جهت مشاهده گالری 4wd کلیک کنید

جهت مشاهده تمامی مطالب مجله ایرانروور کلیک کنید

جیپ گرند چروکی نسخه L 2021 :
جیپ به تازگی نسخه L این خودرو را رونمایی کرده است. کمپانی جیپ نزدیک به ۲۸ سال است که خودرو شاسی‌بلند گرند چروکی را در بازار ایالات متحده و دیگر کشورها عرضه می‌کند. اکثر مدل‌ها و نسل‌های این خودرو شاسی ‌بلند از دیگر رقبای خود پیشرانه قوی‌تری داشته و به همین جهت نیز محبوبیت و صد البته فروش‌ آن‌ها در بازار خودرو بیشتر است.

 

این نسخه از گرند چروکی با افزایش سایز مواجه شده و فاصله دو محور این خودرو از ۲.۹۱ متر به ۳.۱ متر رسیده است. همچنین طول خودرو نیز از ۴.۸ متر به ۵.۲ متر افزایش یافته است. تمامی این افزایش سایزها به این جهت است که خودرو مذکور با سه ردیف صندلی راهی بازار خواهد شد.

 

نسخه L این خودرو نسبت به نسخه عادی آن از طراحی مدرن‌تر و خاص‌تری برخوردار است و همین طراحی است که جیپ گرند چروکی را در بین سایر رقبا متمایز کرده است.

 

از جمله مواردی که در طراحی این خودرو خاص و متمایز به نظر می‌رسد دماغه آن است. گروه طراح این شاسی‌بلند سایز متوسط برای طراحی دماغه نسخه L از دماغه مدل مفهومی گرند واگونیر الهام گرفته‌اند. در درون کابین نیز شاهد استفاده از داشبوردی با طراحی کاملا جدید و متریال خاص هستیم.

به‌علاوه در درون کابین یک نمایشگر ۸.۴ اینچی لمسی دیده می‌شود. این نمایشگر به صورت استاندارد بر روی این نسخه از گرند چروکی نصب است و امکان استفاده از سیستم اطلاعات سرگرمی را برای سرنشینان آن فراهم می‌کند.

خریداران این نسخه متمایز در صورت تمایل می‌توانند یک نمایشگر ۱۰.۱ اینچی را نیز برای کابین سفارش دهند. نمایشگری که قطعا فراهم آمدن آن با پرداخت هزینه بیشتر همراه است.

راننده شاسی‌بلند گرند چروکی نسخه L اطلاعات مورد نیاز خود را می‌تواند در یک نمایشگر ۱۰.۳ اینچی در پشت فرمان در اختیار داشته باشد. این نمایشگر همچنین اطلاعاتی نظیر سیستم ناوبری و نایت ویژن را نیز در اختیار راننده قرار می‌دهد.

 

جیپ گرند چروکی نسخه L 2021

 

 

 


فضای بار گرند چروکی نسخه L :

افزایش ابعاد این شاسی‌بلند علاوه‌ بر آنکه سبب شده تعداد صندلی‌های آن تغییر کند فضای بار مورد استفاده برای سرنشینان را نیز افزایش داده است.

در حالت عادی فضای باری معادل ۴۸۴ لیتر در دسترس سرنشینان این خودرو است و در صورتی که صندلی‌های ردیف سوم آن خوابانده شوند این فضای باز به ۱۳۱۲ لیتر افزایش می‌یابد. اگر صندلی‌های ردیف دوم نیز خوابانده شوند فضایی معادل با ۲۴۰۰ لیتر در اختیار سرنشینان قرار خواهد گرفت.

تریم‌های مختلف گرند چروکی نسخه L :

جیپ اعلام کرده است که نسخه L گرند چروکی را در ۴ تریم مختلف راهی بازار خواهد کرد. اینتریم‌ها در میزان امکانات و تجهیزات داخل کابین با یکدیگر متمایز هستند.

به عنوان نمونه تریم‌های پیشرفته‌تر و صدالبته گران‌تر از امکاناتی پیشرفته‌تری برخوردار هستند. از جمله این امکانات می‌توان به رینگ‌های ۲۰ اینچی، پکیج مخصوص آفرودسواری، دیفرانسیل مجهز به محدودکننده الکترونیکی لغزش، سیستم انتقال قدرت چهار چرخ محرک فعال با کمک سنگین اشاره کرد. به‌علاوه امکانات رفاهی دیگری همچون سردکن و گرمکن صندلی‌های ردیف اول و دوم، حافظه و ماساژور صندلی‌های ردیف اول، سیستم صوتی Mclntosh و ۱۹ بلندگو نیز بر روی این خودرو قرار دارد. امکاناتی که در دیگر تریم‌ها موجود نبوده و یا حداقل با سطح دسترسی کمتری موجود است.

 

جیپ گرند چروکی نسخه L 2021

 


قوای محرکه گرند چروکی نسخه L :

در زیر کاپوت جیپ گرند چروکی L شاهد استفاده از قوای محرکه ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری هستیم که می‌تواند ۲۹۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن.متر گشتاور تولید کند.

به علاوه علاقه‌مندان می‌توانند به صورت سفارشی یک پیشرانه ۵.۷ لیتری ۸ سیلندر Hemi را نیز انتخاب کنند. این پیشرانه توانایی تولید ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۵۳۰ نیوتن.متر گشتاور را دارد. نکته دیگر آنکه این شاسی‌بلند خاص به همراه یک جعبه‌دنده ۸ سرعته اتوماتیک راهی بازار خواهد شد.

 

 

 جیپ گرند چروکی نسخه L 2021

 

_____________

جیپ تان را به هیولای آفرود تبدیل کنید 

با استفاده از چرخ ها و تایرهایی که مخصوص آفرود طراحی شده اند، ارتفاع جیپ خود را افزایش داده و فاصله زیادی را تا سطح زمین ایجاد کنید. در نتیجه می توانید از شیب های تُندتر در مسیر عبور کنید و موانع پیش رو را براحتی پشت سر بگذارید. چرخ ها هر چه بزرگ تر و زمخت تر باشند، شرایط بهتری برای شما به وجود خواهند آورد. همچنین با استفاده از یک لیفت در سیستم تعلیق، ارتفاع بیشتری به خودرو اضافه کنید و به این وسیله مطمئن شوید که تایرهای شما هیچ گاه با گلگیرها تماس پیدا نخواهد کرد. به این منظور می توانید میله های راکر نصب کنید که ارتفاع بالاتری ایجاد کرده و در همین حال، از بدنه جیپ محافظت خواهند کرد.

 

با اطمینان بیشتر ماجراجویی  کنید

 
در یک ماجراجویی خارج از جاده در میان باتلاق های گِلی، تپه های ماسه ای و جریان های آب، تنها نکته ای که اهمیت دارد، گیر نکردن در چنین زمین هایی است. به این منظور، جیپ خود را به یک به بکسل قوی مجهز کنید تا با کمک آن بتوانید از مخمصه نجات پیدا کنید. گیر کردن در یک باتلاق شاید بخشی از ماجراجویی باشد، ولی نباید به عنوان پایان کار قلمداد شود. همچنین نصب یک سپر آفرود نیز به این منظور مفید خواهد بود. البته این کار جیپ شما را در سخت ترین مسیرها محافظت نخواهد کرد، ولی محل بسیار مناسبی برای به بکسل کردن خواهد بود.

سپرهای جیپ به صورت یکپارچه با محافظ های جلوپنجره نیز در دسترس هستند که ابزار فوق العاده ای برای محافظت و قرارگیری چراغ های اضافی خواهند بود. در همین حال، به خاطر داشته باشید که یک تایر  بزرگ ممکن است با ابعاد درنظر گرفته شده برای جای تایر زاپاس مطابق نباشد. بنابراین باید به فکر یک سپر عقب آفرود با جای مناسب و تنظیم شونده برای تایر باشید.

امکان دیدن محیط اطراف، یک موضوع کلیدی

شما باید قادر باشید که مسیر روبرو و موانع بر سر راه خود را در هنگام رانندگی آفرود ببینید. بر این اساس، جیپ خود را به درهای مخصوصی مجهز کنید که اجازه دید بهتر از داخل را به شما بدهند. انواع مختلفی از این درها وجود دارند:

درهای نیمه: این درها حالت اولیه کارخانه ای را حفظ می کنند و نسبت به سایر انواع درها، ایمنی به نسبت بیشتری را فراهم می کنند. جنس این درها از ABS مقاوم در برابر ضربه ترموپلاستیک با یک فریم فولادی تقویتی داخلی است. این درها به سرنشینان اجازه می دهند که تجربه ای از هوای آزاد داشته  باشند؛ بدون آن که در حالت «بدون در» رانندگی کنند. همچنین این درها سرنشینان را از خاک و سنگ هایی که از چرخ های خودرو پرت می شود، محافظت می کنند و همین طور، جلوی افتادن اشیا از  داخل جیپ را می گیرند.

 

 جیپ خود را به هیولا تبدیل کنید

 

درهای المنت: این درها همان شرایط و حس فضای باز را ایجاد می کنند و امکان دید با حالت بدون در برابری می کند. در همین حال، حفاظتی که با ساختار لوله فولادی این درها در اختیار قرار می گیرد قابلیت های بیشتری که برای حمل وسایل بیشتر ایجاد می کنند، آینه های یکپارچه و حتی ایجاد حالت یک در کامل، از جمله ویژگی های این درها هستند.

 

درهای تریل: این درها دارای یک ساختار لوله فولادی با یک بخش توری برای حفاظت بیشتر هستند. این درها قابلیت دید فوق العاده ای ایجاد می کنند و در همین حال، وزن نسبتاً کمتری دارند. روزنه های تور مشبک به اندازه ای باز هستند که باز هم حس باز بودن فضا منتقل می شود و خط افق به خوبی از میان آنها مشخص است. این درها به خوبی چفت و بست می شوند و نصب آنها بسیار راحت است.

تمام انواع این درها را می توان با درهای کارخانه ای جایگزین کرد. با این حال، همیشه براحتی امکان بازگشت به حالت قبلی وجود دارد و آزادی عمل بسیار خوبی در اختیار شما قرار می گیرد.

در وهله دوم، برای دید بهتر از موانع و شرایط مسیر پیش رو، استفاده از چراغ های آفرود برای جیپ توصیه می شود. به این منظور، باید موارد زیر را درنظر داشته باشید:

ساختار : به دنبال چراغ هایی بگردید که دارای یک محفظه محکم بوده و لنزهای نشکن پلی کربناته داشته باشند.

 

شکل: چراغ های آفرود هم به صورت گرد و هم به صورت چهار گوش در دسترس هستند و بسیاری از رانندگان از ترکیبی از هر دوی آنها استفاده می کنند. در همین حال، باید گفت که لنزهای گرد دارای یک سطح بازتابنده با یک فیلامان در نقطه کانونی هستند که شدت نور بیشتری را نسبت به لنزهای مربعی مستطیلی ایجاد می کند.

 

تکنولوژی لامپ: انواع مختلفی از چراغ ها می توانند مورد استفاده قرار گیرند و مهم این است که به دنبال چه چیزی هستید.لامپ های هالوژن بیشتر برای چراغ های نور بالا و مه شکن مورد استفاده قرار می گیرند. شدت اضافه نور خروجی از این چراغ ها باعث می شود که راننده دید بهتری در تاریکی و یا هوای طوفانی داشته باشد. لامپ های LED حساسیت بسیار کمی نسبت به لرزش دارند و بنابراین در شرایط پر جنب و جوش می توانند  مورد استفاده قرار گیرند. این چراغ ها همیشه در دمای پایین باقی می مانند، نور بیشتری نسبت به انرژی ورودی تولید می کنند و با سرعت بیشتری روشن می شوند. لامپ های HID ولتاژ بالایی استفاده می کنند با ترکیبی از گاز زنون، جیوه و هالیدهای فلزی، نور درخشان تر  و سفیدتری را نسبت به لامپ های معمولی ایجاد می کنند.
لامپ های زنون با فراهم کردن شدت نور بیشتر و مصرف انرژی کمتر، کارایی نوری بیشتری نسبت به لامپ های هالوژن دارند. همچنین نوری که به این طریق تولید می شود، سفیدتر است و شباهت بیشتری به نور طبیعی خورشید دارد.

 جیپ خود را به هیولا تبدیل کنید

 

الگوهای تابشی


- چراغ های رانندگی به شما کمک می کنند تا فاصله بیشتری را در جلو و کناره های مسیر ببینید.


- نورافکن های مدادی حالت جمع و جور بیشتری دارند و با تمرکز بیشتر، فاصله بیشتری را در جلو برای شما

نمایان می کنند.


- نورافکن های کناری امکان دید سمت راست یا چپ را برای شما فراهم می کنند.


- چراغ های فلاد موجب نورانی شدن سطح وسیعی از پیرامون خودرو می شوند.


- چراغ های مه شکن یک الگوی تابشی عریض دارند که مسیر را در نزدیکی سطح زمین روشن می کند.
 
بر این اساس، می توانید چراغ های مناسب را بر روی جیپ نصب کنید تا بیشترین دید را برای خود ایجاد کنید.


اگر تمام مواردی که در بالا مرور شد، انجام بدهید، مطمئن باشید که روند تبدیل جیپ به یک هیولای جنگنده آفرود تکمیل شده است.

 

 ______________________________________________________________________________________

 

 مشخصات جیپ رانگلر

اگر همه‌ی آن چیزی که می‌خواهید آفرود است پس جیپ رانگلر را باید در لیست خود قرار دهید. تمامی مدل‌های رانگلر به سیستم چهار چرخ محرک، یک جفت اکسل سولید، ارتفاع بالا از سطح زمین و زوایای حمله و فرار قابل‌توجه مجهز هستند. اگرچه رانگلر پیش از این هم خودروی توانایی بوده اما نسل کنونی آن قوی‌ترین و تواناترین رانگلر تاریخ بوده است. پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری ۲۸۵ اسبی رانگلر شاید بهترین انتخاب نباشد ولی می‌توان نسخه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی ۲۷۰ اسبی را نیز در نظر گرفت که کوچک‌تر و سبک‌تر است

برای جیپ Wrangler 2020 ، یک پیشرانه ۳٫۰ لیتری EcoDiesel V6 در نظر گرفته شده که ۲۶۰ اسب بخار قدرت و ۴۴۲ پوند فوت گشتاور را در اختیار شما قرار می‌دهد. استارت خودکار دارد. از گیربکس اتوماتیک هشت سرعته نیز برخوردارست تا بتواند گشتاور اضافی دیزل را کنترل کند. این خودرو آفرود در سه نسخه روبیکون، صحرایی و اسپرت موجود است.

موتور پایه Wrangler یک پیشرانه ۳٫۶ لیتری Pentastar V6 است که ۲۸۵ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ اسب بخار گشتاور تولید می‌کند. می‌توان آن را با یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته یا دستی شش سرعته جفت کرد. ممکن است کسانی که به دنبال یک نسخه کم هزینه‌تر هستند، بخواهند ۲٫۰ لیتری I4 اختیاری را انتخاب کنند که ۲۷۰ اسب بخار قدرت و ۲۹۵ اسب بخار قدرت دارد و فقط با گیربکس اتوماتیک هشت سرعته موجودست.

 


جیپ رانگلر 2020


دو نوع Sahara و Sport از یک کانسپت دو سرعته با دامنه  ۲٫۷۲:۱ پایین استفاده می‌کنند، در حالی که روبیکون دارای یک مجموعه بزرگتر با نسبت برد  ۴٫۰:۱ است. Sahara و Sport Wranglers را می‌توان با یک دیفرانسیل با لغزش محدود (LSD) انتخاب کرد که حرکت خودرو را در شرایط سخت مانند قرار گرفتن چرخ‌ها روی سطوح لغزنده ممکن می‌کند. در حالی که نسخه Rubicon شما دو دیفرانسیل در جلو و عقب این ماشین شاسی بلند دارید.
البته در بروزرسانی نسخه ۲۰۲۰ دو نوع جدید دیگر نیز اضافه می‌شود. Wrangler Black & Tan دارای طراحی نرم و دو رنگ داخلی  و صندلی‌های برنزه است. این مدل از چرخ های آلیاژی ۱۷ اینچی، پله های جانبی مناسب‌تر و سیستم اطلاعات لمسی ۷ اینچی Uconnect بهره می‌برد. نسخه دیگر نیز  Wrangler Willys نام دارد که یک دیفرانسیل عقب با لغزش محدود، ترمزهای beefier، لاستیک‌های ۳۲ اینچی و چرخ‌های آلومینیومی سیاه ۱۷ اینچی دارد.

 

جیپ رانگلر 2020

 

رانندگی با جیپ رانگلر

سه حالت رانندگی در جیپ رانگلر وجود دارد که شامل هیبرید، برقی و ذخیره الکتریکی (eSave) می‌شود. در مود هیبرید، استفاده از انرژی باتری‌های در اولویت است و هنگام نیاز به قدرت بیشتر، پیشرانه بنزینی را دخالت می‌دهد. حالت الکتریک، رانندگی ساکت و تمام برقی فراهم می‌کند. مود eSave، مناسب سفرهای خارج شهری و دور از منابع برق است تا مصرف بنزین را در اولویت قرار می‌دهد و انرژی موجود در باتری‌ها را ذخیره کند.مهندسان جیپ تلاش کرده‌اند تا رانگلر 4xe از نظر عملکرد فنی و امکانات خاص رانندگی خارج جاده، تفاوتی با مدل‌های قبلی نداشته باشد. این خودرو، سه تیپ استاندارد، صحرا و رابیکون خواهد داشت. مدل‌های پایه و صحرا، دو دیفرانسیل دائم خواهند بود؛ اما نسخه رابیکون امکانات بیشتری از نظر فناوری‌های مرتبط با رانندگی آف‌رود در مسیرهای صخره‌ای و مدیریت قفل دیفرانسیل محورهای جلو و عقب ارائه می‌کند. از نظر ظاهری هم، رانگلر روبیکون 4xe دارای تجهیزات بیشتر، مثل چرخ‌ها و تایرهای بزرگ‌تر خواهد بود.

 

جدیدترین آپشن جیپ رانگلر ۴xe  

این خودرو که به برادران خود یعنی رنگید ۴xe و کامپس ۴xe ملحق می‌شود از پیشرانه ۲ لیتری توربو و دو پیشرانه الکتریکی سود برده و باتری لیتوم-یونی ۱۷ کیلووات ساعتی آن زیر صندلی‌های عقب جای گرفته است.

این قوای محرکه قدرت ۳۷۵ اسب بخاری و گشتاور ۶۳۷ نیوتون متری تولید کرده و بنابراین رانگلر ۴xe گشتاور بیشتری را حتی نسبت به نسخه ۶ سیلندر ۳ لیتری دیزلی ارائه می‌کند.

 

 

جیپ رانگلر ۴xe

 

باتری این خودرو در حالت تمام الکتریکی شعاع حرکتی ۴۰ کیلومتری را ارائه می‌کند و حالت رانندگی ویژه این بخش هم با دکمه‌های سمت چپ داشبورد فعال می‌شود. دیگر حالت‌های رانندگی رانگلر ۴xe نیز شامل موارد هیبریدی و eSave هستند که این آخری باعث می‌شود انرژی باتری برای استفاده‌های بعدی ذخیره شود. این خودرو همچنین از سبک رانندگی تک پدالی پشتیبانی می‌کند.

 

جیپ رانگلر ۴xe

 

رانگلر ۴xe با ۱۰ رنگ بدنه عرضه شده و دارای عناصر آبی‌رنگ در بدنه می‌باشد. نسخه خشن‌تر روبیکان هم از برچسب‌های روی کاپوت، نشان‌های روی بدنه و قلاب‌های بکسل جلو و عقب سود می‌برد.

کابین خودرو همچنان برای ما آشنا بوده اما خب رانگلر ۴xe دارای پشت آمپرهای جدید و منوهای خاص سیستم اطلاعات سرگرمی می‌باشد. به این موارد باید دوخت های آبی‌رنگ را نیز اضافه کرد.

این خودرو با برخی وسایل جانبی رسمی همچون کیت افزایش ارتفاع ۲ اینچی، سپرهای آفرود، چراغ‌های تریل و رینگ‌های متفاوت در دسترس خواهد بود.

 

 

جیپ رانگلر ۴xe

 

 

این شاسی‌بلند پلاگین هیبریدی قرار است از سال آینده وارد بازارهای آمریکا، اروپا و چین شود. سه نسخه از رانگلر پلاگین هیبریدی با نام های ۴xe، صحرا ۴xe و روبیکان ۴xe در دسترس خواهد بود که دو تای اولی به‌صورت استاندارد دارای سیستم چهار چرخ محرک، اکسل‌های سولید دانا، جعبه انتقال دو سرعته و دیفرانسیل لغزش محدود هستند درحالی‌که مدل روبیکان علاوه بر موارد قبلی از سیستم Rock-Trac، لوکرهای اکسل جلو و عقب و… سود می‌برد.

 

 

جیپ رانگلر ۴xe

 

 

 __________________________________________________________________________________________________________________

 

آپشن های جیپ اسکرمبلر ۳۹۲

  واژه‌ی اسکرمبلر برای موتورسواران، بیش از رانندگان خودرو شناخته شده است. موتورسیکلت‌های اسکرمبلر با تایرهای پهن عاج‌دار، در مسیرهای خارج جاده بهتر از مدل‌های معمولی عمل می‌کنند. امروزه اصطلاح اسکرمبلر (به معنی تلاشگر و کوشا) برای خودروهای مجهز به لاستیک‌های بزرگ و مناسب آفرود نیز استفاده می‌شود.

 

رانگلر رابیکان ۳۹۲ با بدنه‌ی چهاردر، یکی از قدرتمندترین تولیدات جیپ برای طبیعت‌گردی است. این خودرو هم‌اکنون با پیشرانه ۶/۴ لیتر (۳۹۲ اینچ مکعب) همی تولید می‌شود و ۴۵۰ اسب بخار قدرت با  ۶۳۷  نیوتن‌متر گشتاور دارد. رابیکان ۳۹۲ در زمان ۴/۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و به قیمت ۸۰ هزار دلار فروخته می‌شود.

 

    

جیپ اسکرمبلر392

 

 

اسکرمبلر ۳۹۲ یک خودروی مفهومی با ساختار دودر است که نسبت به رابیکان ۳۹۲ اصلی، طول بدنه کمتری دارد. اسکرمبلر از تایرهای ۴۰ اینچ استفاده می‌کند. سیستم تعلیق این خودرو قابلیت تنظیم ارتفاع دارد و حدود ۴ تا ۱۴ سانتی‌متر نسبت به رابیکان استاندارد، فاصله بدنه تا سطح زمین را تغییر می‌دهد.

 

 ______________________________________________________________________________________________________________

 

 آپشن های آفرود پاژن پیکاپ

پاژن وانت خودرویی شاسی بلند و آفرود با دو دیفرانسیل است که توسط شرکت خودروسازی مرتب ساخته می شود و در واقع می توان گفت این خودرو کپی ای از لندرور دیفندر ( Land Rover Defender ) بریتانیایی است که به ساخت خودروهای چهار چرخ محرک  مشهور است.

موتور ۶ سیلندر ۳ لیتر میتسوبیشی با قدرت ۱۶۱ اسب بخار و گشتاور ۲۴۵ نیوتن‌متر، نکته مثبت پاژن محسوب می‌شود. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۱۱ ثانیه، نهایت سرعت ۱۶۰ کیلومتر برساعت و میانگین مصرف سوخت ۱۰ لیتر در صد کیلومتر، دیگر مشخصات فنی پاژن هستند. در ایران، پاژن توربو دیزل با موتور ۲/۸ لیتر کامینز (مونتاژ چین) و موتور ۲/۴ لیتر نیسان مشابه رونیز نیز وجود دارند.

 

آپشن های آفرود پاژن پیکاپ

 

وجود دکمه‌های کنترل‌کننده تعبیه‌شده بر روی فرمان این خودرو برای کار با سیستم صوتی تنها بخش لوکس خودروی پاژن به‌شمار می‌رود. پاژن به سیستم قفل مرکزی و ضدسرقت، ترمز ABS چهار کانالی و سیستم مکمل EBD مجهز شده است. وجود جعبه‌دنده دستی ۵ سرعته در این خودرو غلبه بر پستی و بلندی‌های ریز و درشت را آسان می‌کند. با توجه به اینکه خودرو پاژن بیشتر با هدف حرکت در مسیرهای ناهموار بیرون شهر طراحی شده است، مصرف سوخت جاده‌ای در این خودرو به ازای پیمودن هر ۱۰۰کیلومتر حدود ۷.۸ لیتر بنزین است که برای یک خودروی بیابان‌گرد مناسب است. باک بنزین این خودرو تا ۸۵ لیتر بنزین را در خود جا می‌دهد که می‌توانید بدون نگرانی در جاده‌ها و مسیرهای ناهموار رانندگی کنید.

 

قیمت مدل‌های مختلف پاژن در بازار، ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان است. طبیعتا مدل‌های تقویت‌شده با تجهیزات لوکس و مخصوص آفرود پاژن هم وجود دارند که قیمت این خودرو را تا یک میلیارد تومان افزایش می‌دهند.

 

 جیپ رانگلر ۴xe

 

 ___________________________________________________________________

 

آپشن های آفرود تویوتا 4رانر 

تویوتا 4 رانر 2016 خودرویی با دو محور و نمایی خشن و مستحکم.خودرویی که به محض مشاهده آن می گویید که باید به دل کوه و جنگل و طبیعت زد.این را ما نمی گوییم بدون شک گفته شما در اولین دیدار با این خودروست.

 SUV های خوش استیل و به درد بخور زیادی در بازار نمانده است، اما یکی از بهترین موارد موجود در بازار تویوتا 4 رانر است که برای آزمایش آفرود، گزینه بدی محسوب نمی شود. با وجود اینکه تغییرات زیادی در طراحی خارجی این ماشین نسبت به مدل های قبلی نمی بینیم، اما تویوتا 4Runner همچنان یکی خودروی منحصر به فرد با قابلیت های بالا به حساب می آید و حتی در جاده های صعب العبور نیز نمایش خیره کننده ای از خود نشان می دهد.

در حین سواری با 4Runner در جاده به وضوح مشخص است که این ماشین برای آفرود ساخته شده است. کیم رینلودز که سرپرستی تیم کارشناسی این ماشین را بر عهده داشت، با مشاهده حرکات خارق العاده آن در هشت دور چنان شگفت زده بود که در این زمینه اظهار داشت، حرکاتی که این ماشین قادر به انجام آن است، دیگر SUV های موجود در بازار تنها به صورت آهسته می توانند آن را اجرا کنند. این ماشین در پیچ ها هم قابلیت چرخش مناسبی از خود نشان داد و تحسین کارشناسان را برانگیخته است. 4Runner TRD Pro هشت دور پیست را در 28.9 ثانیه با شتاب متوسط 0.57 طی کرد به طوری که شتاب آن در مسیر مستقیم به 0.71 رسید.

 

 

تویوتا 4رانر

 

 

موتور این ماشین 4 لیتری و شش سیلندر است و حداکثر قدرت آن 270 اسب بخار و 278 پوند فوت گشتاور است و برای انتقال نیرو به محورها از 5 دنده اتوماتیک استفاده می کند. در پیست درگی که در اختیار ما قرار داده شده بود این ماشین توانست ظرف 8 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت برسد و ظرف 16.1 ثانیه نیز با سرعت 85.8 مایل در ساعت توانست مسافت 250 فوت را طی کند. یکی از کارشناسان این بخش معتقد بود به واسطه فاصله زیاد در تعویض دنده ها این عملکرد کمی ناامید کننده به نظر می رسد و این مورد هم به خاطر استفاده از تنها 5 دنده در این ماشین است.

در تست توقف کامل، این ماشین توانست پس از طی 127 فوت به ایست کامل برسد که لغزش قابل قبولی هم در حین ترمز ناگهانی از سرعت 60 مایل در ساعت برای ایست کامل از خود نشان داد. بر طبق گزارش کارشناسی که در اختیار ما قرار گرفت، پدال های ترمز این ماشین حین ترمز کردن صداهای عجیبی از خود در می آوردند و حالتی در ماشین مشاهده شد که گویی قسمت جلوی آن به سمت جلو پرتاب می شود. یکی دیگر از موارد گزارش شده در این بخش این بود که، بی ثباتی در حرکت در مسیرهای جهت دار، باعث کند شدن عملکرد فرمان این ماشین می شد.

 موردی که 4Runner TRD Pro را از دیگر مدل های استاندارد 4Runner متمایز می کند استفاده از شوک های بیلستن 2.5 اینچی و کمک فنرهای تنظیم شده در سیستم تعلیق آن است. در این SUV شاهد افزایش 1 اینچی ارتفاع هستیم که این افزایش ارتفاع، 1 اینچ در قسمت جلو و 2 اینچ در قسمت عقب است.

این ماشین زیبا با تایرهای 17 اینچ استاندارد و مات سیاه چهار فصل نیتو ترا مجهز شده که آن را برای عبور از هر مسیر آف رودی یاری می کند. در قسمت جلوی این ماشین از یک سپر حفاظتی استفاده شده که حین عبور از مسیرهای آف رود، مانع از برخورد سنگ ها به محفظه موتور می شود. از دیگر امکانات این ماشین می توان به استفاده از دو محور، دیفرانسیلی با قابلیت قفل شدن، کنترل لغزش ماشین و سیستم استفاده از چند حالت ماشین برای عبور از مسیرهای صعب العبور اشاره کرد.

 

 

 

تویوتا 4رانر

 

 

روانی سواری با این ماشین در جاده یکی از مواردی بود که کارشناسان را حسابی شگفت زده کرده بود چرا که با تایرهای آف رود نیز یک سواری راحت و دلپذیر با این ماشین داشتند؛ اگرچه باید این نکته را نیز اضافه کرد که صدای تایر و باد حین رانندگی در بزرگراه ها در این ماشین کمی اذیت کننده به نظر می رسید. مانند بسیاری از SUV های آف رود بازار، فرمان این ماشین نیز کمی کند است و نمی توان انتظار واکنش های سریع در پیچ ها را داشت. 4runner با وزنی حدود 4631 پوند در زمره ماشین های سنگین وزن به شمار می رود و قدرت موتور 270 اسب بخاری آن به سختی توانایی کشیدن این ماشین سنگین را دارد.

 5 دنده اتوماتیک این ماشین که فاصله دنده ها نیز زیاد است، حرکت با این ماشین را کمی کند کرده است چرا که در مواقعی که به قدرت بیشتری در این ماشین نیاز دارید، واکنش های آن بسیار کند است. از حیث مصرف سوخت بهینه نیز مانند بسیاری از مدل های دو محور 4Runner شاهد نرخ مصرف 17 و 20 مایل به ازای هر گالن در شهر و بزرگراه هستیم که نرخ ایده آلی به حساب نمی آید اما برای ماشینی که مخزن سوخت آن 23 گالن است مسافت قابل قبولی به شمار می رود.

 هنرنمایی 4Runner TRD Pro در خارج از مسیرهای آسفالت نمایان می شود. این ماشین را به مسیرهای آف رود هانگری ولی در پارک گورمان کالیفرنیا بردیم که در سرعت های بالا نیز عملکرد مقتدرانه ای از آن شاهد بودیم. حتی با تجربه مسیرهای سخت و شیب های تند در سرپایینی هایی که بسیاری از ماشین ها به آهستگی آنها را طی می کنند، این ماشین عملکرد مناسبی داشت و تحسین کارشناسان را برانگیخت. استفاده از سیستم چند حالتی موتور به کشش ماشین حین عبور از این مسیرهای سخت کمک شایانی کرده بود؛ این سیستم مانند فعال سازی سیستم کنترل کشش ماشین در مسیرهای صاف عمل می کرد.

 

 

تویوتا 4رانر

 

 __________________________________________________________

 لندرور دیفندر

در ابتدا خودروی Defender 110 D240 تولید و در بازار عرضه می‌شد که در سال ۲۰۲۱ تولید آن متوقف و مدل D250 جایگزین آن شد. این مدل نسبت به دو مدل خودروی قبلی قدرت بیشتری دارد و در مسیر ساخته‌شدن آن اشتباهات چندانی به وجود نیامده است. این خودرو می‌تواند به وزن ۲۲۴۸ کلیوگرمی غلبه کند.

اگر بخواهیم سرعت آن را روی کاغذ بررسی کنیم، می‌توان گفت سرعت آن به ۰ تا ۶۲ مایل در ساعت در مدت‌زمان ۹.۱ ثانیه خواهد رسید؛ اما حداکثر سرعت این خودرو ۱۱۷ مایل در ساعت است که در مسیرهای جاده‌ای بیش از حد کافی خواهد بود. اولین موردی که شما را در این خودرو سورپرایز می‌کند، چالاکی آن است و قطعا می‌دانید که این مدل از دیفندرها، خودروهای اسپرتی نیستند.

این خودرو به‌گونه‌ای طراحی و ساخته شده است که به‌راحتی از پیچ‌ها و مسیرهای تنگ عبور می‌کند و شما متوجه فرمان نرم آن خواهید شد. زمانی که شما داخل این خودرو نشسته باشید و خودرو با سرعت زیاد در حرکت باشد، شما در داخل کابین ماشین هیچ صدای اضافی نمی‌شنوید و در کمال آرامش می‌توانید از مناظر بیرون لذت ببرید و حتی استراحت کنید. 

 

لندرور دیفندر

 

دیفندر در همان سال‌های ابتدای تولید یعنی در سال ۱۹۴۸ مورد بررسی و آزمایش‌های فراوان قرار گرفت تا خودرویی که در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد، بتواند در مسیرهای صعب‌العبور مانند مسیرهایی با شیب‌های تند، مسیرهای

 گل‌آلود، لغزنده و چسبناک به‌راحتی حرکت کند و برای آن مشکلی به وجود نیاید.

این خودرو دارای قابلیت تنظیم ارتفاع، گیربکس کم‌برد، قفل مرکزی و قفل فعال برای سرنشین‌های عقب است. تفاوت فاحشی که بین دو مدل ۹۰ و ۱۱۰ وجود دارد این است که در مسیرهای صعب‌العبور تکان‌هایی که به خودرو وارد می‌شود در مدل ۹۰ کم‌تر است و کابین هم هیچ آسیبی نمی‌بیند. علاوه‌بر این، مدل ۹۰ نسبت به ۱۱۰ در جاده چابکی بیشتری را نشان می‌دهد.

در برخی از مناطق، این خودروی جدید به‌وضوح بهتر است. عمق قرارگرفتن خودرو در آب ۹۰۰ متر در مقابل ۵۰۰ متر در Defender قدیمی افزایش یافته است (به لطف سیستم قابل تنظیم ارتفاع). لندرور می‌گوید این بهترین وسیله نقلیه آفرودی بوده که تا به حال ساخته شده است.

 

 لندرور دیفندر

 

در جاده‌های شنی، ماشین جدید بسیار سریع‌تر و راحت‌تر از خودروی قدیمی حرکت می‌کند. لرزش بدنه و واکنش کند فرمان که باعث می‌شود راننده نتواند روی کنترل خودرو تمرکز داشته باشد، در خودروی جدید از بین رفته است.

این نوع از خودروها دارای دسته‌های صندلی بالش‌دار و رویه‌های صندلی نرم هستند و شما می‌توانید از نشستن روی صندلی جلو در یک فضای بسیار وسیع لذت ببرید. این فضای وسیع در صندلی‌های عقب هم به کار گرفته شده است. علاوه‌بر این، جالیوانی، جیب‌های داخلی بزرگ و یک داشبورد برای قراردادن وسایلتان طراحی شده است. شما می‌توانید به‌راحتی تلفن‌های همراه خودتان را به سیستم اطلاعات و سرگرمی Pivi Pro متصل کنید.

یکی دیگر از ویژگی‌های خوبی که این نوع از خودروها دارند، آینه دید عقب ClearSight خواهد بود. شما می‌توانید با تنظیم دوربین ClearSight قسمت‌هایی را که به آن دید ندارید از طریق صفحه نمایشگری که در خودرو تعبیه شده است، ببینید.

 

لندرور دیفندر

 

 

 ____________________________________________________________________________

تویوتا فورچونر نسخه GR Sport

تویوتا فورچونر GR اسپرت برای مدل سال ۲۰۲۳ در تایلند به روزرسانی شده است. بزرگ‌ترین تغییر فورچونر GR اسپرت، مربوط به پیشرانه آن است. موتور چهار سیلندر خطی توربودیزل 1GD-FTV آن ۲.۸ لیتر حجم دارد و اکنون ارتقا یافته است. خروجی آن به ۲۲۱ اسب‌بخار قدرت در ۳۴۰۰ دور در دقیقه و ۵۵۰ نیوتن‌متر گشتاور در ۱۶۰۰ تا ۲۸۰۰ دور در دقیقه می‌رسد. قدرت آن با هایلوکس GR اسپرت نسخه استرالیا یکسان است.

این پیشرانه تا قبل از به روز شدن، ۲۰۱ اسب‌بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کرد. بنابراین خروجی آن ۲۰ اسب‌بخار قدرت و ۵۰ نیوتن‌متر گشتاور افزایش یافته است‌.

موتور 1GD-FTV همچنان به گیربکس شش سرعته اتوماتیک با پدال شیفتر و سیستم چهار چرخ محرک پارت‌تایم متصل است‌. نسخه جدید فورچونر GR اسپرت از سیستم‌های اندروید اتو و اپل کار پلی نیز پشتیبانی می‌کند.

 

تویوتا فورچونر GR اسپرت

 

سایر ویژگی‌های فورچونر GR اسپرت، دست نخورده باقی مانده است. بنابراین همچنان طراحی خارجی ویژه GR، دمپرهای یکنواخت، ترمزهای ویژه GR، رینگ‌های ۲۰ اینچی، پدال‌های آلومینیومی، صندلی‌های اسپرت برند GR و دکمه استارت دارد.

تجهیزات و امکانات این محصول عبارتند از چراغ‌های اتوماتیک LED جلو، روکش چرم مصنوعی صندلی‌ها، تنظیم برقی صندلی راننده، نمایشگر ۴‌‌.۲ اینچی صفحه کیلومتر، نمایشگر ۹ اینچی لمسی مرکزی، صندوق برقی بدون نیاز به دخالت دست، شارژر وایرلس تلفن همراه، هفت ایربگ، کنترل محیطی و سیستم ایمنی Toyota Safety Sense.

______________________________________________________________________

جیپ گلادیاتور 2023 بهترین در آفرود  

با معرفی گلادیاتور 2023، جیپ به بهترین نحو خواسته‌های صاحبان جیپ رانگلر را که به دنبال لذت و آزادی یک شاسی‌ بلند آفرود با حالت وانت متصل به قسمت‌های عقب آن هستند، برآورده کرده است. جیپ گلادیاتور، همچون Wrangler که بر اساس آن ساخته شده است، از قابلیت جابجایی در قسمت بالایی و درهای جابجایی برخوردار است، با این تفاوت که به حداکثر ظرفیت بکسل 1000 پوندی نیز دست یافته است.

شباهت به برادر رانگلر خود، عملکرد و رفتار سواری گلادیاتور را در مقایسه با پیکاپ‌ های متوسط معمولی مانند هوندا ریج لاین و شورولت کلرادو، مناسب برای استفاده در مسیرهای دشوار آفرود می‌سازد. هر گلادیاتور دارای یک کابین چهار در، یک تخت 5.0 فوتی و یک سیستم چهار چرخ متحرک است. گلادیاتورها به همراه گیربکس شش سرعته دستی و یک پیشرانه توربودیزل اختیاری در دسترس هستند که بهبود مصرف سوخت را تا حد زیادی ایجاد می‌کند. همه این مدل‌ها با قابلیت فتح مسیر همراه هستند و تجربه رانندگی با آنها،لذت بخش است.

 

جیپ آفرودگلادیاتور

 

جیپ گلادیاتور برای سال 2023 تغییرات قابل توجهی ندارد، اما با افزودن بسته نسخه محدود Freedom، تنها یک لمس کمی به مدل گلادیاتور Rx اضافه شده است. این بسته محدود، که با هزینه اضافی 3295 دلار در تریم های Sport S در دسترس است، یک طراحی خارجی با موضوع نظامی را به منظور احترام به سربازان و زنان ایالات متحده ارائه می دهد. این شاخصه شامل سپر جلویی فولادی اختصاصی و لغزنده‌های سنگی بالا است. بسته Capability نیز برای تریم High Altitude در دسترس است و ویژگی‌هایی از قبیل سپر جلویی فولادی با وینچ، لغزنده سنگ فولادی و دوربین جلویی خارج از جاده را شامل می‌شود. در مدل‌های میان‌رده Willys نیز تغییراتی صورت گرفته و ویژگی‌های استانداردی از قبیل ورود بدون کلید و استارت از راه دور اضافه شده است. همچنین، رنگ اسنازبری به یک ظاهر خوشمزه با رنگ زرد فلورسنت با سرعت بالا تغییر یافته است.

جیپ گلادیاتور 2023 با یک موتور 3.6 لیتری V-6 بهره‌مند است که 285 اسب بخار قدرت و 260 پوند-فوت گشتاور تولید می‌کند. این موتور توسط یک جعبه دنده استاندارد شش سرعته دستی یا یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک اختیاری کنترل می‌شود. آزمایش یک مدل Overland با گیربکس اتوماتیک نشان داد که برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت، زمانی حدود 7.2 ثانیه نیاز است، که کمی کندتر از بسیاری از رقبا است. همچنین، گلادیاتور با موتور 3.0 لیتری V-6 دیزلی نیز موجود است که 260 اسب بخار و 442 پوند-فوت گشتاور تولید می‌کند.

در مقایسه با رانگلر معمولی، گلادیاتور 19.4 اینچ اضافی بین چرخ‌های جلو و عقب دارد، که به گفته جیپ، به بهبود سواری و هندلینگ پیکاپ کمک می‌کند. تجربه نشان داده است که درایو گلادیاتور بسیار شبیه Wrangler است. در جاده‌های آسفالتی، فرمان کامیون فاقد دقت است و سواری ممکن است در سطوح ناهموار اذیت کننده باشد، اما این ویژگی‌ها بخشی از فرمولی هستند که گلادیاتور را هم به یک وانت بار قانونی و هم به یک ابزار آماده برای مسیرهای شهری تبدیل کرده‌اند.

 

جیپ آفرودگلادیاتور

 

در داخل جیپ گلادیاتور 2023، یک داشبورد عمودی آماده جذاب از طراحی رانگلر الهام‌گرفته ، که با کنترل‌ های کاربرپسند مجهز شده است. این داشبورد شامل جزئیاتی همچون دکمه استارت ضدآب و ویژگی‌ های راحتی اختیاری از قبیل فرمان گرم‌ کننده و صندلی‌ های جلویی با گرمکن می‌باشد. گلادیاتور بهبود هایی نیز در فضای داخل ارائه کرده است، از جمله افزایش فاصله بین محور های چرخش، که باعث بهبود فضای پای صندلی‌ های عقب نسبت به رانگلر با چهار در می‌شود.

همچنین، گلادیاتور دارای پانل‌ های قابل جداشدن در بدنه و سقف است که به راحتی می‌توان آنها را جدا کرد و یک کابین باز در فضای باز ایجاد کرد. این خودرو همراه با تخت حمل بار پنج فوتی خود، از گزینه‌ های داخلی مبتکرانه و ذخیره‌ سازی فضای بسیاری برخوردار است. کابین آن دارای تعداد زیادی نقطه برای چسباندن گوشی هوشمند و یک محفظه دستی است که زیر صندلی عقب پنهان شده است. همچنین، صندلی‌ها از روش‌ های متعددی برای قرارگیری قابل تنظیم هستند و در صورت نیاز به قفل کردن جهت حفاظت در مسیر‌های افرود هستند.

 

جیپ آفرودگلادیاتور

 

 _____________________________________________________________________________________________________________

فورد برانکو نسخه Heritage

فورد برانکو Heritage در دو فرم دو و چهار در، با پوشش دو رنگ بدنه و رنگ سفید Oxford در برخی نقاط همچون جلوپنجره و رینگ‌های 17 اینچی، تزئین شده است. لبه گلگیرهای پلاستیکی، عامل دیگری است که برانکو مدل 1966 را به یاد می‌­آورد. سپرهای استیل با روکش پودری که چراغ مه‌شکن را در خود جای داده را هم نباید فراموش کرد.

در برانکو Heritage Limited، رینگ‌های 17 اینچی مشکی براق در زیر بدنه قرار گرفته و نشان‌های Heritage Edition به همراه روکش متفاوت صندلی‌ها، قابل مشاهده است.

فورد برانکو Heritage Edition در 5 رنگ مختلف، پیشرانه 2.3 لیتری اکوبوست توربوشارژ و گیربکس 7 سرعته دستی یا 10 سرعته اتوماتیک قابل سفارش است. اما در فورد برانکو Heritage Limited، پیشرانه 2.7 لیتری شش سیلندر به گیربکس 10 سرعته اتوماتیک متصل می­‌شود.

 

فورد برانکو نسخه Heritage

 

با وجود آن‌که ارتباط چندانی میان فورد برانکو اسپرت با برانکو مدل 1966 وجود ندارد، اما خودروساز آمریکایی تصمیم گرفته نسخه خاطره‌­انگیز Heritage Edition را برای این خودرو نیز ارائه دهد، که شامل رنگ سفید برای جلوپنجره، سقف و برخی جزئیات دیگر خواهد بود.

پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ بدون تغییر مانده است، اما برخی تغییرات همچون بازنگری در سیستم تعلیق، سامانه افزایش ارتفاع HOSS، تایرهای 29 اینچی چهار فصل، روکش چرمی صندلی‌ها به همراه جزئیات سفید درها، برای فورد برانکو اسپرت Heritage Edition درنظر گرفته شده است. می‌­توان نسخه گران‌تر این خودرو با پیشرانه 2 لیتری اکوبوست را نیز سفارش داد.

 

فورد برانکو نسخه Heritage

___________________________________________________________

میتسوبیشی ترایتون مدل ۲۰۲۴

بدنه ترایتون یا L۲۰۰ مدل جدید با مواد فولادی با قابلیت انبساط بالا ساخته شده است و همچنین وزن کمتری نسبت به بدنه نسل قبلی دارد. میتسوبیشی اتاق بار این پیکاپ سایز متوسط را هم مجدداً طراحی کرده و با کاهش ۴۵ میلی‌متری ارتفاع آن به ۸۲۰ میلی‌متر، جابه‌جایی بار را آسان‌تر کرده است. برای دسترسی راحت‌تر به اتاق بار هم رکابی پیاده‌سازی شده است. بنا به گفته میتسوبیشی، این پیکاپ دارای ابعادی بزرگ‌تر از هر زمان دیگری است، اما در همان حال به‌خاطر بهره‌گیری از فولاد سبک‌تر، کمترین افزایش وزن را تجربه کرده.

این پیکاپ میتسوبیشی با رنگ‌های نارنجی (Yamabuki Orange)، نقره‌ای (Blade Silver)، خاکستری (Graphite Gray)، دو مدل سفید (White Diamond و Solid White) و مشکی (et Black Mica) عرضه می‌شود. نسخه‌های بالارده آن هم دارای جلوپنجره همرنگ با بدنه به‌علاوه تریم تیره تیتانیومی برای برخی از قسمت‌ها هستند. 

همان‌طور که انتظار می‌رود، میتسوبیشی ترایتون ۲۰۲۴ نسل جدید کابینی به‌روزرسانی شده را هم به دنبال دارد. داخل کابین این وانت سایز متوسط ژاپنی نمایشگر مرکزی به‌صورت جداگانه از داشبورد با دو دایره چرخان و چند میانبر و همچنین کنترل‌های مجزا برای سیستم تهویه به چشم می‌خورند. البته حضور صفحه آمپر آنالوگ به‌جای صفحه آمپر تمام دیجیتال شاید جای تعجب داشته باشد. به هر حال، به وضوح تمرکز میتسوبیشی روی کاربردی و راننده‌پسند بودن فضای کابین دیده می‌شود.

 

میتسوبیشی ترایتون مدل ۲۰۲۴

 

تا به اینجا فقط یک پیشرانه برای میتسوبیشی ترایتون مدل ۲۰۲۴ تایید شده که یک نمونه دیزل ۲.۴ لیتری در سه نسخه با خروجی‌های متفاوت است. پایین‌رده‌ترین نسخه این پیشرانه ۱۴۸ اسب بخار قدرت و ۳۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. نسخه دیگر قابلیت تولید قدرت ۱۸۱ اسب بخار و گشتاور ۴۳۰ نیوتن متر را دارد. در نهایت قدرت بالارده‌ترین نسخه به ۲۰۱ اسب بخار و گشتاور آن به ۴۷۰ نیوتن متر می‌رسد. برای انتقال نیرو محرکه این پیشرانه یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته یا دستی ۶ سرعته الکترونیکی موجود خواهد بود.

میتسوبیشی L۲۰۰ مدل جدید از دو سیستم Super Select ۴WD-II و Easy Select ۴WD بهره می‌برد. سیستم اولی که به آن اشاره شد، همچنین دیفرانسیل لغزش محدود وسط را به همراه می‌آورد که به ترتیب ۴۰ و ۶۰ درصد نیرو را به محور جلو و عقب هدایت می‌کند. نسخه مجهز به این سیستم، حالت‌های محرکه ۲H (دیفرانسیل عقب)، ۴H (چهار چرخ محرک)، ۴HLc (چهار چرخ محرک با قفل دیفرانسیل وسط) و ۴LLc (حالت سنگین با قفل دیفرانسیل وسط) دارد. ضمن اینکه نرمال، اکو، برفی، گل و لای، شن، سنگ و سنگریزه حالت‌های رانندگی در اختیار راننده خواهند بود.

سیستم تعلیق پیکاپ جدید میتسوبیشی با بازبینی صورت گرفته، سیستم دوجناغی جدید در ناحیه جلو و فنر شمشی در ناحیه عقب را در بر می‌گیرد. نسخه‌های برخوردار از Super Select ۴WD-II حتی با اتکا به سیستمی تحت عنوان Active Yaw Control یا به اختصار AYC که روی چرخ جلو داخلی نیرو ترمز اعمال می‌کند، باعث بهبود حرکت در پیچ‌ها می‌شوند. همچنین سیستم‌های دستیار حرکت در سربالایی برای تسهیل تجربه رانندگی در مسیرهای خارج از شهر پیش رو راننده قرار دارند.

 

میتسوبیشی ترایتون مدل ۲۰۲۴

 

_____________________________________________________________________________________________

فورد F150 ترمور ۲۰۲۴

برای مدل ۲۰۲۴، نسخه‌های آفرودی F150 یعنی رپتور و ترمور به‌روزرسانی‌هایی را تجربه کرده‌اند که توانایی‌های بیراهه نوردی آن‌ها را افزایش می‌دهد.

طی فیس‌لیفت فورد F150، نسخه‌های آفرودی این پیکاپ یعنی ترمور و رپتور هم به‌روزرسانی‌هایی را تجربه کرده‌اند. هردوی این نسخه‌ها در قسمت جلو دستخوش تغییراتی شده و نمای تهاجمی‌تری پیدا کرده‌اند. روی کاپوت رپتور مدل ۲۰۲۴ کاور پلاستیک برجسته‌ای کار شده که خاص این مدل است. فورد همچنین برای این پیکاپ آفرودی رنگ سبز جدید و گرافیک جدید RAPTOR روی گلگیرهای عقب را هم ارائه کرده است.

فورد برای رپتور مدل ۲۰۲۴ سپر ماژولار جدیدی را تدارک دیده است که برای نصب لوازم جانبی بیشتری طراحی شده است. علاوه بر این، در نمونه‌های مجهز به لاستیک‌های ۳۷ اینچی، قسمت انتهایی طرفین سپر جلو کوچک‌تر شده که به گفتهٔ فورد نه‌تنها ظاهر پیکاپ را تهاجمی‌تر می‌کند بلکه توانایی‌های آن را هم در مسیرهای ناهموار افزایش می‌دهد. این پیکاپ آفرودی همچنین به کمک‌فنرهای Duel Live Valve فاکس هم مجهز شده که به گفتهٔ فورد، تجربهٔ سواری مطمئن‌تر و کنترل‌شده‌تری را فراهم می‌کند.

 

فورد F150 ترمور ۲۰۲۴

 

این کمک‌فنرها که به‌عنوان آپشن ارائه می‌شوند، به الگوریتم‌های آفرود فورد پرفورمنس مجهز هستند که امکان تنظیم صدها بار در ثانیه را به کنترل الکترونیکی تعلیق می‌دهد تا با شرایط متغیر مسیر سازگار شود. به گفتهٔ فورد، این کمک‌فنرهای فاکس مکمل سیستم تعلیق پنج اتصالی عقب رپتور هستند.

یکی از به‌روزرسانی‌های مهم F150 ترمور، ارائهٔ یک وینچ اختصاصی است. این وینچ به‌گونه‌ای طراحی شده که روی سپر ماژولار ترمور نصب شود. علاوه بر این، برای این نسخهٔ آفرودی نمای جلویی جدیدی با جلوپنجرهٔ سراسری مشکی‌رنگ و تریم نارنجی طراحی شده است. برچسب TERMOR روی گلگیرهای عقب، پله رکاب‌های اختصاصی و دوخت تزئینی در داخل نیز از دیگر ویژگی‌های F150 ترمور مدل ۲۰۲۴ هستند. همچنین این مدل حالا به‌صورت استاندارد با پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 متعلق به موستانگ ارائه می‌شود که ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۵ نیوتن متر گشتاور دارد.

F150 رپتور اما همچنان از همان موتور ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو استفاده می‌کند که ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۹۰ نیوتن متر گشتاور دارد درحالی‌که زیر کاپوت رپتور R نیز کماکان پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ قرار خواهد گرفت. بااین‌حال، به گفتهٔ فورد قدرت این موتور برای مدل ۲۰۲۴ به بیش از ۷۰۰ اسب بخار افزایش پیدا می‌کند. قیمت فورد F150 ترمور از ۶۵,۹۴۵ دلار، F150 رپتور از ۷۹,۹۷۵ دلار و رپتور R از ۱۱۸,۵۹۰ دلار آغاز می‌شود.

 

فورد F150 ترمور ۲۰۲۴

 __________________________________________________________________________________________________

خدمات
کاتالوگ آپشن و اکسسوری
دانلود
کاتالوگ تجهیزات آفرود
دانلود