آپشن های آفرود تویوتا 4رانر

 

 

 

 جهت مشاهده گالری 4wd کلیک کنید

 

 

تویوتا 4 رانر 2016 خودرویی با دو محور و نمایی خشن و مستحکم.خودرویی که به محض مشاهده آن می گویید که باید به دل کوه و جنگل و طبیعت زد.این را ما نمی گوییم بدون شک گفته شما در اولین دیدار با این خودروست.

 SUV های خوش استیل و به درد بخور زیادی در بازار نمانده است، اما یکی از بهترین موارد موجود در بازار تویوتا 4 رانر است که برای آزمایش آفرود، گزینه بدی محسوب نمی شود. با وجود اینکه تغییرات زیادی در طراحی خارجی این ماشین نسبت به مدل های قبلی نمی بینیم، اما تویوتا 4Runner همچنان یکی خودروی منحصر به فرد با قابلیت های بالا به حساب می آید و حتی در جاده های صعب العبور نیز نمایش خیره کننده ای از خود نشان می دهد.

در حین سواری با 4Runner در جاده به وضوح مشخص است که این ماشین برای آفرود ساخته شده است. کیم رینلودز که سرپرستی تیم کارشناسی این ماشین را بر عهده داشت، با مشاهده حرکات خارق العاده آن در هشت دور چنان شگفت زده بود که در این زمینه اظهار داشت، حرکاتی که این ماشین قادر به انجام آن است، دیگر SUV های موجود در بازار تنها به صورت آهسته می توانند آن را اجرا کنند. این ماشین در پیچ ها هم قابلیت چرخش مناسبی از خود نشان داد و تحسین کارشناسان را برانگیخته است. 4Runner TRD Pro هشت دور پیست را در 28.9 ثانیه با شتاب متوسط 0.57 طی کرد به طوری که شتاب آن در مسیر مستقیم به 0.71 رسید.

 

 

تویوتا 4رانر

 

 

موتور این ماشین 4 لیتری و شش سیلندر است و حداکثر قدرت آن 270 اسب بخار و 278 پوند فوت گشتاور است و برای انتقال نیرو به محورها از 5 دنده اتوماتیک استفاده می کند. در پیست درگی که در اختیار ما قرار داده شده بود این ماشین توانست ظرف 8 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت برسد و ظرف 16.1 ثانیه نیز با سرعت 85.8 مایل در ساعت توانست مسافت 250 فوت را طی کند. یکی از کارشناسان این بخش معتقد بود به واسطه فاصله زیاد در تعویض دنده ها این عملکرد کمی ناامید کننده به نظر می رسد و این مورد هم به خاطر استفاده از تنها 5 دنده در این ماشین است.

در تست توقف کامل، این ماشین توانست پس از طی 127 فوت به ایست کامل برسد که لغزش قابل قبولی هم در حین ترمز ناگهانی از سرعت 60 مایل در ساعت برای ایست کامل از خود نشان داد. بر طبق گزارش کارشناسی که در اختیار ما قرار گرفت، پدال های ترمز این ماشین حین ترمز کردن صداهای عجیبی از خود در می آوردند و حالتی در ماشین مشاهده شد که گویی قسمت جلوی آن به سمت جلو پرتاب می شود. یکی دیگر از موارد گزارش شده در این بخش این بود که، بی ثباتی در حرکت در مسیرهای جهت دار، باعث کند شدن عملکرد فرمان این ماشین می شد.

 موردی که 4Runner TRD Pro را از دیگر مدل های استاندارد 4Runner متمایز می کند استفاده از شوک های بیلستن 2.5 اینچی و کمک فنرهای تنظیم شده در سیستم تعلیق آن است. در این SUV شاهد افزایش 1 اینچی ارتفاع هستیم که این افزایش ارتفاع، 1 اینچ در قسمت جلو و 2 اینچ در قسمت عقب است.

این ماشین زیبا با تایرهای 17 اینچ استاندارد و مات سیاه چهار فصل نیتو ترا مجهز شده که آن را برای عبور از هر مسیر آف رودی یاری می کند. در قسمت جلوی این ماشین از یک سپر حفاظتی استفاده شده که حین عبور از مسیرهای آف رود، مانع از برخورد سنگ ها به محفظه موتور می شود. از دیگر امکانات این ماشین می توان به استفاده از دو محور، دیفرانسیلی با قابلیت قفل شدن، کنترل لغزش ماشین و سیستم استفاده از چند حالت ماشین برای عبور از مسیرهای صعب العبور اشاره کرد.

 

 

 

تویوتا 4رانر

 

 

روانی سواری با این ماشین در جاده یکی از مواردی بود که کارشناسان را حسابی شگفت زده کرده بود چرا که با تایرهای آف رود نیز یک سواری راحت و دلپذیر با این ماشین داشتند؛ اگرچه باید این نکته را نیز اضافه کرد که صدای تایر و باد حین رانندگی در بزرگراه ها در این ماشین کمی اذیت کننده به نظر می رسید. مانند بسیاری از SUV های آف رود بازار، فرمان این ماشین نیز کمی کند است و نمی توان انتظار واکنش های سریع در پیچ ها را داشت. 4runner با وزنی حدود 4631 پوند در زمره ماشین های سنگین وزن به شمار می رود و قدرت موتور 270 اسب بخاری آن به سختی توانایی کشیدن این ماشین سنگین را دارد.

 5 دنده اتوماتیک این ماشین که فاصله دنده ها نیز زیاد است، حرکت با این ماشین را کمی کند کرده است چرا که در مواقعی که به قدرت بیشتری در این ماشین نیاز دارید، واکنش های آن بسیار کند است. از حیث مصرف سوخت بهینه نیز مانند بسیاری از مدل های دو محور 4Runner شاهد نرخ مصرف 17 و 20 مایل به ازای هر گالن در شهر و بزرگراه هستیم که نرخ ایده آلی به حساب نمی آید اما برای ماشینی که مخزن سوخت آن 23 گالن است مسافت قابل قبولی به شمار می رود.

 هنرنمایی 4Runner TRD Pro در خارج از مسیرهای آسفالت نمایان می شود. این ماشین را به مسیرهای آف رود هانگری ولی در پارک گورمان کالیفرنیا بردیم که در سرعت های بالا نیز عملکرد مقتدرانه ای از آن شاهد بودیم. حتی با تجربه مسیرهای سخت و شیب های تند در سرپایینی هایی که بسیاری از ماشین ها به آهستگی آنها را طی می کنند، این ماشین عملکرد مناسبی داشت و تحسین کارشناسان را برانگیخت. استفاده از سیستم چند حالتی موتور به کشش ماشین حین عبور از این مسیرهای سخت کمک شایانی کرده بود؛ این سیستم مانند فعال سازی سیستم کنترل کشش ماشین در مسیرهای صاف عمل می کرد.

 

 

تویوتا 4رانر

 

 

 

 

 

 

دیدگاه های کاربران (0)

نظر خود را بنویسید