مشخصات جیپ رانگلر

 

اگر همه‌ی آن چیزی که می‌خواهید آفرود است پس جیپ رانگلر را باید در لیست خود قرار دهید. تمامی مدل‌های رانگلر به سیستم چهار چرخ محرک، یک جفت اکسل سولید، ارتفاع بالا از سطح زمین و زوایای حمله و فرار قابل‌توجه مجهز هستند. اگرچه رانگلر پیش از این هم خودروی توانایی بوده اما نسل کنونی آن قوی‌ترین و تواناترین رانگلر تاریخ بوده است. پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری ۲۸۵ اسبی رانگلر شاید بهترین انتخاب نباشد ولی می‌توان نسخه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی ۲۷۰ اسبی را نیز در نظر گرفت که کوچک‌تر و سبک‌تر است

برای جیپ Wrangler 2020 ، یک پیشرانه ۳٫۰ لیتری EcoDiesel V6 در نظر گرفته شده که ۲۶۰ اسب بخار قدرت و ۴۴۲ پوند فوت گشتاور را در اختیار شما قرار می‌دهد. استارت خودکار دارد. از گیربکس اتوماتیک هشت سرعته نیز برخوردارست تا بتواند گشتاور اضافی دیزل را کنترل کند. این خودرو آفرود در سه نسخه روبیکون، صحرایی و اسپرت موجود است.

موتور پایه Wrangler یک پیشرانه ۳٫۶ لیتری Pentastar V6 است که ۲۸۵ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ اسب بخار گشتاور تولید می‌کند. می‌توان آن را با یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته یا دستی شش سرعته جفت کرد. ممکن است کسانی که به دنبال یک نسخه کم هزینه‌تر هستند، بخواهند ۲٫۰ لیتری I4 اختیاری را انتخاب کنند که ۲۷۰ اسب بخار قدرت و ۲۹۵ اسب بخار قدرت دارد و فقط با گیربکس اتوماتیک هشت سرعته موجودست.


جیپ رانگلر 2020
دو نوع Sahara و Sport از یک کانسپت دو سرعته با دامنه  ۲٫۷۲:۱ پایین استفاده می‌کنند، در حالی که روبیکون دارای یک مجموعه بزرگتر با نسبت برد  ۴٫۰:۱ است. Sahara و Sport Wranglers را می‌توان با یک دیفرانسیل با لغزش محدود (LSD) انتخاب کرد که حرکت خودرو را در شرایط سخت مانند قرار گرفتن چرخ‌ها روی سطوح لغزنده ممکن می‌کند. در حالی که نسخه Rubicon شما دو دیفرانسیل در جلو و عقب این ماشین شاسی بلند دارید.
البته در بروزرسانی نسخه ۲۰۲۰ دو نوع جدید دیگر نیز اضافه می‌شود. Wrangler Black & Tan دارای طراحی نرم و دو رنگ داخلی  و صندلی‌های برنزه است. این مدل از چرخ های آلیاژی ۱۷ اینچی، پله های جانبی مناسب‌تر و سیستم اطلاعات لمسی ۷ اینچی Uconnect بهره می‌برد. نسخه دیگر نیز  Wrangler Willys نام دارد که یک دیفرانسیل عقب با لغزش محدود، ترمزهای beefier، لاستیک‌های ۳۲ اینچی و چرخ‌های آلومینیومی سیاه ۱۷ اینچی دارد.

 

جیپ رانگلر 2020

 

رانندگی با جیپ رانگلر

سه حالت رانندگی در جیپ رانگلر وجود دارد که شامل هیبرید، برقی و ذخیره الکتریکی (eSave) می‌شود. در مود هیبرید، استفاده از انرژی باتری‌های در اولویت است و هنگام نیاز به قدرت بیشتر، پیشرانه بنزینی را دخالت می‌دهد. حالت الکتریک، رانندگی ساکت و تمام برقی فراهم می‌کند. مود eSave، مناسب سفرهای خارج شهری و دور از منابع برق است تا مصرف بنزین را در اولویت قرار می‌دهد و انرژی موجود در باتری‌ها را ذخیره کند.مهندسان جیپ تلاش کرده‌اند تا رانگلر 4xe از نظر عملکرد فنی و امکانات خاص رانندگی خارج جاده، تفاوتی با مدل‌های قبلی نداشته باشد. این خودرو، سه تیپ استاندارد، صحرا و رابیکون خواهد داشت. مدل‌های پایه و صحرا، دو دیفرانسیل دائم خواهند بود؛ اما نسخه رابیکون امکانات بیشتری از نظر فناوری‌های مرتبط با رانندگی آف‌رود در مسیرهای صخره‌ای و مدیریت قفل دیفرانسیل محورهای جلو و عقب ارائه می‌کند. از نظر ظاهری هم، رانگلر روبیکون 4xe دارای تجهیزات بیشتر، مثل چرخ‌ها و تایرهای بزرگ‌تر خواهد بود.

دیدگاه های کاربران (0)

نظر خود را بنویسید