تکنیک آفرود سواری در برف (قسمت چهارم)

 

 

  برای تماشا قسمت سوم تکنیک آفرود سواری در برف اینجا را کلیک کنید

 

 

ماندن در برف :

 

در سفر آفرود با در نظر گرفتن تمام جوانب از طرف شما و رعایت اصول رانندگی ، امکان گیرکردن در برف برای هر فردی وجود دارد. همواره به یاد داشته باشید زمانی که در مسیر برفی از ادامه راه بازماندید با اضافه کردن گاز کار را برای خود دشوارتر نسازید .

در سفر آفرود با در نظر گرفتن تمام جوانب از طرف شما و رعایت اصول رانندگی ، امکان گیرکردن در برف برای هر فردی وجود دارد. همواره به یاد داشته باشید زمانی که در مسیر برفی از ادامه راه  بازماندید با اضافه کردن گاز کار را برای خود دشوارتر نسازید . توقف کرده پیاده شوید و وضعیت را کاملاً بسنجید.

با استفاده از بیلچه جلوی چرخ ها را از برف خالی کنید تا حرکت مجدد به راحتی انجام پذیرد . پس از رهایی با سرعت یکسان و دنده مناسب به حرکت ادامه دهید و از کم کردن سرعت خودداری نمایید. 

 در رانندگی آفرود ممکن است در مسیری مستقیم به علت لغزندگی به طرفین راه منحرف شده و در شیب طرفین جاده گرفتار گردید . در چنین موقعیتی اگر اطراف مسیر باز باشد ، اتومبیل را جابجا کرده و با دنده عقب نسبت به مسیر ، زاویه ی ۹۰ درجه را انتخاب نمایید و با شتاب گیری و دنده ی سبک به مسیر بازگردید . اگر بخواهید به وسیله ی حرکت جانبی به مسیرتان باز گردید ، کاملاً در اشتباه هستید . در این حالت قدرت بین چرخ ها به علت فشار روی دوچرخ جانبی به درستی تقسیم نمی شود و تنها دو چرخ بدون حاصل هرزگردی می کنند.

در سفر آفرود اگر کناره های مسیر به علت باریک بودن و محدودیت مثلاً وجود درخت و یا مانعی طبیعی ، قابل دسترسی نبود باید به وسیله  اتومبیل های گروه اقدام به بکسل کردن اتومبیل نمایید . استفاده از وینچ نیز بسیار مؤثر خواهد بود . اگر در مسیری تنها هستید و چنین شرایطی برایتان پدید آمد ، استفاده از وینچ و اتصال به درخت یا هر جسم سنگینی که در جهت مقابل جاده قرار دارد ( مثلاً اگر به سمت راست منحرف شده اید اتصال وینچ باید در سمت چپ جاده باشد ) و با استفاده از دنده کمک و سرعتی یکسان و بدون کم یا زیاد کردن دور موتور می توانید به راحتی از مهلکه بگریزید.

در سفر های آفرود درمسیرهای برفی ممکن است آب شدن تدریجی در طی روز به علت افزایش دما و یا تابش خورشید و یخ زدن آب های حاصل از این جریان طبیعی به علت پایین آمدن دما در شب ، عبور را از مسیر برفی سخت تر کند. 

در سفر های آفرود برای عبور از مسیرهای یخی دقت شما نسبت به جاده های برفی باید دوچندان گردد. تمام اصول و تکنیک هایی که بر روی برف مورد استفاده قرار می گیرند در مسیرهای یخی نیز باید با دقت و حوصله ای مضاعف انجام پذیرد

در این گونه سفرهای آفرود  استفاده از لاستیک های یخ شکن مخصوص اتومبیل های دودیفرانسیل کمک بزرگی به شما خواهد نمود . و باز تکرار این نکته که اتومبیل های دو دیفرانسیل به زنجیر چرخ و لاستیک یخ شکن نیاز ندارند را باید از ذهنتان دور بریزید و بدانید که درست است که هر دودیفرانسیلی عملکرد بهتری در برف نسبت به اتومبیل های سواری دارد ولی حتی در شهر و جاده های آسفالته اتومبیلهای دودیفرانسیل به علت وزن بیشتر عمل ترمزگیری در آن ها سخت تر صورت می گیرد و این وسیله ی نقلیه نیز باید مجهز به لاستیک یخ شکن و در شرایط خاص و سخت به زنجیر چرخ باشد.

 

 

 آفرود سواری در برف

 

 

 

دیدگاه های کاربران (0)

نظر خود را بنویسید