پر فروش ترین خودرو های تویوتا در ایران (قسمت دوم)

 

برای تماشا قسمت اول پر فروش ترین خودرو های تویوتا در ایران اینجا را کلیک کنید

 

پرفروش‌ترین شاسی بلندهای تویوتا :

 

 

1.تویوتا لندکروز :

 

اگر شما هم جز کسانی هستید که علاقه زیادی به خودروهای شاسی بلند بزرگ دارید، مطمئنا تویوتا لندکروز یکی از خودروهای محبوب شما خواهد بود. تویوتا لندکروز یکی از شاسی بلندهای با اصالت و جزو پرفروش ترین خودروهای تویوتا است که تاریخ تولد آن به سال 1951 میلادی باز می‌گردد.
در سال 2008 نسل پنجم تویوتا لندکروز به بازار ایران وارد شد که با کد J200 شناخته می‌شود و تا سال 2013 نیز عرضه این خودرو در بازار کشور ادامه داشت، اما از آن سال به بعد واردات تویوتا لندکروز نیز در ایران متوقف شد.
در سال 2015 لندکروز J200 یک فیس‌لیفت جزئی را تجربه کرد که حاصل آن چراغ‌هایی جدید به همراه امکانات متنوع‌تر برای این غول ژاپنی بود.

تویوتا لندکروز با دو پیشرانه 6 سیلندر 4 لیتری (GXR) و 8 سیلندر 4.7 لیتری (VXR) در بازار کشورمان وجود دارد که نمونه VXR در مقایسه با GXR علاوه بر توان خروجی بالاتر از امکانات و تجهیزات متنوع‌تری نیز برخوردار است. هر دو تیپ نام‌برده شده از یک گیربکس 5 سرعته اتوماتیک بهره می‌برند تا توان پیشرانه خود را به هر چهار چرخ خودرو منتقل نمایند.

 

تویوتا لندکروز

 


2.تویوتا پرادو :

 

تویوتا پرادو به نوعی برادر کوچک‌تر تویوتا لندکروز محسوب می‌شود، خودرویی شاسی بلند و باابهت که در مقایسه با برادر بزرگ‌تر خود از طراحی هیجان انگیزتری برخوردار است.

نسل سوم تویوتا پرادو (J120) اولین بار در سال 2005 راهی بازار کشورمان شد و در همان ابتدا توانست نظر بسیاری از خریداران مخصوصا علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی را به سوی خود جلب کند.

پس از آن در سال 2010 نسل چهارم (J150) از این ژاپنی بلندقد توسط ایرتویا به بازار کشورمان وارد شد و همچون نسل سوم خود توانست فروش بسیار خوبی را تجربه کند.

پرادو نسل چهارم با دو پیشرانه 4 سیلندر 2.7 لیتری و 6 سیلندر 4 لیتری به بازار کشورمان عرضه می‌شد که پیشرانه 2.7 لیتری بر روی نمونه‌های سه درب و پیشرانه 4 لیتری بر روی نمونه‌های چهار درب قرار داشتند. (برای آشنایی بیشتر این خودرو مطالعه مقاله مقایسه تویوتا لندکروز و تویوتا پرادو را به شما پیشنهاد می کنیم)

شاید نسل سوم پرادو خصوصا در مدل سه درب در بحث پایداری، چالاکی و فرمان پذیری از ضعف‌هایی رنج می‌برد، اما نسل چهارم این شاسی‌بلند ژاپنی از پایداری بیشتر، کیفیت سواری بالاتر و همچنین چالاکی بیشتری برخوردار است و به ‌خوبی می‌تواند لبخند رضایت را بر لبان خریداران خود بنشاند.

 

تویوتا پرادو

 


3.تویوتا راوفور :

 

راوفور (RAV4) یکی از محصولات نام آشنای تویوتا است که نسل‌های مختلف آن سال‌هاست که در خیابان‌های کشورمان در حال رفت و آمد هستند. در سال 2009 نسل سوم (XA30) تویوتا راوفور به بازار کشور راه یافت و پس از آن نیز در سال 2013 نسل چهارم (XA40) آن در دسترس خریداران ایرانی قرار گرفت که همچون سایر محصولات تویوتا در بازار ایران، با استقبال فراوانی مواجه شد. (برای آشنایی بیشتر با این خودرو مقایسه تویوتا راو4 و فولکس واگن تیگوان را از دست ندهید.)

در سال 2016 نسل چهارم راوفور با چهره‌ای جدید پا به میدان رقابت گذاشت، چهره‌ای که به دلیل تغییر چراغ‌ها، سپرها و جلوپنجره بسیار جذاب‌تر از قبل به نظر می‌رسید، البته ناگفته نماند که از لحاظ فنی هیچ تغییری در این خودرو جدید حاصل نشده بود. در زیر کاپوت تویوتا راوفور نسل چهارم، یک پیشرانه 4 سیلندر 2.5 لیتری قرار دارد که قادر است 177 اسب بخار قدرت و 233 نیوتن‌متر گشتاور تولید نماید. 

تویوتا با بهره‌گیری از یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک توانسته نیروی تولید شده توسط پیشرانه راوفور را به هر چهار چرخ این خودرو هدایت کند و در نهایت باعث شود که این شاسی بلند 1620 کیلویی ظرف مدتی در حدود 10 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر برسد.

 

تویوتا راوفور

 

4.تویوتا اف جی کروزر :

 

اف جی کروزر نام یکی از پرفروش‌ترین شاسی بلندهای آفرود تویوتا است که از سال 2006 تا 2016 در سبد محصولات این شرکت قرار داشت. این شاسی بلند دوست داشتنی در سال 2011 از طریق شرکت ایرتویا به بازار کشورمان عرضه شد و توانست به فروش بسیار مناسبی نیز دست پیدا کند.

آخرین نمونه‌های تویوتا اف جی کروزر در سال 2013 به بازار عرضه شد و پس از آن به دلیل وضع قانون منع واردات خودروهای مجهز به پیشرانه حجیم‌تر از 2500 سی سی، عرضه FJ CRUISER نیز در بازار ایران متوقف شد.

پیشرانه تویوتا اف جی کروزر را باید بزرگ‌ترین نقطه قوت این غول ژاپنی دانست؛ اف جی کروزر در بخش فنی به یک پیشرانه 3956 سی سی 6 سیلندر مجهز شده که توان تولید 270 اسب بخار قدرت و 380 نیوتن متر گشتاور را دارد.

توان تولیدی این موتور قدرتمند از طریق یک گیربکس 5 سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ خودرو منتقل می‌گردد تا این خودرو بتواند در مدت زمانی حدود 8 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کلومتر بر ساعت دست یابد.
توان بالای موتور اف جی کروزر در کنار سیستم انتقال قدرت کارآمد این خودرو، باعث شده تا اغلب خریداران توجه چندانی به آپشن‌های محدود آن نداشته و تویوتا FJ CRUISER به یکی از محبوب‌ترین و صد البته گران‌ترین خودروهای علاقه مندان به آفرود تبدیل شده باشد.

 

تویوتا اف جی کروزر

 

 

دیدگاه های کاربران (0)

نظر خود را بنویسید