ب ام و نسل جدیدی از شاسی‌بلند کوچک خود، X1 رونمایی کرده که از قبل بزرگ‌تر است و برای اولین بار با موتور الکتریکی هم ساخته می‌شود. خودروساز لوکس آلمانی با این ماشین علاوه بر شاسی‌بلند پرفروش تسلا، با مدل‌هایی از بنز و آئودی و ولوو رقابت می‌کند.



ب ام و با نسل اول X1 در سال ۲۰۰۹ معرفی شد. هدف ب ام و از ساخت کوچک‌ترین شاسی‌بلندش این بود که پای مشتریان جوان را به بازار خودروهای لوکس باز کند. ماشینی که از پاییز سال آینده به بازار خواهد آمد سومین نسل از این مدل است.



طراحان ب ام و فرم کلی ماشین را نسبت به قبل تغییر چندانی نداده‌اند، اما با جلوپنجره بزرگ‌تر و چراغ‌های جدید، ظاهر ماشین‌ اسپرت‌تر شده است. ب ام و در پاسخ به انتقاد‌ها از نسل قبلی، مدل جدید را کمی بزرگ‌تر کرده و می‌گوید اتاق ماشین بی‌صداتر و صندلی‌ها راحت‌تر شده است.

 

bmw x1

 

 

 

مهم‌ترین تغییر در اتاق، داشبورد تازه ماشین است. دو نمایشگر ۱۰/۳ و ۱۰/۷ اینچی در قابی منحنی اطلاعات ماشین را به راننده نمایش داده و دستورات را هم به صورت لمسی و هم صوتی از راننده دریافت می‌کند.


X1 ابتدا با موتورهای بنزینی و دیزل عرضه می‌شود و بعد مدل الکتریکی به بازار خواهد آمد. مدل الکتریکی دو موتور به قدرت ۳۱۳ اسب بخار دارد و به گفته کارخانه می‌تواند با هر بار شارژ تا ۴۳۸ کیلومتر حرکت کند. حداکثر سرعت مدل الکتریکی ۱۸۰ کیلومتر و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعتش ۵/۷ ثانیه است.

 

قوی‌ترین مدل X1 قوای محرکه هیبرید-الکتریکی دارد. مجموع قدرت موتور الکتریکی و بنزینی این مدل ۳۲۶ اسب بخار است و می‌تواند با نیروی باتری تا ۸۹ کیلومتر حرکت کند. حداکثر سرعت این مدل ۲۰۵ کیلومتر در ساعت و شتابش ۵/۷ ثانیه است.

همه مدل‌های X1 در کارخانه ب ام و در شهر رگنزبرگ آلمان تولید خواهد شد. قیمت پایه مدل‌های بنزینی نزدیک به ۴۰ هزار دلار است.

 

 

 

به اشتراک گذاری