بررسی ون مسافرتی جک سانری + ویدئوی اختصاصی

 

این اولین خودروی جک با مجوز اتوکمپینگ در بازار هست

به اولین قسمت از بررسی خودرو های ون موجود در ایران خوش آمدید

در این پست سعی کردیم یک معرفی جامع از خودرو های موجود در ایران که توانایی تبدیل شدن به کاروان های مسافرتی یا خودرو های وی آی پی رو دارن بررسی کنیم
و اطلاعات کامل رو در اختیار شما دوستان قرار دهیم .



در اولین قسمت از این برنامه خودروی جک سانری میهمان ما هستن که در مجموعه ایران روور تجهیز شدن .

 


خودرویی جادار با دو سبک چیدمان داخلی

جک سان ری خودرویی بزرگ است که آرین دیزل آن را در نسخه ون مسافری عرضه می کند. این خودروی مونتاژی که کمپانی جک آن را بر مبنای مرسدس بنز اسپرینتر طراحی کرده است، در دو مدل ۱۴ و ۱۶ نفره در بازار ایران عرضه می شود. با نگاهی به ابعاد و اندازه سان ری، متوجه خواهیم شد که این محصول بیش ترین فضای کابین و ارتفاع داخلی را میان رقبا دارد و افرادی با قد بیش از ۱۸۵ سانتی متر هم می توانند به راحتی در کابین این خودرو حرکت کنند. میدان گردش این محصول آرین دیزل ۱۴ متر است و جرم خالص ۲۸۷۰ کیلوگرم را دارد. همچنین این امکان فراهم است تا سان ری جرم افزوده ای را معادل ۱۲۰۰ کیلوگرم به صورت استاندارد حمل کند.
با نگاهی به ابعاد ون جک سان ری و رقبای کره ای و اروپایی، متوجه خواهیم شد که این خودرو بیش ترین فضای کاربردی را در کلاس خود ارائه می دهد و از سویی دیگر، این امکان را فراهم می کند تا قابلیت های مختلفی برای این ون و مینی بوس تعریف شود.


مشخصات فنی جک سان ری اولین ون مسافرتی جک

آرین دیزل سان ری را با پیشرانه ۲۷۴۶ سی سی ۴ سیلندر تولید می کند. این پیشرانه که جزء محصولات کمپانی کامینز است، ۱۴۷ اسب بخار را با گشتاور ۳۵۵ نیوتن متر تولید می کند. نشان کامینز یکی از معروف ترین کمپانی های سازنده پیشرانه خودروهای کار و تجاری است و در زمینه ساخت و مهندسی پیشرانه های درون سوز دیزلی اعتبار بالایی را دارد. در حال حاضر، شاهد هستیم که یکی از معروف ترین سری کدهای موتور کامینز بر روی جک سان ری آرین دیزل نصب شده است. یکی از مزایای این اتفاق، دسترسی راحت به قطعات یدکی این پیشرانه در ایران است و از سویی دیگر، سابقه کار این قوای محرکه دیزلی در ایران نشان می دهد که دوام پیشرانه سان ری طولانی و مناسب است. حداکثر گشتاور این پیشرانه نیز از ۱۸۰۰rpm در اختیار راننده قرار می گیرد و جعبه دنده ۶ سرعته دستی هم وظیفه انتقال قدرت را بر عهده دارد. ظرفیت باک جک سان ری ۸۰ لیتر گازوئیل است و حداکثر سرعت این خودروی تجاری هم ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت اعلام می شود.
کلاچ هیدرولیکی، فرمان هیدرولیکی، ترمزهای جلو و عقب دیسکی، سامانه ABS و EBD و استاندارد آلایندگی یورو ۵ EEV از ویژگی های فنی جک سان ری است.

 

جک سان ری
امکانات جک سان ری

جک سان ری با امکانات مختلفی وارد بازار ایران شده است و شرکت آرین دیزل هم برخی ویژگی ها را در صورت تمایل مشتری بر روی خودرو نصب می کند. این خودروی ۱۴ و ۱۶ نفره به دو کیسه هوا، سیستم تهویه مستقل جلو و عقب، تریم داخلی چرم مصنوعی، صندلی های قابل تنظیم راننده و مسافران، کروز کنترل، سامانه کنترل پایداری و پیشگیری از هرزگردی، کامپیوتر سفر، شیشه ها و آینه های برقی، پله برقی، درِ کشویی بخش مسافران، چراغ روز، تنظیم ارتفاع چراغ، سنسور نور و… مجهز است و در صورت سفارش مشتری،‌ ترمز خفه کن و رادار خطی بر روی سان ری نصب خواهد شد. همچنین این امکان فراهم است تا بر روی این ون کاربردی، درِ کشویی برقی و سیستم صوتی و تصویری حرفه ای بر روی آن نصب شود. از سویی دیگر، با توجه به ابعاد و ویژگی های کابین این خودرو، می توان پس از اخذ مجوزهای لازم کاربری این ون مسافری را به خودروهای کمپر و طبیعت گردی، خودروی مسافرتی و یا حتا خودروهای تشریفاتی تغییر داد.
در حال حاضر، قیمت ون سان ری در نسخه ۱۶ نفره ۹۵۰ میلیون تومان تعیین شده است. با توجه به این که این ون مونتاژی از نظر ابعاد و اندازه با نسخه های خارجی رقابت می کند و از سویی، برخی ویژگی ها مانند ترمز خفه کن، سیستم کنترل پایداری، پله برقی، رادار خطی، کروز کنترل و… بر روی جک سان ری دیده می شود، می تواند با قیمت کم تر از یک میلیارد تومان گزینه ای به صرفه در کنار خودروهای مشابه با قیمتی فراتر از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان باشد.
جک سان ری در کنار این که ابعاد بزرگ تری نسبت به رقبا دارد و همچنین کد فنی معروفی در بخش پیشرانه بر روی آن دیده می شود، با قابلیت های ایمنی بیش تری هم در این خودروی مونتاژی طرف هستیم. در حال حاضر، کم تر رقیبی در بازار ایران با سامانه کنترل پایداری به صورت استاندارد عرضه می شود و رادار خطی و ترمز خفه کن را در اختیار راننده می گذارد.

دیدگاه های کاربران (0)

نظر خود را بنویسید