تقسیم بندی هتل کاروان(خودروی مسافرتی،خودروی کاروان،کاروان مسافرتی)

 برای مشاهده گالری کاروان مسافرتی، خودروی تشریفات، خودروی VIP خودروی مسافرتی  کلیک کنید

جهت مشاوره و سفارش لطفا با شماره های زیر تماس حاصل کنید:

02166595692-3

09121120661

 

 

در اولین قسمت از این برنامه خودروی جک سانری میهمان ما هستن که در مجموعه ایران روور تجهیز شدن .

تجهیز لوکس ترین تویوتا هایس ایران این پروژه یکی از بهترین و با کیفیت ترین پروژه های هایس وی آی پی ،و ماشین های کاروان مسافرتی در ایران می باشد، لطفا ویدیوی توضیح آپشن های این خودروی جذاب را ببینید

 

 

 

______________________________

 

 

 

______________________________

 

 بررسی ون مسافرتی جک سان ری

این اولین خودروی جک با مجوز اتوکمپینگ در بازار هست

به اولین قسمت از بررسی خودرو های ون موجود در ایران خوش آمدید

در این پست سعی کردیم یک معرفی جامع از خودرو های موجود در ایران که توانایی تبدیل شدن به کاروان های مسافرتی یا خودرو های وی آی پی رو دارن بررسی کنیم و اطلاعات کامل رو در اختیار شما دوستان قرار دهیم .

در اولین قسمت از این برنامه خودروی جک سانری میهمان ما هستن که در مجموعه ایران روور تجهیز شدن .

 


خودرویی جادار با دو سبک چیدمان داخلی

جک سان ری خودرویی بزرگ است که آرین دیزل آن را در نسخه ون مسافری عرضه می کند. این خودروی مونتاژی که کمپانی جک آن را بر مبنای مرسدس بنز اسپرینتر طراحی کرده است، در دو مدل ۱۴ و ۱۶ نفره در بازار ایران عرضه می شود. با نگاهی به ابعاد و اندازه سان ری، متوجه خواهیم شد که این محصول بیش ترین فضای کابین و ارتفاع داخلی را میان رقبا دارد و افرادی با قد بیش از ۱۸۵ سانتی متر هم می توانند به راحتی در کابین این خودرو حرکت کنند. میدان گردش این محصول آرین دیزل ۱۴ متر است و جرم خالص ۲۸۷۰ کیلوگرم را دارد. همچنین این امکان فراهم است تا سان ری جرم افزوده ای را معادل ۱۲۰۰ کیلوگرم به صورت استاندارد حمل کند.
با نگاهی به ابعاد ون جک سان ری و رقبای کره ای و اروپایی، متوجه خواهیم شد که این خودرو بیش ترین فضای کاربردی را در کلاس خود ارائه می دهد و از سویی دیگر، این امکان را فراهم می کند تا قابلیت های مختلفی برای این ون و مینی بوس تعریف شود.


مشخصات فنی جک سان ری

آرین دیزل سان ری را با پیشرانه ۲۷۴۶ سی سی ۴ سیلندر تولید می کند. این پیشرانه که جزء محصولات کمپانی کامینز است، ۱۴۷ اسب بخار را با گشتاور ۳۵۵ نیوتن متر تولید می کند. نشان کامینز یکی از معروف ترین کمپانی های سازنده پیشرانه خودروهای کار و تجاری است و در زمینه ساخت و مهندسی پیشرانه های درون سوز دیزلی اعتبار بالایی را دارد. در حال حاضر، شاهد هستیم که یکی از معروف ترین سری کدهای موتور کامینز بر روی جک سان ری آرین دیزل نصب شده است. یکی از مزایای این اتفاق، دسترسی راحت به قطعات یدکی این پیشرانه در ایران است و از سویی دیگر، سابقه کار این قوای محرکه دیزلی در ایران نشان می دهد که دوام پیشرانه سان ری طولانی و مناسب است. حداکثر گشتاور این پیشرانه نیز از ۱۸۰۰rpm در اختیار راننده قرار می گیرد و جعبه دنده ۶ سرعته دستی هم وظیفه انتقال قدرت را بر عهده دارد. ظرفیت باک جک سان ری ۸۰ لیتر گازوئیل است و حداکثر سرعت این خودروی تجاری هم ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت اعلام می شود.
کلاچ هیدرولیکی، فرمان هیدرولیکی، ترمزهای جلو و عقب دیسکی، سامانه ABS و EBD و استاندارد آلایندگی یورو ۵ EEV از ویژگی های فنی جک سان ری است.


امکانات جک سان ری

جک سان ری با امکانات مختلفی وارد بازار ایران شده است و شرکت آرین دیزل هم برخی ویژگی ها را در صورت تمایل مشتری بر روی خودرو نصب می کند. این خودروی ۱۴ و ۱۶ نفره به دو کیسه هوا، سیستم تهویه مستقل جلو و عقب، تریم داخلی چرم مصنوعی، صندلی های قابل تنظیم راننده و مسافران، کروز کنترل، سامانه کنترل پایداری و پیشگیری از هرزگردی، کامپیوتر سفر، شیشه ها و آینه های برقی، پله برقی، درِ کشویی بخش مسافران، چراغ روز، تنظیم ارتفاع چراغ، سنسور نور و… مجهز است و در صورت سفارش مشتری،‌ ترمز خفه کن و رادار خطی بر روی سان ری نصب خواهد شد. همچنین این امکان فراهم است تا بر روی این ون کاربردی، درِ کشویی برقی و سیستم صوتی و تصویری حرفه ای بر روی آن نصب شود. از سویی دیگر، با توجه به ابعاد و ویژگی های کابین این خودرو، می توان پس از اخذ مجوزهای لازم کاربری این ون مسافری را به خودروهای کمپر و طبیعت گردی، خودروی مسافرتی و یا حتا خودروهای تشریفاتی تغییر داد.
در حال حاضر، قیمت ون سان ری در نسخه ۱۶ نفره ۹۵۰ میلیون تومان تعیین شده است. با توجه به این که این ون مونتاژی از نظر ابعاد و اندازه با نسخه های خارجی رقابت می کند و از سویی، برخی ویژگی ها مانند ترمز خفه کن، سیستم کنترل پایداری، پله برقی، رادار خطی، کروز کنترل و… بر روی جک سان ری دیده می شود، می تواند با قیمت کم تر از یک میلیارد تومان گزینه ای به صرفه در کنار خودروهای مشابه با قیمتی فراتر از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان باشد.
جک سان ری در کنار این که ابعاد بزرگ تری نسبت به رقبا دارد و همچنین کد فنی معروفی در بخش پیشرانه بر روی آن دیده می شود، با قابلیت های ایمنی بیش تری هم در این خودروی مونتاژی طرف هستیم. در حال حاضر، کم تر رقیبی در بازار ایران با سامانه کنترل پایداری به صورت استاندارد عرضه می شود و رادار خطی و ترمز خفه کن را در اختیار راننده می گذارد.

 

 ______________________________

 

کاروان مسافرتی کلاً به دو گروهِ موتور دار و بدون موتور تقسیم می‌شوند.


1-  خودروهای مسافرتی موتور دار این‌گونه خودروهای مسافرتی، همان‌طور که از اسمشان پیداست، به طور مستقل دارای موتور کشنده، می‌باشند.

 

انواع خودروهای مسافرتی موتور دار عبارتند از:


1-1- کاروانهای وانتی (Truck camper)

کاروانهای وانتی به نوعی RV موتور دار می گویند که متشکل از یک پیکاپ و قرارگیری یک اتاقک فایبرگلاسی، پلاستیکی و یا چوبی در قسمت بار است. اتاقک تعبیه شده در قسمت معمولاً قابل جدا شدن است و با توجه به این ویژگی می‌تواندبرای کسانی مناسب باشد که می‌خواهند با هزینه کم پیکاپ خود را تبدیل به یک خودروی مناسب برای سفر تبدیل کنند.

 

 

این دسته از کاروان‎ها اساساً بر روی یک خودروی پیکاپ یا وانت بنا شده‎اند و  قابلیت پیمودن هر نوع مسیری را دارند به همین دلیل به آنها کاوان چند کاره گفته می‎شود. تجهیزات رفاهی این ماشین های مسافرتی نیز تقریبا مشابه با مدل کلاس B (بخش 1-2-2)بوده و از این نظر تفاوت چندانی ندارند.

 
2-1- Motorhome

این خودرو  یک ون یا اتوبوس بوده که با تغییر گسترده در شاسی تبدیل به خودرویی بزرگ با مساحت زیاد می‌شوند.

برخی از شرکت‌ها به جای استفاده از یک نوع ون یا اتوبوس، یک خودرو با ظاهری نو طراحی می‌کنند. این خودروها در سه کلاس A,B,C موجود می‌باشند.


1-2-1-  کاروان‎های کلاس A

این نوع کاروان بر روی شاسی یک اتوبوس یا کامیون یا شاسی مخصوصی که برای آن طراحی می شود ساخته می شود.


1-1-2-1- کاروان‎های کلاس A اتوبوسی ( bus chassis motorhome)

این دسته از کاروان‎ها بزرگترین مدل این خوانواده هستند که نیازی به کشنده ندارند و خود دارای موتور هستند. این خودروهای مسافرتی، بیشتر شبیه اتوبوسی هستند که در داخل آن به جای صندلی، تجهیزات رفاهی تعبیه شده باشد.

 این مدل معمولاً دارای اطاق خوابی برای 2 تا 8 نفر، حمام و دستشویی و آشپزخانه‎ای با تجهیزات کامل، از جمله اجاق گاز، مایکروفر و سینک ظرفشویی است. معمولاً کابین راننده در این کاروان از بخش رفاهی آن مجزا بوده و دارای دو صندلی برای راننده و سرنشین دوم می‎باشد. در این ماشین مسافرتی بیش از هر چیز دیگری بر روی راحتی و داشتن امکانات لوکس تاکید شده است و در داخل دارای فضای بسار مجللی می‎باشد.

 
 
2-1-2-1- کاروان‎های کلاس A کامیونی (truck chassis motorhome)

این مدل نیز تجهیزات و امکاناتی کاملا مشابه با کلاس قبلی دارد و تنها تفاوت آن در این است که در این مدل خودروی اصلی یک کامیون است که به خانه‎ای متحرک تبدیل شده است. در کلاس قبلی خودروی اصلی یک اتوبوس بود.

 
2-2-1- کاروان‎های کلاس B

دسته دیگر کاروان‎ها که نسبت به مدل قبلی کوچکتر هستند و بیشتر بر روی هزینه نگهداری کمتر در آنها تاکید شده، کاروانهای کلاس B نام دارند. این کلاس نیز نیروی محرکه خود را از موتور می‎گیرد و دارای یک آشپزخانه کوچک به همراه یک یخچال و تجهیزات مختصری برای آشپزی هستند.

 

3-2-1- کاروان‎های کلاس C

در برخی از این کاروان‎های مسافرتی می‎توان ارتفاع سقف را به دلخواه تنظیم کرد. تجهیزات دیگر این ماشین های مسافرتی شامل سیستم روشنایی و یک باطری علاوه بر باطری موتور، آبگرمکن، دستشویی سیار و سیستم گرمایشی و سرمایشی میباشند. این مدل روی شاسی تراک ساخته می شود با قسمت راننده به صورت مجزا در قسمت جلو که ممکن است روی بیس ون یا تراک یا حتی بزرگ تر ساخته شود.

 
 
3-1- Campervan

این ون‌های مسافرتی که بیشتر در اروپا طرفدار دارد در واقع یک ون است که صندلی های قسمت بار آن جمع آوری شده و وسایل در این بخش چیده می شوند. در برخی از این خودروهای مسافرتی برحسب نیاز تغییرات جزیی در قسمت بار نیز داده می شود.

 

خدمات
کاتالوگ آپشن و اکسسوری
دانلود
کاتالوگ تجهیزات آفرود
دانلود