آخرین اخبار

تقابل تویوتا FJ کروزر با جیپ رانگلر (قسمت پایانی)

تقابل تویوتا fj کروزر با جیپ رانگلر

در آزمایش های خیابانی ، هر دو ماشین می توانند مورد استفاده روزانه قرار بگیرند ، چرا که امکانات مناسب و

همینطور فضای داخلی راحتی را در اختیار راننده و سرنشینان می گذراند و در حرکت نیز کاملا چابک هستند ، به

طوری که هیچگاه رانندگان آنها نیاز به نیروی بیشتر را حس نخواهند کرد . جیپ رانگلر ، بر خلاف گذشته ، از

توانایی های خوبی در چسبندگی به سطح مسیر حرکت برخوردار بوده و عملکرد فرمان آن به گونه ای هست که

همواره راننده از جهت دقیق حرکت چرخ ها آگاهی دارد . در مقابل آثار کهولت روی تویوتا  FJ کروزر به وجود آمده و

در حالی که جیپ در طول حیات مدل رانگلر ، همواره در زمینه پیشرانه ، گیربکس و فضای کابین نوآوری کرده ، به

میزان زیادی شباهت به اولین مدل ( سال 2007) دارد. البته ظاهر این ماشین قدیمی به نظر نمی رسد ، ولی کابین

کاملا آثار کهولت را نشان می دهد و نقاط ضعف قابل توجهی در آن وجود دارد . در هر حال کابین مدل مورد بحث نقاط

قوتی هم دارد که عبارتند از : ساعت بالای جلو داشبورد ، به همراه شیب سنج یا طراز مغناطیسی و قطب نما که

به نحو زیبا و ظریفی کنار یکدیگر قرار گرفته اند ، کنسول میانی بالا سری همراه با کلید های مربوط به کنترل پائین

آمدن از سراشیبی و قفل دیفرانسیل عقب.

 

 

آفرود 

 

پیشرانه 4لیتری  FJ کروزر ، علیرغم آنکه در سال 2010 به روز آوری شده ، ولی باز هم قدیمی عمل می کند . اگرچه

شتاب گری این محصول ژاپنی خوب است ، اما چنانچه قصد حرکت سریع از ابتدا را داشته باشید ، به نظر می رسد

درخواستی فراتر از توان آن باشد . همچنین ، میزان صدای تولیدی پیشرانه ، با افزایش سرعت به نحو چشمگیری زیاد

می شود . در آخر ، هنگام عبور از دایره پیچ ها ، عملکرد فرمان سریع تر از آن چیزی است که احساس می شود ، اما

دقتی کمتر از جیپ رانگلر دارد. اگرچه نحوه شتاب گیری و قابلیت های هدایت پذیری جیپ بهتر از تویوتا  FJ کروزر است ،

اما بدون تردید سواری آن به خصوص در عبور از مسیرهای بیابانی ، در سطح پائین تری نسبت به  FJ بوده که جنگجوی

تویوتا ، می بایست این مهم را مدیون سیستم فنربندی خوب خود باشد . کمک فنرهای ساخت Bilstein این ماشین ،

تقریبا مانع انتقال ضربات ناشی از عبور از دست اندازها و ناهمواری های سطح مسیر حرکت به راننده و سرنشینان خواهد

شد .

 

 

آفرود 

 

بزرگترین مشکل تویوتا  FJ کروزر به عنوان یک خودروی SUV بیابانی ، بر می گردد به میزان پیش آمدگی قسمت های جلو و

عقب از محورها که باعث می شود در سربالایی ها یا سرازیری ها ، سپرهای جلو یا عقب آن با سطح زمین برخورد کنند .

زاویه ورود به سربالایی در FJ کروزر 34 و زاویه خروج آن 31 درجه بوده که در هر دو مورد ، به میزان 10 درجه کمتر از جیپ

است . در مورد جیپ رانگلر باید اعتراف کرد ، در توانایی های آن به عنوان یک SUV هیچ تردیدی وجود ندارد و از هر مانعی

بدون مشکل عبور می کند .  با وجود اینکه تفاوت های این دو خودرو ، در بیایان و خیابان میزان قابل ملاحظه ای نیست ،

اما از نظر قیمت تفاوت چشمگیری با یکدیگر دارند .

در نهایت ، پیروزی متعلق به مدل قدیمی تر یعنی جیپ رانگلر است ، چرا که قابلیت های بیشتری در مقایسه با تویوتا دارد .

 

 

منبع : مجله ماشین

خدمات
کاتالوگ آپشن و اکسسوری
دانلود
کاتالوگ تجهیزات آفرود
دانلود