بررسی برخی عیوب رایج در جلوبندی خودرو (قسمت اول )
سیبک خراب است :
یکی از مهم ترین دلایل ایجاد لرزش و ضربه در فرمان ، خرابی سیبک است . سیبک ها قطعاتی هستند که با توجه
به شکل کروی شکلشان ، در مقابل نیروهای کششی و فشاری مقاومت کرده و حرکت راحت دو قطعه متصل به
هم را بدون ایجاد اصطکاک ، فراهم می کند .
حال اگر این حرکت مفصلی به درستی انجام نگیرد ، روی سیستم فرمان خودروهای آفرود تاثیر گذاشته و عملکرد
صحیح آن را مختل می کند . سیبک ها در راستای عمود لقی بسیار کم و ناملموسی دارند و به طور کل نباید حرکت
عمودی محسوسی داشته باشند . اگر سیبک ها روغن کاری مناسبی نداشته باشند ، به سرو صدا می افتند .
منبع : روزنامه خودرو امروز