آخرین اخبار

انواع کمپرس ها و بررسی مشکلات آنها در موتور خودرو ( قسمت سوم)

کمپرس سیلندر به سیلندر :

این اتفاق در اثر سوختن واشر سر سیلندر رخ می دهد . واشر سر سیلندر برای آب بندی بین دو قسمت سر سیلندر و

بلوک اصلی موتور است تا هم راه گاه ها و مجاری آب و روغن به هم مرتبط شوند و از جایی نشتی در آنها دیده نشود و هم

چون که کاسه احتراق درون سر سیلندر است و هوای ورودی درون سیلندر باید متراکم و وارد کاسه احتراق شود ، نشتی

به بیرون از محل قرار گرفتن این دو قسمت روی ندهد . اگر این واشر به هر دلیلی نتواند کارایی خود را داشته باشد

( مثل سوختن یا نیم سوز شدن آن ، تابیده بودن سر سیلندر ، خرابی کف در بالای بلوک سیلندر ، وجود اشکال در بستن

پیچ ها مثل شل بودن و یا به یک میزان سفت نبودن و ...)

آفرود

 

کمپرس موتور به میزان کمی در مرحله تراکم و چند برابر آن در زمان انفجار از واشر سر سیلندر رد می شوند . معمولا

سوختگی واشر سر سیلندر در اطراف مجاری آب و روغن است اما اگر این سوختگی در بین دو سیلندر باشد ، موجب

می شود تا کمپرس و هوای فشرده موتور از یک سیلندر که در آن انفجار رخ داده است به سیلندر بغلی که در حال مکش

یا تخلیه دود است ، وارد شود و باعث کاهش توان موتور و همچنین افزایش صدای کارکرد آن شود . این عیب با تعویض

واشر سر سیلندر برطرف می شود اما از جمله عیوبی است که تاثیر بدی روی موتور خواهد گذاشت .

 

منبع : روزنامه خودرو امروز

خدمات
کاتالوگ آپشن و اکسسوری
دانلود
کاتالوگ تجهیزات آفرود
دانلود