جک روغنی
جک روغنی را به طور معمول در اکثر ماشین ها می توان دید که به عنوان جک اول معروف است ،
این نوع جک جزو پرقدرت ترین جک ها به شمار می آید . امکان استفاده آسان ، حجم کم و از همه
مهم تر ضریب اعتماد بالا ، این جک را پرطرفدارترین در میان انواع جک نموده است.
عنوان جک اول به این منظور به آن نسبت داده شده که در سفرهای آفرود و سفرهای بلندمدت ،
میزان کارآیی جک روغنی بیشتر از انواع دیگر جک می باشد ولی این به این معنا نیست که نیاز به
جک های دیگر نداریم .بلکه وجود جک هایلیفت و جک بادی بسیار حائز اهمیت بوده.
نکات مهمی در رابطه با جک روغنی
1 در هنگام خرید جک به توناژ خودروی خود دقت نموده و جکی را خریداری کنید که تحمل یک تن بیشتر
از وزن خودروی شما داشته باشد.
2 در هنگام خرید دقت نمایید که سیلندر متحرک آن برای بلند کردن خودروی شما به اندازه ی کافی
بالا بیاید
3 اگر توناژ جک مناسب بود ولی اندازه ی سیلندر بالا برنده ی آن کوتاه بود می توانید از یک کنده
مستحکم و کاملا مسطح استفاده نمایید
4 در مواقع کار گذاشتن جک از پایه ی سر سلندر رگلاژ شونده استفاده نمایید
5 وقتی که کارتان با جک تمام شد پیچ خلاص کن را محکم کنید تا روغن نشت نکند.
6 در مواقعی که به مدت طولانی جک شما بدون استفاده مانده است قبل از سفر حتما آن را تست
نمایید.
7 همیشه یک دستگیره ی اهرمی بلند برای زاپاس به همراه داشته باشید.
8 در هنگام سفر کمی روغن هیدرولیک که در سیلندر جک وجود دارد و مخصوص آن می باشد به همراه
داشته باشید.
9 در صورت خرابی جک آن را نزد نعمیر کار مجرب برده و بعد از تعمیر جک را تست نمایید
10در هنگام پنچرگیری و یا بازبینی خودروی خود در کنار جاده، چه در روز و چه در شب از فلاشر ، مثلث
شب نما و جلیقه فسفری استفاده نمایید .