خودرو برقی تویوتا bZ4X :


تویوتا bZ4X، اولین خودروی تمام برقی خودروساز ژاپنی است که روی پلتفرم جدید e-TNGA ساخته و عرضه می‌شود.

تویوتا یکی از اولین شرکت‌هایی بود که خودروهای هیبریدی تولید کرد اما در زمینه ماشین‌های برقی کُند عمل کرده و خیلی دیرتر از فولکس واگن، بی ام و، مرسدس بنز و هیوندای پا به این حوزه گذاشته است.. حالا تویوتا با تولید شاسی بلند bZ4X، وارد فاز تولید و عرضه خودروهای برقی شد.
مدل مفهومی این خودرو که در نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۲۱ در معرض دید عموم قرار گرفت، اولین اتومبیل از ۱۵ خودرو سری bZ است که تا سال ۲۰۲۵ ارائه خواهند شد. bZ4X روی پلتفرم e-TNGA ساخته می‌شود و دارای مدل چهار چرخ متحرک هم خواهد بود.

 

اولین خودرو پاک تویوتا :

 

bZ نام سری خودروهای برقی پاک تویوتا و مخفف Beyond Zero به معنای کمتر از صفر است. حرف X هم نشان‌دهنده نوع بدنه این کراس اوور است. علاوه بر اتومبیل‌های شاسی بلند، یک مدل هاچبک و یک خودرو بزرگ از سری bZ تولید خواهند شد.

 

 

تویوتا bZ4X

 

طراحی خارجی شاسی بلند :

 

تویوتا ابعاد و اندازه دقیق این شاسی بلند برقی را اعلام نکرده اما این خودرو برقی جدید را در دسته شاسی بلندهای اندازه متوسط قرار داده است. عدد «۴» در اسم این خودرو، مربوط به اندازه آن است و از نظر ابعاد شبیه راوفور دیده می‌شود.

فاصله چرخ‌های جلو و عقب با سپرها کم به نظر می‌رسد و به همین دلیل ممکن است فاصله بین محورها بیشتر از یک خودرو معمولی باشد.

با توجه به خطوط تند و تیز بدنه، طراحی ظاهری این خودرو شبیه به تویوتاهای هیبریدی است و کاپوت کشیده‌تری بیشتر از آنچه که لازم است، دارد. حجم و طرح مختلفی در نمای جانبی بدنه کار و قطعات با مواد گوناگونی تولید شده و پلاستیک‌های براقی دور چرخ‌ها را گرفته است.

هنوز تصویری از نمای بالایی خودرو منتشر نشده اما مدیران تویوتا گفته‌اند که bZ4X از یک شارژر خورشیدی استفاده می‌کند و به همین دلیل با اطمینان کامل می‌گوییم پنل‌هایی برای این کار روی سقف تعبیه شده است.

در این خودرو خبری از جلوپنجره مشبک تویوتا نیست و فقط در پایین سپر یک ورودی هوا قرار گرفته که مثل دهان است و چراغ‌های روز در بالای چراغ‌های جلو هم نقش ابرو را بازی می‌کند. یک چراغ سراسری هم از راست به چپ صندوق عقب کشیده شده و چراغ‌های عقب را به هم وصل کرده است. بالای در عقب یک اسپویلر نصب شده و روی سقف تویوتا bZ4X هم یک باله کوسه‌ای دیده می‌شود.

 

 

تویوتا bZ4X

 

طراحی داخلی مدرن :

 

کابین تویوتا bZ4X دارای یک کیلومترشمار کوچک، یک نمایشگر عریض برای سیستم سرگرمی است و روی داشبرد هم با پارچه پوشانده شده و از این نظر تفاوت خیلی زیادی با کابین معمول تویوتا دارد.

فرمان این شاسی‌بلند غیرمعمول است و نشان می‌دهد که تویوتا از سیستم فرمان با سیم در این خودرو استفاده کرده است. این خودروساز ژاپنی اعلام کرده که با استفاده از سیستم جدید، برای دور زدن احتیاجی نیست که راننده دستش را در بالای فرمان قرار دهد و به همین دلیل این تکه از فرمان حذف شده و با طرح سنتی تفاوت دارد.

این فناوری برای اولین بار در بازار چین روی تویوتا bZ4X استفاده می‌شود و بعدها به سایر بازارهای بزرگ جهان هم خواهد رسید.

طبق گفته تویوتا، فضای صندلی‌های عقب همانند لیموزین لکسوس LS است و این خودرو را باید رقیب فولکس واگن ID.4 و اشکودا انیاک دانست.

 

 

تویوتا bZ4X

 


 

معرفی خودرو فورد اکسپدیشن 2021 :

 

فورد اکسپدیشن (expedition) مدل ۲۰۲۱ در تریم XL به پکیج STX مجهز خواهد بود و تمامی امکانات ارائه شده در این پکیج با برچسب قیمتی تقریبا برابر با ۵۰ هزار دلار برای خانواده‌های پرجمعیت آمریکایی در دسترس خواهد بود.

چنین برچسب قیمتی به فورد اجازه می‌دهد که بتواند تبلیغات گسترده‌ای را راه‌اندازی کند. تبلیغاتی که قطعا در افزایش فروش این کمپانی تاثیر به‌سزایی دارد.

فورد اکسپدیشن را در مقرون‌به‌صرفه‌ترین تریم یا همان تریم XL به پکیج STX مجهز کرده است. اتفاقی که با کاهش تجهیزات و امکانات همراه است. نکته دیگری که در این میان وجود دارد آن است که اکسپدیشن مجهز به پکیج STX تنها از ۵ صندلی برخوردار خواهد بود و دیگر خبری از یک خودرو خانوادگی ۸ نفره نیست.

البته فورد اکسپدیشن را با ۸ صندلی نیز راهی بازار خواهد کرد اما دیگر خبری از برچسب قیمتی ارزان‌تر و تعداد صندلی‌های کمتر نیست. آخرین نسل از فورد اکسپدیشن در سه تریم XL – Limited -Platinum عرضه شد. این سه نسخه بهای قیمتی بین ۵۲ تا ۸۲ هزار دلار داشته و هر کدام تجهیزات و امکاناتی خاص را در اختیار خریداران قرار می‌دهند.

 

 

فورد اکسپدیشن

 


امکانات فورد اکسپدیشن مدل ۲۰۲۱ :

 

در نمای بیرونی تریم XL مجهز به پکیج STX شاهد حضور جلوپنجره مشبک کرومی و همچنین چرخ‌های ۱۸ اینچی با روکش فلزی مغناطیسی و تایرهای مخصوص تمام فصول خواهیم بود.

دیگر مشخصه‌های برجسته بیرونی این خودرو شامل بامپرهای همرنگ بدنه، دستگیره‌های خاص درب و ریل‌های سقفی است. از دیگر تغییرات می‌توان به عوض شدن رنگ پشت آینه‌های بغل و مشکی شدن آن ها اشاره کرد. در داخل خودرو بیشترین چیزی که نظر شما را به خود جلب می‌کند حذف شدن ردیف سوم صندلی‌هاست.

این تغییر علاوه‌بر آنکه جابجایی تعداد کمتری مسافر را به همراه دارد به معنای آن است که فضای بیشتری برای جابجایی اسباب و اثاثیه محیا است. موضوعی که این خودرو را به یکی از بهترین‌های بازار در کلاس خود برای مسافرت و جابجایی تبدیل می‌کند. در این پکیج ظاهری مشتریان به جای نمایشگر ۴.۲ اینچی استوک از یک نمایشگر ۸ اینچی بهره خواهند برد. نمایشگری که در نقش سیستم اینفوتیمنت ظاهر شده و به نرم‌افزار Sync 3 مجهز است. با کمک تجهیزات این خودرو کنترل خودکار آب و هوای منطقه‌ای نیز میسر است.

 

 

فورد اکسپدیشن

 


قوای محرکه فورد اکسپدیشن مدل ۲۰۲۱ :

 

فورد اکسپدیشن مدل ۲۰۲۱ مجهز به پکیج STX همچون دیگر مدل‌های این خودرو از یک موتور ۳.۵ لیتری ۶ سیلندر EcoBoost برخوردار خواهد بود. این موتور را یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک SelectShift همراهی می‌کند.

خریداران این نسخه ارزان‌قیمت اکسپدیشن در صورت تمایل می‌توانند از یک پیشرانه ۴ در ۴ نیز بهره ببرند اما این تغییر با پرداخت مبلغی در حدود ۳ دلار همراه خواهد بود. امکانات دیگری نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است که انتخاب هر کدام از آن‌ها با پرداخت مبلغی اضافه همراه است.

به عنوان نمونه یک یدک‌کش تریلر Heavy Duty با برچسب قیمتی ۷۹۵ دلاری و یک ControlTrac مخصوص لغزش دیفرانسیل خودرو با برچسب قیمتی ۱۱۰۰ دلاری در دسترس خریداران این خودرو قرار دارد.

جالب است بدانید با وجود کاهش قیمت اکسپدیشن مجهز به پکیج STX هنوز هم این خودرو نسبت به دیگر رقبای خود گران‌تر است. به عنوان نمونه شورولت تاهو ۲۰۲۱ با وجود بهره‌مندی از ۳ ردیف صندلی و امکان جابجایی مسافران بیشتر ارزان‌تر از خودرو مذکور است.

 

 

فورد اکسپدیشن

 

 


 

خودرو ولوو xc90 :

 


ولوو xc90 یک کراس اوور لوکس میان سایز است که از سال ۲۰۰۲ جایگاه خود را در سبد تولیدات شرکت ولوو به‌گونه‌ای خدشه‌ ناپذیر تثبیت کرد. نسل اول ولوو xc90 طی نمایشگاه خودرو آمریکای شمالی ۲۰۰۱ در قالب یک مدل مفهومی به نمایش گذاشته شد و نهایتا پس از بازار سنجی و ارزیابی دیدگاه مشتریان نسبت به این شاسی‌بلند لوکس، نسخه تولیدی این خودرو در ژانویه ۲۰۰۲ به‌طور کامل به نمایش درآمد.

نسل اول ولوو xc90 تا سال ۲۰۱۴ به حضور خود در خطوط تولید ادامه داد تا آنکه سال ۲۰۱۵ مجالی برای عرض‌اندام نسل دوم این شاسی بلند لوکس و زیبا پیدا شد. ولوو xc90 نسل دوم در قالب مدل‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ به بازار ایران راه پیدا کرد.

 

طراحی ظاهری خودرو ولوو xc90 :

 

طراحی بدنه ولوو xc90 توسط طراح مشهور توماس لیگنالت صورت پذیرفته که انصافا چه از لحاظ هماهنگی و چه ارایه مبانی لاکچری سنگ تمام گذاشته است. چراغ‌ها ملایم اما قاطع و تا حدی اسپرت طراحی شده است؛ نکته جالب توجه پیرامون طرح چراغ‌ها جای دادن دیلایت به صورت T شکل در گرافیک داخلی کاسه چراغ است که در جوار جلوپنجره بزرگ، چهره‌ای مجلل و شکیل برای این شاسی‌بلند لوکس پدید آورده است.

فرم بدنه به مدد بهره‌گیری از برخی خطوط حجمی، چربی‌های زائد خود را کنار گذاشته و عضلاتی استوار برای شاهزاده سوئدی به نمایش می‌گذارد. استفاده از تزیینات کروم رنگ در بخش‌های مختلف به ویژه قاب پنجره‌های جانبی و برخی قسمت‌های سپر جلو نیز هماهنگی جذابی در ظاهر ولوو xc90 به وجود آورده است.

در نمای عقب می‌توان امضای برند ولوو یعنی چراغ‌های امتدادیافته تا اطراف شیشه پشت را به خوبی مشاهده کرد. طرح مناسب این چراغ‌ها به همراه فرم زیبای درب صندوق و همچنین طراحی اسپرت سپر با سر اگزوزهای چهارضلعی، در مجموع نمایی بسیار شیک، متناسب و قابل قبول به بخش عقب ولوو ایکس سی ۹۰ اعطا کرده است.

به عنوان جمع‌بندی این قسمت باید گفت که نمای ظاهری ولوو xc90 یکی از نقاط قوت اصلی آن به شمار می‌رود که سبب شده تا علی‌رغم برخی مشکلات ناشی از خدمات پس از فروش و پیچیدگی فنی این خودرو، ثروتمندان داخلی همچنان به خرید این اتومبیل شکیل و مجلل تمایل نشان دهند.

 

 

خودرو ولوو xc90

 


طراحی کابین خودرو ولوو xc90 :

 

طراحی فضای داخلی ولووxc90 به‌غایت لوکس و عامه‌پسند به نظر می‌رسد. استفاده از تزیینات طرح چوب و مواد باکیفیت در ساخت ادوات مختلف کابین، سبب رضایت خاطر حداکثری مشتریان در این رنج قیمت خواهد شد. طراحی داشبورد چندان پیچیده به نظر نمی‌رسد اما سادگی نهفته در آن تجلل سطح بالایی را از خود ساطع می‌کند که مشتریان ثروتمند به راحتی جذب آن می‌شوند.

صندلی‌ها با روکش چرمی بسیار باکیفیت پوشش داده شده‌اند تا در مجموع اتاقی کاملا شیک و مجلل در اختیار کاربران قرار گیرد. در سمت دیگر صفحه نمایشگر لمسی در میانه داشبورد به حالت عمودی قرار گرفته و به همراه نمایشگر ۱۲ اینچی پشت فرمان، تاکیدی ویژه بر فناوری‌های به کار رفته در کابین ولوو xc90 دارد.

طراحی تونل جعبه‌دنده به همراه کلیدهایی با الگوی کریستالی مانند نیز از دیگر جذابیت‌های داخلی کابین ولوو ایکس سی ۹۰ به شمار می‌روند.

روکش‌های چرمی سطوح پرلمس این پرنس سوئدی نظیر بازویی تودری‌ها و استراحتگاه بین دو صندلی جلو را به‌طور کامل پوشش داده و سطح تجلل فضای کابین را به حد مطلوب ارتقاء بخشیده‌اند.

از دیگر وجوه تمایز کابین xc90 می‌توان به محل جانمایی دکمه استارت در تونل جعبه‌دنده با طراحی بسیار مجذوب‌کننده اشاره کرد که در کنار دکمه‌های ترمز پارک، اتوهلد و انتخاب حالت رانندگی، جذابیت بالایی برای کاربر به وجود می‌آورند.

فضای کابین ولووxc90 به ویژه در ردیف اول و دوم بسیار جادار بوده و هیچ‌کس از سرنشینان با محدودیت قابل توجهی از این حیث مواجه نخواهند شد. ردیف سوم صندلی‌ها بیشتر مناسب کودکان طراحی شده و افراد بزرگسال از لحاظ فضای پا و سر با محدودیت‌هایی در این بخش مواجه خواهند بود. در مورد فضای بار هم باید گفت که محفظه صندوق عقب بسیار جادار بوده و به راحتی می‌تواند نیازهای خانوادگی را به ویژه در هنگام مسافرت تامین کند.

به عنوان نتیجه این بخش باید گفت کابین ولوو xc90 یکی از با کیفیت‌ترین و جذاب‌ترین اتاق‌های خودروهای موجود در داخل کشور است که کمتر رقیبی یارای مقابله با آن را دارد.

 

 

خودرو ولوو xc90

 


مشخصات فنی ولوو xc90 :

 

ولووxc90 از یک پیشرانه چهار سیلندر پرخوران مجهز به هر دو سیستم توربو و سوپرشارژ، نیرویی معادل ۳۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور دریافت می‌کند. این پیشرانه ۲ لیتری با یک گیربکس ۸ دنده دوکلاچه جفت شده تا نیروی حاصل را به سوی تمامی چرخ‌ها انتقال دهد. شتاب صفر تا 100 ولوو xc90برابر ۶.۹ ثانیه بوده و حداکثر سرعت این خودرو نیز به ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. متوسط مصرف سوخت ولوو xc90 هم ۷.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برآورد شده است.

 

 

خودرو ولوو xc90

 

 

 


 

خودرو کیا اسپورتیج JBL :

 

خودرو خاص و ویژه کیا اسپورتیج جی بی ال (JBL) با تغییراتی در ظاهر و سیستم صوتی با هشت بلندگو رونمایی شد. جی‌بی‌ال بلک اُدیشن، جدیدترین مدل از شاسی‌بلند اندازه متوسط کیا است. قیمت این مدل خاص و ویژه از 38 هزار و 510 دلار شروع می‌شود.

 


خودرو کیا اسپورتیج جی بی ال :

 


مدل جدید کیا اسپورتیج نسبت به مدل قبلی تغییراتی پیدا کرده که عبارتند از: رینگ‌های آلیاژی ۱۷ اینچی مشکی، دستگیره‌های در هم‌رنگ بدنه، اسکید پلیت جدید جلو و عقب، جلوپنجره جدید و ریل‌های سقفی. همچنین این مدل به‌صورت اختصاصی با رنگ مشکی متالیک تولید می‌شود و فضای داخلی این خودرو نیز با روکش چرم مشکی پوشیده شده است.

جلوپنجره، تزئینات جلوپنجره، اسکید پلیت‌ها، چراغ‌های جلو، مه‌شکن‌های جلو و ریل‌های سقفی همگی به رنگ مشکی برق است. همین طور چراغ‌های راهنما جلو نیز برای هماهنگی با سایر اجزای بدنه به رنگ سیاه تولید شده است.

همچنین نشان‌ها و آرم کیا در جلو و عقب خودرو به رنگ مشکی است. نشان معروف کیا که معمولا به رنگ نقره‌ای دیده می‌شود، در این مدل تیره‌تر شده و در مرکز در عقب قرار گرفته است.

 

 

کیا اسپورتیج JBL

 


امکانات و تجهیزات خودرو کیا اسپورتیج جی بی ال :

 

مدل جی‌بی‌ال بلک ادیشن بر اساس نسل سوم کیا اسپورتیج تولید شده و بدین شکل تجهیزات استاندارد مدل اصلی، مثل سنسورهای پارک جلو و عقب، سقف سانروف پانوراما، چراغ‌های جلو ال‌ای‌دی با عملکرد دوگانه، چراغ‌های عقب ال‌ای‌دی، دوربین پارک ۳۶۰ درجه و سیستم ورود هوشمند با استارت دکمه‌ای روی آن نصب شده است. همچنین خریداران می‌توانند از نمایشگر هشت اینچی سیستم سرگرمی و اطلاعات، صندلی‌های دارای گرم‌کن جلو و عقب و فرمان چرمی گرم‌شونده بهره ببرند.

همان طور که اسم این خودرو پیدا است، کیا سیستم صوتی JBL با هشت بلندگو را به امکانات اسپورتیج جدید اضافه کرده که دارای یک ساب ووفر، یک آمپلی فایر خارجی و یک بلندگوی مرکزی در جلوی خودرو و داشبورد است. علاوه بر این یک بلندگوی بی‌سیم نیز به صورت رایگان در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.
سیستم سرگرمی و اطلاعات دارای جدیدترین نمایشگر لمسی ۸ اینچی کیا است که از طریق آن می‌توان از سیستم‌های ارتباطی یووی‌او کانکت فاز ۲، اپل کارپلی و اندروید اتو استفاده کرد. این سیستم برای راحتی بیشتر راننده طراحی شده و اطلاعاتی از قبیل قیمت سوخت، مکان پمپ بنزین، موقعیت مکانی خودرو، جای پارک و ترافیک را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می‌دهد.

سیستم‌های دستیار راننده کیا اسپورتیج جی‌بی‌ال بلک ادیشن شامل این موارد است: دستیار رانندگی بین خطوط، دستیار نور بالا، دستیار اطلاعات محدودیت سرعت و هشدار توجه راننده.

علاوه بر موارد گفته شده، دستیار پایداری تریلر، کنترل حرکت در سراشیبی و سرازیری و دستیار جلوگیری برخورد از جلو با قابلیت شناسایی عابر پیاده، شش کیسه هوا، ایزوفیکس و صندلی کودک از دیگر امکانات مدل جدید اسپورتیج است.

 

 

کیا اسپورتیج JBL

 


کیا اسپورتیج JBL بنزینی و دیزلی :

 

کیا اسپورتیج جی بی ال بلک ادیشن، با دو نوع موتور عرضه می‌شود. یک موتور بنزینی ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ که می‌تواند ۱۷۴ اسب بخار نیرو و ۳۶۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیا اسپورتیج جدید با استفاده از این موتور ۸.۹ ثانیه است و برای طی کردن ۱۰۰ کیلومتر ۶.۷ لیتر بنزین می‌سوزاند.

پیشرانه دیگری که روی کیا اسپورتیج JBL نصب شده، موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر دیزلی است که در کنارش یک سیستم نیمه هیبریدی ۴۸ ولت قرار دارد. این پیشرانه ۱۳۴ اسب بخار نیرو و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. شتاب ۰ تا ۱۰۰ این موتور کُندتر از موتور بنزینی و ۱۰.۸ ثانیه است. با این حال مصرف سوخت موتور دیزلی اقتصادی‌تر بوده و ۴.۶ لیتر سوخت به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف می‌کند.
هر دوی این پیشرانه‌ها از یک جعبه دنده شش سرعته دستی بهره می‌برند و قدرت موتور را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کنند، هر چند می‌توان با پرداخت ۱۶۳۹ دلار، جعبه دنده هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه را برای کیا اسپورتیج جی بی ال سفارش داد.

 

 

کیا اسپورتیج JBL

 

 

 


 

مرسدس کلاس S جدید (2021) :

 


در دوم سپتامبر محصول جدیدی از برند محبوب مرسدس بنز (Mercedes-Benz) رونمایی شد. همانطور که انتظار می‌رفت، این مدل هم یکی دیگر از شاهکارهای این کمپانی بود . S کلاس جدید، طراحی بسیار زیبا و چشمگیری دارد چرا که کمپانی سازنده، از آخرین تکنولوژی روز دنیا برای طراحی و ساخت این مدل کمک گرفته است. بسیاری از منتقدان بر این باورند که با ارائه این سدان بزرگ و لاکچری، تعریف دنیای خودروسازی از «لوکس بودن» برای همیشه تغییر می‌کند.

مدل جدید و محبوب ما، یک محصول فوق لاکچری بوده و انواع تکنولوژی‌های روز را در خود جای داده است. استانداردهای ایمنی آن، در بین خودروهای لوکس امروزی زبانزد است. تقریبا همه معتقد هستند که این مدل جدید، دنیای خودروهای لاکچری کمپانی سازنده را برای همیشه دگرگون می‌کند. حالا همه بی صبرانه در انتظارند که این مدل جذاب، در اواسط سال 2021 وارد بازار شود تا بتوانند تجربه رانندگی رویایی برای خود رقم بزنند و صاحب خوشبخت این محصول باشند.

وقتی صحبت خودروهای لوکس صنعت خودروسازی می‌شود، برندهای گران قیمت زیادی از جمله بنتلی (Bentley) و رولز رویس (Rolls-Royce) نیز از ذهن عبور می‌کنند. این برندها حتی از مرسدس بنز هم لاکچری‌تر هستند. اما وقتی پای کیفیت به میان می‌آید، این شرکت آلمانی و پرطرفدار حرف اول را می‌زند. هدف از ساخت S کلاس جدید، صدر نشینی این برند در لیست «برترین‌ها و لوکس‌ترین‌ها» بود.

 

نگاهی به طراحی ظاهری و داخلی بنز اس کلاس 2021 :

 

مرسدس بنز اس کلاس همواره در تمامی مدل‌های ارائه شده خودروی پرچم‌داری بوده است که مشخصات و ویژگی‌های خود را با سایر محصولات مرسدس بنز به اشتراک می‌گذارد.

اس کلاس مدل ۲۰۲۱ مرسدس بسیار فراتر از حد انتظار ظاهر شده است و این کمپانی دیگر تمرکز خود را از موتور و پرفورمنس برداشته و به سمت و سوی سرنشینان راهی کرده است. این ادعا نیز به راحتی به واسطه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های متنوع و جدید بکار رفته در این خودرو قابل اثبات است. در اس S کلاس جدید خودرو تمرکز بر روی حس و حال سواری قرار گرفته است.

دفترچه راهنمایی که مرسدس بنز برای این خودرو منتشر کرده ۷۷ صفحه‌ای است و همین موضوع خود به خوبی نشان می‌هد که با چه غول مجهزی طرف هستیم.

این محصول جدید که با کد W223 نیز شناخته می‌شود یک خودرو چهار چرخ متحرک است که به احتمال قوی طی 10 سال آینده بسیاری از تکنولوژی‌های مورد استفاده در آن را در سایر محصولات پرتیراژتر نیز خواهیم دید. هرچند تعدادی از تکنولوژی‌های بکار رفته در این خودرو پیش از این در تعدادی دیگر از محصولات مرسدس بنز بکار گرفته شده‌اند.

اس کلاس پرفروش‌ترین خودرو  در کلاس خود است و به همین جهت نیز هر بار در هنگام رونمایی توجه بسیار زیادی از مخاطبان و رسانه‌ها را به سمت خود جذب می‌کند. این موضوع در کنار شهرت فوق‌العاده کمپانی سازنده آن سبب شده که طراحان مرسدس بنز از هیچ آپشنی برای این خودرو چشم پوشی نکنند.

شما می‌توانید مرسدس بنز اس کلاس ۲۰۲۱ را خودرویی در نظر بگیرید که از تکنولوژی ساخت موشک نیز در تولید آن استفاده شده و در واقع این خودرو یک موشک زمین به زمین است.

اس کلاس ۲۰۲۱ دریافت چنین لقبی را مدیون تجربه رانندگی فوق‌العاده و تکنولوژی‌های خاصی است که در اختیار سرنشینان خود قرار می‌دهد.

 

 

بنز اس کلاس 2021

 


نمای بیرونی اس کلاس ۲۰۲۱ :

 

اس کلاس جدید در زمان معرفی با بازخوردهای مختلفی روبرو شد. این خودرو با نسل پیشین خود از لحاظ ظاهری تفاوت آشکاری دارد و علت انتقادهای متنوعی که دریافت کرده است نیز بیشتر به این شکاف بزرگ طراحی برمی‌گردد.

S کلاس ۲۰۲۱ بر روی پلتفرم جدید MRA پیاده سازی شده است. این پلتفرم در راستای استفاده از تجهیزات الکتریکی بیشتر و بهره‌مندی از بسته‌های باتری بزرگ طراحی و تولید شده است.

از نظر ابعاد شاهد افزایش طول و عرض این خودرو به اندازه ۱.۳ و ۲ اینچ هستیم. به‌علاوه ارتفاع و فاصله محوری اس کلاس نیز به ترتیب ۰.۴ و ۲ اینچ رشد کرده تا فضای داخلی گسترده‌تری پیش روی سرنشینان قرار بگیرد. البته این افزایش فضا در مدل‌های مختلف خودرو متفاوت است و اعداد مذکور مخصوص مدلی‌هایی است که در بازار ایالات متحده عرضه خواهند شد.

اس کلاس ۲۰۲۱ برخلاف اکثر خودروهای تازه معرفی شده از قانون کاهش وزن پیروی نکرده و این موضوع نیز مدیون فولاد و آلومینیوم زیادی است که در بدنه خودرو استفاده شده است. بدنه سفت و سخت این خودرو لرزش چندانی ندارد و به همین علت نیز اس کلاس ۲۰۲۱ چندان خودرو پرسروصدایی نیست.

 

 

بنز اس کلاس 2021

 


قوای محرکه S کلاس ۲۰۲۱ :

 

نسخه پایه ‌S کلاس که در بازار اروپا عرضه خواهد شد از یک موتور ۳ لیتری توربوشارژ خطی و شش سیلندر بهره می‌برد که در نسل قبلی نیز از آن استفاده شده است. این موتور در همکاری با سیستم هیبرید نرم اختصاصی مرسدس بنز یا همان EQ Boost می‌تواند ۴۲۹ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور را تولید کند.

همکاری این سیستم هیبریدی سبب شده که موتور مذکور بتواند نسبت به سال قبلی به ترتیب ۶۷ و ۲۰ واحد گشتاور و قدرت بیشتری تولید کند.

در خصوص نسخه پلاگین هیبرید با یک S580e روبرو هستیم که در کنار موتور شش سیلندر از یک موتور الکتریکی ۱۱۰ کیلوواتی و یک باتری لیتیوم یونی حدودا ۲۹ کیلووات ساعتی با وزن ۵۳۱ پوند بهره می‌برد. باتری مذکور در با استفاده از شارژر AC معمولی می‌تواند با سرعت ۱۱ کیلوواتی شارژ شود و با کمک شارژر DC سرعت شارژ به عدد ۶۰ کیلووات رسیده و زمان شارژ نیم ساعت کاهش می‌یابد.

براساس مقیاس WLTP نسخه پلاگین مرسدس بنز اس کلاس ۲۰۲۱ با یک بار شارژ کامل باتری می‌تواند حدودا ۱۰۰ کیلومتر مسافت را طی کند و این ادعا در عمل نیز اثبات شده است. البته نکته حائز اهمیت در خصوص میزان پیمایش خودرو به کمک باتری نحوی رانندگی و استفاده از پدال گاز و ترمز است.

در صورتی که S580e در حالت تمام برقی قرار داشته باشد حداکثر سرعتی که خودرو می‌تواند به آن دست پیدا کند ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت است. این رقم برای حالت تمام برقی قابل توجه است. باید در نظر داشت که در حالت هیبریدی حداکثر سرعت از رقم مذکور نیز کمتر خواهد بود چرا که میزانی از انرژی موتور صرف عملیات‌های داخلی قوای محرکه درونسوز آن می‌شود. خروجی قوای محرکه هیبریدی اس کلاس ۲۰۲۱ از لحاظ قدرت ۱۵۰ اسب بخار و از لحاظ گشتاور ۴۴۰ نیوتن متر است که برای رانندگی درون شهری از حد مناسب و راضی‌کننده نیز بالاتر است. شاید تنها انتقادی که بتوان به نسخه پلاگین هیبرید اس کلاس جدید گرفت مربوط به حجم بالای باتری آن است که سبب شده صندوق عقب این خودرو با کاهش حجم مواجه شود.

به احتمال قوی نسخه پلاگین هیبرید این خودرو در ابتدا در اروپا عرضه می‌شود و پس از گذشت مدتی نیز پای آن به بازار ایالات متحده باز خواهد شد.

اما در خصوص نسخه قدرتمند‌تر که از با نام S580 شناخته خواهد شد شاهد حضور یک موتوری ۴ لیتری هشت سیلندر توئین توربو هستیم. این موتور ۴۶۹ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و حداکثر سرعت آن به صورت الکتریکی بر روی عدد ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

 

 

بنز اس کلاس 2021

 


تجهیزات و امکانات اس کلاس ۲۰۲۱ :

 

در تمامی مدل‌های اس کلاس جدید انتقال قدرت موتور به چهار چرخ خودرو به واسطه یک گیربکس ۹ سرعته اتومات صورت می‌پذیرد.

در نسل هفتم مرسدس بنز S کلاس شاهد حضور سیستم E-Active Body Control هستیم. این سیستم پیش از این در شاسی بلند‌های GLS و GLE مورد استفاده قرار گرفته و به کمک آن می‌توان حرکات بدنه خودرو را به میزان قابل‌توجهی مدیریت کرد.

همچنین سیستم EBS مورد استفاده در خودرو سطح جاده را پیوسته اسکن کرده و به همین جهت نیز سیستم تعلیق واکنش مناسبی از خود نشان می‌دهد.

این سیستم با همراهی قابلیت Pre-Safe Impulse Control ایمنی بیشتری را برای سرنشینان این خودرو به خصوص سرنشینان عقب فراهم آورده است. با همراهی این دو سیستم در صورتی که کامپیوتر مرکزی خودرو تشخیص دهد که یک خودرو دیگر با قسمت‌های جانبی خودرو برخورد خواهد کرد به سرعت کابین را جابجا کرده و با این کار سرنشینان را از نیرو و فشار زیاد وارد شده از تصادف محافظت می‌کند. پیش از این در آئودی A8 نیز شاهد استفاده از این قابلیت بودیم.

علاوه بر این به لطف بهره گیری از سیستم تعلیق چند اتصالی (مولتی لینک) در محور عقب، چراخ‌های این محور نیز فرمان پذیر هستند.

سطح سه رانندگی خودران نیز در اس کلاس جدید ارائه شده است. به کمک این سطح خودرو می‌تواند تا سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت به صورت خودران هدایت شود و حتی امکان پخش ویدئوهای یوتیوب نیز در این حالت برای سرنشینان فراهم است. دکمه‌های مختص رانندگی خودران بر روی موقعیت ۱۰ و ۲ فرمان خودرو تعبیه شده‌اند.

اگر سیستم درایو پایلوت خودرو نتواند در مواقع بحرانی خودرو را کنترل کند سیستم تعبیه شده بر روی فرمان به راننده هشدار داده و چراغ‌های هشدار قرمز رنگ می‌شوند. بدین ترتیب کامپیوتر مرکزی خودرو از راننده می‌خواهد که مدیریت خودرو را به عهده گرفته و فقط ۱۰ ثانیه پس از روشن شدن چراغ‌های هشدار سیستم پایلوت درایو کنترل خودرو را حفظ خواهد کرد.

در تست‌های صورت گرفته سیستم Drive Pilot با تغییر شتاب و ارسال پیام‌های هشدار دهنده راننده را از شرایط به وجود آمده آگاه کرده و واکنش مطلوبی از خود نشان داده است.

 

 

بنز اس کلاس 2021

 

گفته می‌شود سیستم مذکور در ابتدا در کشور آلمان در دسترس خریداران مرسدس بنز اس کلاس جدید خواهد بود و در تابستان آینده به بازار آمریکا راه خواهد یافت.

ترمز اضطراری خودکار، کروز کنترل تطبیق پذیر با قابلیت توقف و شروع حرکت مجدد، دستیار فعال فرمان، سیستم کمک به حفظ خودرو در بین خطوط، سیستم کمک به تغییر مسیر، سیستم تشخیص علایم راهنمایی و رانندگی، سیستم اخطار وجود ترافیک در جلو و عقب و سیستم پایش نقاط کور از دیگر امکاناتی است که مرسدس بنز بر روی آخرین محصول اس کلاس قرار داده است.

مرسدس بنز از لحاظ سیستم صوتی نیز چیزی در این خودرو کم نگذاشته است. ما در اس کلاس جدید شاهد حضور سیستم صوتی فوق‌العاده با کیفیت برمستر (Burmester) به همراه ۳۰ اسپیکر و ۸ ارتعاش‌دهنده هستیم. خروجی این سیستم صوتی چهار بعدی است و در حالی که شما بر روی صندلی‌های ماساژدهنده و مخمل استراحت می‌کنید گوش‌های شما را نوازش می‌دهد.

پوشش روی صندلی‌های این خودرو از چرم و مخمل است و به طور کلی درون کابین مملو از چرم، آلومینیوم یا حتی چوب است. صندلی‌ها به گرمکن و سردکن مجهز هستند و حتی در صورت تمایل خریدار امکان سفارش آپشن انرژی بخشی برای صندلی نیز وجود دارد. صندلی‌های مذکور می‌توانند با دربرگرفتن سرنشین به 10 فرم مختلف وی را ماساژ ‌دهند.

جالب است بدانید امکان هماهنگی وضعیت صندلی یا سیستم تهویه و نورپردازی درون کابین نیز در این خودرو فراهم است.

از دیگر امکانات رفاهی و تفریحی نسل هفتم مرسدس بنز S کلاس ۲۰۲۱ می‌توان به سیستم اینفوتینمنت MBUX اشاره کرد. یک دستیار صوتی ۲۷ زبانه این سیستم اینفوتیمنت را همراه می‌کند و ۳۲۰ گیگابایت SSD و رم ۱۶ گیگابایتی نیز در کنار آن برای سرنشینان خودرو فراهم است.

آپشن هداپ دیسپلی مبتنی بر واقعیت افزوده بر روی این خودرو نصب شده که محدوده‌ای معادل با یک نمایشگر ۷۷ اینچی را برای سرنشینان فراهم می‌کند. در توسعه این سیستم از همان تکنولوژی به کار رفته در پروژکتورهای سینمایی استفاده شده است.

یک نمایشگر بزرگ ۱۲,۸ اینچی و OLED موجود در قسمت میانی، یک نمایشگر ۱۲,۳ اینچی نصب شده در پشت فرمان و سه نمایشگر مختص صندلی‌های عقب تمامی نمایشگرهای درون کابین اس کلاس جدید هستند. نمایشگر پشت فرمان از نوع LCD است و اطلاعات را به شکل سه بعدی نمایش می دهد.

دو نمایشگر از سه نمایشگر صندلی‌های عقب ۱۱.۶ اینچی بوده و در پشت صندلی‌های جلو نصب شده است و نمایشگر سوم نیز نوعی تبلت جداشدنی است که به سرنشین صندلی عقب اجازه می‌دهد امکانات خودرو را مدیریت کند.

 

 

بنز اس کلاس 2021

 

 

 


 

بررسی فولکس واگن گلف R ۲۰۲۱ :

 


جدیدترین نسل فولکس واگن گلف R سریع‌ترین مدل این خودرو است. این خودرو مدل ۲۰۲۱، از خودروهایی مثل آئودی S3 اسپورتبک، بی ام و M135i و مرسدس AMG A35 قدرت بیشتری دارد.
فولکس واگن سابقه طولانی در زمینه تولید خودروهای هاچبک اسپرت دارد. محصولات فولکس در این کلاس با مدل GTI در سال ۱۹۷۶ میلادی شروع شد. با این حال، این برند آلمانی تصمیم گرفت تا در سال ۲۰۰۲، خودروی هاچبک اسپرتی را بر اساس مدل R32 تولید کند.

گلف آر ۲۰۲۱، پنجمین نسل از گلف است که نشان R روی آن قرار گرفته است. اگرچه خودروهای سری آر بعد از سال ۲۰۰۹ از موتور شش سیلندر بهره نبرده‌اند اما فولکس واگن گلف آر همچنان مثل مدل‌های ۱۸ سال گذشته، دارای چهار چرخ متحرک است و با تغییراتی که در سیستم کلاچ چند صفحه‌ای هالدکس به وجود آمده، این مدل گلف خودروی پرقدرت‌تری نسبت به نسل‌های قبلی شده است.

هاچبک سری آر از نسل چهارم موتورها EA888 فولکس واگن استفاده می‌کند. این موتور قبلا روی مدل جدید گلف GTI کلاب اسپرت سوار شده بود، اما برای گلف آر ۱۹ اسب بخار به آن اضافه شده است. حداکثر نیروی تولیدشده این موتور به ۳۱۵ اسب بخار می‌رسد و از این نظر قوی‌ترین خودروی سری گلف است.

این ۳۱۵ اسب بخار از طریق یک جعبه دنده به‌روزشده هفت سرعته دو کلاچه فولکس واگن (DSG) به چرخ‌ها منتقل می‌شود. طبق اعلام فولکس واگن، گلف آر جعبه دنده دستی نخواهد داشت.

مثل مدل‌های قبلی، در گلف آر جدید هم از سیستم اگزوز تیتانیوم آکراپوویک استفاده می‌شود. هر چند این سیستم اگزوز قدرت موتور ۲ لیتری گلف را افزایش نمی‌دهد اما وزن خودرو را ۷ کیلوگرم کم می‌کند و در حالت رانندگی اسپرت به کار می‌آید.

سیستم تعلیق جلو از نوع مک‌فرسون و سیستم تعلیق عقب از نوع چهار عضوی است. سری آر ۲۰ میلیمتر از مدل معمولی گلف ارتفاع کمتری دارد. رینگ‌های استاندارد در فولکس واگن گلف آر ۱۸ اینچی است. ترمزهای جلو نسبت به مدل GTI بزرگتر شده و با این وجود، ۶۰۰ گرم سبک‌تر است.
این سیستم در شرکت بورگ وارنر تولیده شده و با افزودن یک دیفرانسیل مرکزی جدید، بازطراحی شده است. همچنین یک دیفرانسیل عقب الکترونیکی جدید از دیگر تغییرات بخش سیستم چهار چرخ متحرک این خودروی آلمانی است.

کنترل این سیستم را مدیریت دینامیک خودرو بر عهده دارد. هدف از این کار، ایجاد تعادل بیشتر بوده و با استفاده از یک حالت رانندگی جدید که در گلف آر استفاده شده، کیفیت سواری خودرو شبیه به مرسدس AMG A45 شبیه می‌شود.

مدل جدید آر، دارای پنج حالت رانندگی است: اقتصادی، آسان، اسپورت، مسابقه و شخصی. اما یک حالت رانندگی مخصوص فولکس واگن گلف آر طراحی شده که «نوربرگرینگ» نام دارد. دلیل این نام‌گذاری به دلیل این است که شاسی گلف آر بر اساس پیست اتومبیلرانی به نام نوربرینگ طراحی شده است.

در نمای خارجی گلف آر می‌توان به سپر جلو با ورودی‌های بزرگ هوا اشاره کرد، که مدل جدید را از دیگر مدل‌های گلف متمایز می‌کند. پایین درهای گلف دچار تغییر شده و یک باله پهن‌تر در عقب خودرو نصب شده است.

 

 

 فولکس واگن گلف

 


فولکس واگن گلف آر چه امکاناتی دارد :

 

هنگامی که سوار گلف R شوید، با فضای داخلی کاملا اسپرت آن روبه‌رو می‌شوید. صندلی‌های اسپرت، فرمان اسپرت، دنده پشت فرمان بزرگ‌تر، پدال‌هایی با روکش استیل و نمایشگرهای دیجیتال از تجهیزات داخل کابین این فولکس است.

صندلی‌های جدید، کاملا بدن راننده و سرنشین را در برمی‌گیرند. این صندلی‌ها قابل تنظیم هستند و تنظیمات آن روی فرمان قرار گرفته است.

با وجود اینکه پلاستیک‌های استفاده شده در بخشی از داشبورد ظاهری ارزان به آن می‌دهد، اما کیفیت خیلی خوبی دارد. دو نمایشگر دیجیتال با وضوح بالای تصویر در این خودرو نصب شده است، که یکی از آنها جلوی راننده قرار دارد و دیگری به‌عنوان سیستم صوتی و تصویری در وسط داشبورد جای گرفته است.

شتاب ۰ تا ۱۰۰ فولکس واگن گلف آر ۴.۷ ثانیه است که با شتاب بی ام و M135i و مرسدس AMG A35 برابری می‌کند و از گلف GTI کلاب اسپرت با زمان ۶.۲ ثانیه، سریع‌تر است. گلف آر در هنگام شروع رانندگی، دارای لغزندگی در چرخ‌های جلو است اما بعد از آن خیلی نرم حرکت می‌کند.

گلف آر حس خوبی در هنگام رانندگی به راننده منتقل می‌کند و نسبت به گلف GTI چسبندگی بیشتری به جاده دارد. اصلاحات و تغییرات انجام‌شده در شاسی باعث شده تا گلف آر فرمان‌پذیری خیلی خوبی داشته باشد.

در مورد کیفیت سواری هم باید گفت که گلف آر در ناهموارترین مسیرها هم به راحتی حرکت می‌کند، بر خلاف مدل قبلی که در جاده‌های کمی ناهموار دچار مشکل می‌شد.

 

 

 فولکس واگن گلف

 

 


 

رنو مگان RS تروفی 2021 :

 


رنو مگان RS تروفی، جدیدترین مدل این خودرو فرانسوی است که برای عرضه در سال جدید میلادی راهی بازار جهانی خودرو شده است.

رنو مگان نام آشنایی برای علاقمندان ایرانی خودرو است. مونتاژ نسل دوم مگان در سال ۱۳۸۸ در کارخانه پارس خودرو آغاز شد و در اختیار خریداران ایرانی قرار گرفت. با این حال عمر این خودرو در بازار ایران چندان طولانی نشد و به دلایل و علل مختلفی که ناشی از تحریم‌های آمریکا بود، تولیدش متوقف و از بازار خودرو کشور خارج شد.

با این حال، رنو مگان همچنان در فرانسه و در مدل‌های متنوع تولید و به بازار عرضه می‌شود. حتی یک مدل برقی از این خودرو نیز با نام رنو مگان eVision تولید شده است.

به دنبال تولید مدل‌های متنوع، شرکت خودروسازی رنو جدیدترین مدل مگان را با نام RS Trophy و در ابتدای سال جدید میلادی ارائه کرده است.

 

 

رنو مگان RS تروفی 2021

 


رنو مگان RS تروفی :

 

رنو مگان RS تروفی، جدیدترین مدل این خودرو است که در ابتدای سال نوی میلادی راهی جاده‌ها شده و به همین دلیل می‌توان ورودش را به فال نیک گرفت.

با افزایش سالانه دمای زمین و برای جلوگیری از گسترش گازهای گلخانه‌ای، بسیاری از کشورها، به‌خصوص کشورهای اروپایی قوانین سختگیرانه‌ای را برای تولید خودروهای بنزینی وضع کرده‌اند. به همین دلیل، خرید خودروهای هاچبک اسپرت هزینه بیشتری روی دست علاقمندان به این خودروها می‌گذارد، مثلا برای خرید هیوندای i30 و یا آئودی آراس۳ باید بیش از ۳۱ هزار دلار مالیات بپردازید.

این مورد درباره رنو مگان RS نیز صدق می‌کند. به طوری که، مالیات سال اول این خودرو حدودا ۱۰ هزار دلار خواهد بود. به همین دلیل، این خودروساز فرانسوی تصمیم گرفته تا جعبه دنده دستی را به کل از خط تولید خارج کند و برای رنو مگان RS تروفی از جعبه دنده اتوماتیک دو کلاچه استفاده کند. هر چند این تغییر تنها چند گرم کمتر دی اکسید کربن وارد جو زمین می‌کند اما هزینه مالیاتی خودرو را به شدت کاهش می‌دهد.

چراغ‌های جلو و عقب و سیستم جدید سرگرمی و نمایشگر جدید پشت فرمان به‌روزرسانی‌هایی است که رنو مگان RS تروفی به خود دیده اما به جز حذف جعبه دنده دستی، از نظر فنی تغییر دیگری روی این خودرو اعمال نشده است. هر دو مدل رنو مگان RS تروفی و رنو مگان RS استاندارد از موتور ۱.۸ لیتری توربوشارژ با ۲۹۶ اسب بخار قدرت استفاده می‌کنند.

البته امکانات رنو مگان RS تروفی به مواردی که گفتیم، محدود نمی‌شود. این خودرو دارای سیستم تعلیق جدید، اگزوز اسپرت، رینگ‌های ۱۹ اینچی، دیفرانسیل تورسن و ترمز جلوی مدرن است که در مدل آراس ۳۰۰ وجود ندارد.

 

 

رنو مگان RS تروفی 2021

 


رنو مگان RS تروفی، خودروی اسپرت :

 

خودروهای رنو همیشه برای علاقمندان جالب توجه بوده است و همین طور تغییراتی که روی این خودروها اعمال می‌شود. رنو مگان RS تروفی نیز از این امر مستثنا نیست. سیستم جدید سرگرمی با نمایشگر لمسی ۹.۳ اینچی و دکمه‌های جدید برای بخاری از امکاناتی است که به این هاچبک اضافه شده. این تغییرات و به‌روزرسانی‌ها نمای کابین ارزان مگان را تا حدودی زیادی جذاب‌تر می‌کنند، با این حال بعضی نکات هم اصلا جالب توجه نیست. برای مثال یک محفظه کوچک و کم‌عمق در داشبورد و یا جا لیوانی‌های کوچک که در طراحی کابین خودرو استفاده می‌شود.

محل نشستن راننده هم ایراد دارد و از حد معمول کمی بلندتر است که باعث می‌شود فاصله با پدال‌های گاز، ترمز و کلاچ خیلی نزدیک و از دکمه‌ها و کلیدها خیلی دور باشد. این ایرادات قبلا در مگان وجود داشته اما رنو تلاشی برای رفع این اشکالات نکرده است.

یکی دیگر از اشکالات این خودرو، دسته‌های تعویض دنده است که بیشتر مناسب جعبه دنده شش سرعته دستی است و با توجه به اینکه مگان آراس تروفی از جعبه دنده اتوماتیک استفاده می‌کند، طراحی آنها باید اصلاح شود.

البته نکات مثبتی هم در مورد این مدل اسپرت مگان وجود دارد. صندلی‌های مگان به شدت راحتند و چهار نفر به راحتی در این خودرو جا می‌گیرند. البته افراد قدبلند باید با فضای کم‌عمق جلو کنار بیایند.

رانندگی با مگان RS تروفی فرق چندانی با مدل‌های دیگر مگان ندارد. ترکیب موتور قدرتمند، سواری نرم، فرمان‌پذیری سیستم چهار چرخ و دیفرانسیل تورسن، رانندگی با این خودرو را لذت‌بخش می‌کند.

 

 

رنو مگان RS تروفی 2021

 

 

 


 

معرفی پورشه تایکان :

 


پورشه تایکان با ۵۶۳ اسب بخار قدرت، به‌عنوان جدیدترین خودروی تمام برقی این برند آلمانی وارد بازارهای جهانی خودرو شد.

شاید به نظر عجیب باشد اما امروزه خودرویی با ۵۶۳ اسب بخار قدرت را به‌عنوان یک خودروی معمولی معرفی می‌کنند. 10 سال پیش برای اینکه خودرویی با این میزان اسب بخار پیدا کنید، باید به سراغ ماشین‌های موتور وسط می‌رفتید، به خصوص ماشین‌هایی که ساخت ایتالیا باشد. یا اینکه مجبور می‌شدید عجیب‌ترین، بدترین و گران‌ترین آئودی RS و مرسدس AMG را انتخاب کنید.

اما حالا می‌توانید پورشه تایکان 4S پیش روی شما قرار دارد، خودرویی با ۵۶۳ اسب بخار قدرت و قیمتی معادل ۱۱۱،۳۶۵ دلار که نسبت به خودروهای هم‌رده ارزان‌تر است.

تایکان تازه‌ وارد پورشه، کل ۵۶۳ اسب بخار را فقط در زمان استارت اختیار شما می‌گذارد. می‌توانید با هزینه ۶،۱۶۱ دلار یک باتری اضافه برای این خودرو تهیه کنید. با این باتری اضافه، بُرد این خودروی برقی از ۴۱۳ کیلومتر به ۴۶۳ کیلومتر می‌رسد و قدرت واقعی موتورهای دوقلوی برقی تایکان از ۴۲۹ اسب بخار به ۴۸۳ اسب بخار افزایش پیدا می‌کند.

 

 

پورشه تایکان

 


مشخصات فنی پورشه تایکان :

 

پورشه تایکان در ابتدا تحت قالب یک خودروی مفهومی، با نام پورشه میشن ای در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۵ در معرض دید عموم قرار گرفت. این خودرو برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ میلادی در نمایشگاه فرانکفورت با نام تایکان رونمایی شد.

پورشه تایکان 4S با وجود ۲.۲ تن وزن شتاب و سرعت خیلی بالایی دارد. اگر کمی پایتان را روی پدال گاز فشار دهید، آن وقت پورشه تایکان مثل تیری از چله کمان رها می‌شود و در عرض ۴ ثانیه به شتاب ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. و بعد از آن اصلا نمی‌توانید به این فکر کنید که این مدل پورشه کند و سنگین است. همچنین این خودروی آلمانی می‌تواند با حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند.

البته رانندگی با این پورشه راحت و آسان است و همچنین تایکان قابلیت شارژ سریع ۲۷۰ کیلووات را دارد. ورودی‌های هوا این امکان را ایجاد می‌کند تا تایکان به نرمی شتاب بگیرد و قدرت حاصل از موتورهای دوقلوی برقی باعث می‌شود تا راننده روی حرکت رو به جلوی خودرو کاملا کنترل داشته باشد. در صورتی که حالت رانندگی را به اسپرت پلاس تغییر دهید، با فشار دادن پدال گاز، این خودروی آلمانی بدون سر و صدا شتاب خواهد گرفت.

سیستم تعلیق بادی سه محفظه‌ای که در مدل‌های توربو و توربو S به کار رفته، در این مدل نیز استفاده شده و به این ترتیب، تکان‌های بدنه در تایکان 4S کاملا کنترل شده و جلوی ضربات مسیر را نیز می‌گیرد. پورشه تایکان در جاده‌های پر از دست‌انداز هم سواری نرمی دارد و دست‌اندازها را به‌صورت هوشمند کنترل می‌کند. با رانندگی درست و دسترسی به شارژر سریع، می‌توانید برای مدت طولانی با تایکان رانندگی کنید و از آن خسته نشوید.

علاوه بر این موارد مثبت، مهم‌ترین نکته درباره تایکان، فرمان‌پذیری عالی آن است. فرمان به راحتی قابل کنترل است و بدون هیچ زحمتی می‌توانید مسیر خودرو را عوض کنید.

طراحی بدنه پورشه تایکان توسط میتیا بورکرت انجام گرفته است. در این خودرو طرح دماغه کوتاه مدل‌های کلاسیک پورشه با طرح کشیده پورشه‌های مدرن ادغام شده است. در قسمت جلو چراغ‌های روز در چهار گوشه چراغ‌های LED به کار رفته و در عقب تایکان یک چراغ سراسری کار شده که وظیفه چراغ ترمز و همچنین چراغ‌های راهنما را انجام می‌دهد.

طراحی داخلی این خودرو کاملا دیجیتال است و چهار نمایشگر در تایکان به کار رفته است. یک نمایشگر منحنی ۱۶.۸ اینچی برای کیلومترشمار، یک نمایشگر ۱۰.۹ اینچی در سمت راست کیلومترشمار برای سیستم صوتی و تصویری، یک نمایشگر قابل سفارش برای شخصی‌سازی سیستم صوتی و تصویری برای سرنشین جلو و یک نمایشگر ۸.۴ اینچی لمسی در کنسول میانی که وضعیت موتور خودرو را نشان می‌دهد. برخلاف طراحی داخلی تمام دیجیتال، پورشه یک ساعت آنالوگ را در روی داشبورد قرار داده است.

 

 

پورشه تایکان

 


رکوردشکنی خودرو برقی اسپرت پورشه تایکان :

 

این اولین باری نیست که پورشه تایکان اقدام به رکوردشکنی می‌کند. در سال ۲۰۱۹، این خودرو برقی اسپرت، رکورد ۷ دقیقه و ۴۲ ثانیه را در پیست نوربرگرینگ ثبت کرد و به عنوان سریع‌ترین خودرو برقی چهار در شناخته شد. رکورد طولانی‌ترین دریفت هم به مدت ۵۵ دقیقه در اختیار تایکان است. و حالا این خودرو برقی اسپرت ۱۳ رکورد جدید دیگر را نیز به ثبت رسانده است.

این رکوردها در پیست برندز هچ بریتانیا ثبت شد و ریچارد اتوود، قهرمان لومان، جاناتان پالمر، راننده سابق فرمول ۱ و جیمز دورلین، راننده مسابقه‌ای پورشه پشت فرمان تایکان 4S و توربو S نشستند.

برنامه ثبت رکوردها از ساعت ۷ صبح تا ۸ شب طول کشید و زمان برای تایکان 4S در مسافت‌های ۵۰ کیلومتر، ۵۰ مایل، ۱۰۰ کیلومتر، ۵۰۰ کیلومتر، ۵۰۰ مایل و ۱۰۰۰ کیلومتر ثبت شد. همچنین مسافت طی‌شده توسط این خودرو نیز به ثبت رسید که بر اساس آن در یک ساعت توانست ۹۸ کیلومتر (۶۱ مایل) را طی کند. رکورد توربو S نیز برای مسافت‌های ۲۰۰ کیلومتر، ۱۰۰ مایل و ۲۰۰ مایل ثبت شد. رکوردهای تایکان توربو اس عبارتند از: سه ساعت (۲۵۲ کیلومتر)، شش ساعت (۴۵۰ کیلومتر) و ۱۲ ساعت (۹۱۶ کیلومتر).

باتری پورشه تایکان ۹۳.۴ کیلووات ظرفیت دارد و در طی مدت زمان ۲۲.۵ دقیقه ۸۰ درصد شارژ می‌شود. در این برنامه رکوردگیری، تایکان شش بار وارد ایستگاه شارژ شد و ۳ ساعت و ۳ ثانیه را صرف شارژ باتری کرد. هر بار توقف ۳۰ دقیقه زمان برد و در طی این مدت باتری از ۵ درصد تا ۸۵ درصد شارژ شد.

 

 

پورشه تایکان

 


 

معرفی خودرو تسلا مدل S :

 


تسلا مدل s – Tesla Model S نخستین خودرو برقی تولید انبوه کمپانی آمریکایی تسلا موتورز به حساب می‌آید که تاریخ تولد آن مصادف با ۲۲ ژوئن ۲۰۱۲ است و از آن زمان تاکنون آن‌قدر محبوب بوده که همچنان روی خط تولید شرکت تسلا به مدیرعاملی ایلان ماسک، حضوری پررنگ و برجسته داشته باشد.

تسلا مدل s توسط یکی از طراحان سابق شرکت مزدا طراحی و نخستین بار در یک نشسته رسانه‌ای طی سال ۲۰۰۸ به مخاطبان معرفی شد. این سدان لیفت‌بک در حال حاضر (اوایل 2020) تنها خودرو الکتریکی موجود در خط تولید انبوه است که حدود ۶۴۷ کیلومتر را با یک مرتبه شارژ می‌پیماید.

تسلا مدل اس از اکتبر ۲۰۱۴ به یک آپشن جدید و فوق‌العاده جذاب به نام اتوپایلوت یا رانندگی خودکار مجهز شد که به‌واسطه آن می‌توانست بدون دخالت راننده در برخی مسیرها به‌ صورت خودکار حرکت کند که البته راننده باید در تمام مدت حواسش به عملکرد خودرو باشد تا در صورت نیاز کنترل آن را به دست بگیرد.

سیستم اتوپایلوت 2.0 نیز در سال ۲۰۱۶ معرفی شد که خودرو به‌ وسیله آن می‌توانست از داخل پارکینگ به سمت راننده بیاید و دیگر نیازی به مراجعه راننده برای خارج کردن خودرو از پارکینگ نبود. هم‌چنین از آگوست ۲۰۱۷ حالت sentry نیز به این خودرو اضافه شد که بر اساس آن هرگونه فعالیت‌های مشکوک پیرامون اتومبیل به اطلاع مالک می‌رسد.

 


طراحی ظاهری سیال و آیرودینامیک :

 

نمای اولیه تسلا مدل s حدود ۱۳ سال پیش شکل گرفته و با وجود گذشت این همه مدت همچنان به عنوان یک اتومبیل شکیل با ظاهری موقر و اسپرت در بازارهای جهانی به فروش می‌رسد و کمتر کسی نسبت به شمایل آن ابراز نارضایتی می‌کند.

این در حالی است که طی این مدت بسیاری از خودروسازان مطرح جهان زبان‌های طراحی خود را حداقل یک یا دو مرتبه تغییر داده و سروشکل محصولات تولیدی‌شان را به طور کلی دگرگون کرده‌اند. اما زبان طراحی تسلا به ویژه طرح ظاهری مدل اس همچنان تحول کلی را به خود ندیده و با همان ظاهر اولیه در معرض فروش قرار می‌گیرد.

استفاده از انحناهای دل‌نشین، حالت کشیده قسمت دماغه، طول کوتاه صندوق عقب و پروفیل‌های جانبی با حجم‌های مثبت و منفی که ظاهری ورزیده به این سدان برقی بخشیده‌اند، از جمله مهمترین شاخصه‌های ظاهری تسلا مدل اس به شمار می‌روند.

در قسمت چهره نیز یک جلو پنجره باریک حاوی نماد تسلا و چراغ‌های کشیده با طراحی نسبتا ساده اما جذاب خودنمایی می‌کنند که در مجموع چهره این محصول کمپانی تسلا را به سبکی زیبا و دل‌نشین در معرض دید می‌گذارند.

 

 

تسلا مدل S

 


طراحی کابین مدرن :

 

در روزهای اولیه معرفی تسلا مدل اس، بهره‌مندی این خودرو از یک نمایشگر عظیم ۱۷ اینچی در قسمت میانی داشبورد و حذف کلیه کلیدها و دکمه‌های فیزیکی رایج از این بخش بسیار جلب توجه می‌کرد. درون نمایشگر می‌توانید هر چیزی از جمله پیش‌بینی آب و هوا، کنترل سیستم صوتی، نویگیشن، اتصال بیسیم تلفن همراه و تنظیمات چراغ‌ها و سانروف و… را بیابید.

کیفیت ساخت و جنس متریال کابین نیز مطلوب به نظر می‌رسد اما در مقام یک خودروی ۸۰ هزار پوندی می‌توان اندکی بر آن ایراد گرفت. با این حال برخورداری از متریال پلاستیکی با کیفیت قابل قبول، تزیینات چوب داشبرد و سقف آلکانترا باعث می‌شود کابین این خودرو مجلل‌تر به نظر برسد.

البته نسخه‌های گران‌تر تسلا مدل اس از لحاظ کیفیت و درجه لوکس بودن چندان تناسبی با قیمتشان ندارند. چراکه به عنوان مثال مدل p100D از لحاظ قیمت مشابه یک خودرو بنتلی صفرکیلومتر است اما از منظر کیفیت کابین و درجه لوکس بودن به پای آن نمی‌رسد.

موقعیت قرارگیری راننده مناسب و راحت به نظر می‌رسد و صندلی‌ها نیز به اندازه کافی نرم هستند. وجود پشت‌سری‌های ثابت در صندلی‌های عقب موجب محدود شدن دید پشت می‌شود که البته این مشکل با وجود دوربین عقب رفع خواهد شد. کابین تسلا مدل S بسیار جادار است و از لحاظ محفظه بار نیز محدودیت‌های قابل توجهی در آن مشاهده نمی‌شود. در قسمت جلو نیز یک محفظه وجود دارد که به اندازه صندوق عقب وسیع نیست اما به هر حال فضای بیشتری نسبت به مدل‌های بنزینی در اختیار می‌گذارد.

 

 

تسلا مدل S

 


مشخصات فنی تسلا مدل S :

 

تسلا مدل اس از دو موتور الکتریکی سه فاز ac ( هر محور یک موتور) با قدرت ترکیبی ۸۲۵ اسب بخار و گشتاور فوق‌العاده ۱۳۰۰ نیوتن متر برخوردار است. یک گیربکس تک سرعته نیز وظیفه انتقال نیرو را بر عهده دارد.

تیپ‌های مختلف این خودرو از باتری‌هایی به ظرفیت‌های ۷۵و ۸۵ و ۹۰ و ۱۰۰ کیلووات ساعت بهره‌مند هستند که به ترتیب برد حرکتی آنها معادل ۴۱۷ و ۴۳۸ و ۵۰۰ و ۶۴۷ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. در حال حاضر بیش از ده هزار ایستگاه شارژ کمپانی تسلا در سراسر جهان وجود دارد که ظرف مدت چند دقیقه تا یک ساعت به شارژ کامل باتری‌های این خودرو خواهند پرداخت.

شتاب صفر تا صد تیپ p100d این خودرو معادل ۲.۵ ثانیه ارزیابی شده که حتی از بسیاری خودروهای سوپر اسپرت لامبورگینی و فراری نیز سریع‌تر است. نسخه ارزان‌تر P75D نیز قادر است ظرف مدت‌زمان ۴.۲ ثانیه از حالت ایستایی به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. اخیرا نیز یک نسخه جدید به خانواده تسلا مدل اس اضافه شده که از سه موتور الکتریکی با توان بیش از هزار اسب بخار بهره می‌برد. گفته می‌شود شتاب صفر تا صد این خودرو حوالی ۲ ثانیه بوده و به این ترتیب در زمره چابک‌ترین خودروهای جهان قرار می‌گیرد.

 

 

 

تسلا مدل S

 


 

معرفی سیتروئن C3 Aircross، فیس لیفت 2021 :

 

به زودی قرار است سیتروئن C3 Aircross با یک فیس لیفت مخصوص در بازارهای اروپایی عرضه شود. این فیس‌لیفت برای سال ۲۰۲۱ بوده و در طراحی آن از کانسپت Cxperience الهام گرفته شده است.

در فیس لیفت جدید خریداران سیتروئن C3 Aircross می‌توانند قوای محرکه موردنظر خود را از میان سه گزینه مختلف انتخاب کنند. یک موتور ۳ سیلندر توربوشارژر زیر کاپوت این خودرو قرار خواهد گرفت که در یک مدل ۱۰۸ اسب بخار قدرت و در مدل دیگر ۱۲۸ اسب بخار قدرت تولید خواهد کرد. یک موتور ۴ سیلندر دیزلی نیز در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد که می‌تواند ۱۰۸ اسب بخار قدرت تولید کند.

 

 

سیتروئن C3 Aircross

 


تغییرات ظاهری سیتروئن C3 Aircross :

 

از جمله تغییرات ظاهری این خودرو می‌توان به آرم جدید کرومی آن اشاره کرد که درنمای جلویی خودرو خودنمایی کرده و می‌تواند نظر مخاطبان را به سمت خود جلب کند. چراغ‌های اصلی و چراغ‌های روشنایی روز در طراحی جدید، با یک نوار باریک به یکدیگر متصل شده و در این میان آرم جدید کرومی نیز دیده می‌شود.

همچنین جلوپنجره نیز بازطراحی شده و ابعاد بزرگتری به خود گرفته است. در طراحی‌های جدید اکثر کمپانی‌های خودروسازی شاهد استفاده از جلوپنجره‌های بزرگ هستیم. این رسم جدید حتی شامل حال بی‌ام‌و نیز می‌شود و طبیعی است که طراحان سیتروئن C3 Aircross نیز از آن پیروی کنند.

 

 

سیتروئن C3 Aircross

 


داخل کابین سیتروئن C3 Aircross :

 

طراحان فیس‌لیفت جدید سیتروئن C3 Aircross نه تنها تغییرات مختلفی را دربیرون کابین و زیر کاپوت اعمال کرده که حتی درون کابین را نیز تغییرات بسیاری داده‌اند.

کابین این خودرو در ۳ تریم مختلف قابلیت شخصی‌سازی خواهد داشت و علاقه‌مندان به خرید آن می‌توانند این محصول سیتروئن را مطابق با علاقه خود شخصی‌سازی کنند. همچنین امکان انتخاب رنگ و طرح بدنه در ۷۰ مدل مختلف نیز میسر است.

از جمله امکانات و تجهیزات جدیدی که درون کابین این خودرو مشاهده می‌شود صندلی‌های خاص آن است. این صندلی‌ها از فومی ۱۵ سانتی‌متری برخوردارند و به همین جهت نیز راحتی بیشتری را به سرنشینان خودرو هدیه می‌دهند. صندلی‌های مذکور برای نخستین بار در مدلC5 Aircross مورد استفاده قرار گرفته‌اند و با توجه به استقبال فراوانی که از آن‌ها شده سیتروئن تصمیم گرفته است که این صندلی‌ها را در خودروهای خاص خود نیز استفاده کند.

از میان سه تریم ارائه شده تریم پرچم‌دار به یک صفحه نمایش ۹ اینچی لمسی مجهز خواهد شد که می‌تواند با دو سیستم عامل آندروید اتو و اپل کار پلی نیز هماهنگ شود. به‌علاوه هر سه تریم به سیستم کمک راننده نیز مجهز هستند. این سیستم ۱۲ قابلیت مختلف را در اختیار سرنشینان خودرو قرار خواهد داد و به همین جهت نیز در فراهم آوردن راحتی و آسایش بیشتر سرنشینان نقش قابل‌توجهی دارد. شارژر تلفن همراه بی‌سیم نیز از دیگر قابلیت‌هایی است که به این خودرو اضافه شده است.

طراحان فیس‌لیفت جدید همچنین یک فضای ذخیره‌سازی اضافه را نیز در میان کنسول سیتروئن C3 Aircross در نظر گرفته‌اند تا کارایی خودرو مذکور را افزایش دهند.

 

 

 

سیتروئن C3 Aircross

 

 

خدمات
کاتالوگ آپشن و اکسسوری
دانلود
کاتالوگ تجهیزات آفرود
دانلود