5_ مرسدس بنز 600 Pullman :
مرسدس بنز 600 Pullman یکی از لوکسترین خودروهای کلاسیک مرسدس بنز است و همانطور که همه میدانیم اهمیت بسیار زیادی دارد. این خودرو در دهههای ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ اتومبیل افراد مهم، ستارگان سینما و موسیقی، سیاستمداران و مدیران بود.
مرسدس بنز 600 Pullman در دو نسخهی دارای فاصله محوری کوتاه و بلند به تولید رسید که نسخهی بلند آن دارای شش در بود. مرسدس بنز 600 Pullman بین سالهای ۱۹۶۳ تا ۱۹۸۱ روی خط تولید قرار داشت و تعداد ۲۶۷۷ دستگاه از آن به تولید رسید.
600 پولمان به قدری بزرگ و سنگین وزن بود که مرسدس مجبور به ساخت موتور V8 6,3 لیتری جدیدی برای آن شد. اما بارزترین مشخصه این خودرو، بی شک سیستم هیدرولیکی بود که صندلی ها، درها، شیشه هاي جانبی و سانروف را بازرسی میکرد. حتی امکان سفارش پولمان به صورت کانورتیبل هم بود.
6_ مرسدس بنز 230SL پاگودا :
مرسدس بنز 230SL که در سال ۱۹۶۳ معرفی شد، محصول مهمی برای خودروسازی آلمان بود و موفقیتهای بزرگ به دنبال داشت. مرسدس بنز ۲۳۰SL برای اولین بار در نمایشگاه ژنو سال ۱۹۶۳ رونمایی شد. این خودرو که اولین نسخه از سری W113 بود، مدل مهمی محسوب میشد
مرسدس بنز 230SL برای اولین بار در نمایشگاه ژنو سال ۱۹۶۳ رونمایی شد. این خودرو که اولین نسخه از سری W113 بود، مدل مهمی محسوب میشد. W113 علاوه بر جایگزین دو مدل ۳۰۰SL و ۱۹۰SL، از لحاظ ایمنی هم نقطهٔ عطفی برای مرسدس بود. فریم شاسی ۲۳۰SL که از سدانهای سری W111 مرسدس گرفته شده بود، کوتاه و تقویت شد تا برای استفاده در یک خودروی اسپرت مناسب شود.
مشخصات فنی این خودرو کاملا قابل توجه است. در این اتومبیل تعداد سیلندرها به ۶ رسیده و حجم موتور نیز از ۱.۹ لیتر به ۲.۳ لیتر افزایش پیدا کرد. این پیشرانه با سیستم انژکتور سوخت مکانیکی قدرت ۱۵۰ اسب بخار را تولید میکرد که برای خودرویی در اندازهی آن کافی بود.
برای افزایش استحکام بدنه، پانلهای بدنه به جای پیچ و مهره به قاب جوش داده شده بودند. در حالی که این تغییر میتوانست منجر به کاهش انعطافپذیری در پیچها شود، اما باعث میشد تعمیر خودرو پرهزینهتر باشد.
7_ مرسدس بنز 500K Special Roadster :
خودروهای کلاسیک و آنتیک مرسدس بنز اغلب اتومبیلهای زیبا و دلربایی هستند. 500K Special Roadster یکی از این خودروها است که با عنوان «ماشین رویایی» توصیف میشد و یک شاهکار دستساز و لوکس بود.
ساخت این خودرو مرسدس بنز با هزینهای معادل یک ویلای لوکس در برلین 5 ماه طول کشید و تنها 30 دستگاه از این خودرو خاص به تولید رسید و مرسدس بنز آنها را با بهترین هنر ممکن تزئین کرد. به عنوان مثال روی داشبورد از مروارید مصنوعی نفیس استفاده شد و روکش صندلیها از چرم ظریفی ساخته شده بود.
فناوری نیز نقش مهمی در این خودرو ایفا کرد. پیشرانه این خودرو از نوع 8 سیلندر خطی مجهز به سوپرشارژر با توانایی تولید قدرت 160 اسب بخار بود و 500K میتوانست با این موتور، سرعت 100 مایل در ساعت را طی کند که جزو سریعترین خودروهای دوران پس از رکود بود. از دیگر ویژگیهای پیشرفته این خودرو میتوان به ترمزهای هیدرولیک، سیستم الکتریکی 12 ولتی و قفلهای برقی اشاره کرد.
علاوه بر این، مرسدس بنز 500K اسپشیال رودستر به عنوان یک خودرو دستساز، دارای بدنه سفارشی نیز بود، چرا که این خودرو به کسانی ارائه میشد که میتوانستند و میخواستند خاص و منحصربهفرد باشند.
8_ مرسدس بنز 500E :
مرسدس بنز سوپر سدان 500E را در سال 1990 معرفی کرد. طراحی انقلابی 124، ضریب درگ 0.26، کیفیت ساخت عالی در ترکیب با سیستم های ایمنی متنوع، با یک پیشرانه 8 سیلندر 5 لیتری دست به دست هم داد تا این مرسدس بنز خاص مثل بمب در جهان صدا کند.
بسیاری 500E را حد نهایی یک سدان اسپرت ساخت مرسدس بنز میدانند. این مدل که بر پایه سدان میدسایز مرسدس توسعه یافته، دارای محورهای پهن تری در جلو و عقب بوده، سوار بر یک فنربندی تقویت شده، از ترمزهای قدرتمندتری در چهار گوشه خود بهره میبرد. نیروبخش آن نیز یکV8 5.0 لیتری بنزینی هست که با 322 اسب بخار قدرت، توان ساخت حداکثر گشتاوری معادل 480 نیوتن متر را دارد.
اما انچه که 500E را به واقع از دیگر ساخته هاي اواخر هزاره دوم مرسدس متمایز می ساخت، کیفیت ساخت آن بود. این محصول با همکاری مرسدس بنز و پورشه توسعه یافت و فرآیند ساخت آن نیز توسط پورشه، آن هم به صورت دست ساز در فاصله سال هاي 1991 تا 1994 صورت گرفت. گرچه 500E تنها سریع نبود و در هیبت یک سدان لوکس، مجهز به تمامی فناوری ها و امکانات روز عصر خود نیز بود.
<< برای تماشا قسمت دوم اینجا را کلیک کنید >>
نظر خود را بنویسید