بررسی وانت پراید (کارا)سایپا151

برای مشاهده گالری اتاق عقب خودرو ، کابین عقب کلیک کنید

جهت مشاوره و سفارش لطفا با شماره های زیر تماس حاصل کنید:

 02166595692  02166595693   09123721208

موتور وانت سایپا 151، موتور جدید با قابلیت یورو4 است و توانی معادل 68 اسب‌بخار را تولید می‌کند که حدود

پنج اسب‌بخار از پراید سواری بیشتر است. لازم به یادآوری است قدرت پرایدهای سواری 63 اسب بخار است.

 گیربکس و دیفرانسیل وانت سایپا 151 نیز با تغییراتی مواجه شده تا در کاربری‌های باری موفق ظاهر شود. وانت

سایپا 151 در نمای جلو، دقیقاً همانند 131های جدید است و هیچ تفاوتی با نمونه‌های سواری ندارد این در حالی

است که در نمای عقب شاهد طراحی متفاوتی هستیم.

چراغ‌های این خودرو در عقب کاملا ساده است. بر روی درب عقب این وانت نیز دستگیره‌ای وجود دارد که برای باز

کردن درب محفظه بار به کار می‌رود. سپر عقب وانت سایپا 151 ترکیبی از پلاستیک و فلز است یعنی در قسمت

میانی سپر، از فلز استفاده شده که خودرو را هنگام برخورد مقاوم‌تر می‌کند. باک خودرو کمی جلوتر و تا نزدیک

درب راننده پیش آمده است که این مسأله می‌تواند موجب بهبود مرکز ثقل خودرو شود.

 

تغییرات ظاهری

 

سایپا 151 در واقع نسخه وانت مدل 131 این شرکت است که از ستون A این خودرو به عقب کاملا دستخوش

 تغییر شده است. زاپاس در پشت صندلی سرنشین جلو تعبیه شده و داشبورد و طراحی کلی اتاق همانند دیگر

 اعضای خانواده پلت‏فرم X100 و محصولات فعلی این شرکت با طرح جدید در نظر گرفته شده است‌. تنها تغییری که

 در اتاق نسبت به نسخه سدان می‏توان مشاهده کرد، تطبیق ابعاد و طراحی پوشش سقف است که تغییر یافته و

 دیگر نمی‏توان تفاوتی بین این مدل و مدل سدان را مشاهده کرد‌.

نیمی از تغییرات سایپا 151  در مقایسه با نسخه‏ های سدان به سیستم‏های فنی شامل ترمز‌، سیستم تعلیق و

گیربکس مربوط می‏شود و نیمی دیگر به تغییرات عمده صورت گرفته برای نصب و طراحی محل بار‌. طراحی نمای

 عقب این وانت به هیچ وجه شما را یاد پراید یا دیگر محصولات سایپا نمی‏ اندازد‌؛ طرحی جدید با چراغ‏های عمودی

 و کشیده که پیش‏تر در وانت تندر‏90 مشاهده شده بود‌. سپر عقب سایپا 151 نسبتا کوتاه طراحی شده اما در کل

طرحی ساده و در عین حال زیبا دارد . برای باز‌کردن در کوچک قسمت بار نیازی نیست مانند وانت‏های دیگر دو قفل

مکانیکی را آزاد کنید بلکه دستگیره‏ای مانند دستگیره در برای آن تعبیه شده که با باز کردن آن‌، در محل بار به

سادگی باز و بسته می‏شود‌. حجم باک سایپا 151همانند نسخه سدان 37 لیتر است اما محل باک خودرو به کمی

جلوتر از محل بار تغییر مکان داده و محل در باک نیز به نزدیک در راننده تغییر یافته است‌.

 

تجربه راندن

 

وانت ها یا چهارچرخ متحرک هستند و یا اینکه تک محور بوده و دیفرانسیل عقب می‌باشند اما وانت سایپا 151 با

 توجه به اینکه قبلاً یک خودروی سواری بوده بنابراین فاقد نکات فنی موجود در پیکاپ‌ها است چرا که این وانت یک

 ماشین کوچک و دیفرانسیل جلو است.

 از آنجا که عقب خودروهای دیفرانسیل جلو هنگام خروج از پیچ تمایل به خارج شدن از آن را دارند، نباید از وانت سایپا

 151‌ نیز انتظار داشت که این ویژگی را نداشته باشد زیرا داشتن این انتظار از خودروهای دیفرانسیل عقب منطقی‌تر

 است. وارد شدن به کابین خودرو کمی سخت انجام می‌گیرد چرا که کابین از فضای کمی برخوردار است البته‌ این

 مشکل در اکثر پیکاپ‌های موجود در کشور به خصوص پیکاپ‌های تک‌کابین دیده می‌شود و تقریباً امری عادی است.

 این در حالی است که زاپاس خودرو نیز در پشت صندلی سرنشین کناری تعبیه شده است.

 

 

 

 

خدمات
کاتالوگ آپشن و اکسسوری
دانلود
کاتالوگ تجهیزات آفرود
دانلود