برق در کمپر مسافرتی (بخش دوم)

برق در کمپر مسافرتی (بخش دوم)

 برای مشاهده گالری خودروی تشریفات،خودروی VIP خودروی مسافرتی  کلیک کنید

جهت مشاوره و سفارش لطفا با شماره های زیر تماس حاصل کنید:

02166595692-3

09121120661

 همانطور که قبلا گفته شد یکی از منابع مهم تامین انرژی در ماشین کمپر، باطریهای اضافی موجود در کمپر علاوه

بر باطری اصلی ماشین، می باشد. در اینجا به چگونگی شارژ و استفاده از باطری جهت مصارف کمپرهای مسافرتی ، 

میپردازیم.

مدار و یا آفتامات ولتاژ باطری اصلی ماشین سفری رو اندازه گیری کرده و پس از رسیدن ولتاژ آن به ۱۳/۳ جریان را

قطع میکند. این موضوع در تمامی ماشینها اجرا میشود و تنها کاری که ما میکنیم زمان قطع جریان آنرا بسمت

باطریهای اضافی ماشین کمپر هدایت میکنیم. که دینام در هر وضعیت تنها به مقدار امپر مجازی شارژ برساند و پس از

شارژ شدن باطریهای کمپرهای مسافرتی جریان قطع میشود ( این اعمال بایستی اتو ماتیک انجام گردد و انجام آن

توسط کلید و دست و امکان فراموشی در قطع و وصل کلید توصیه نمیشود)

نکته قابل توجه جهت انتقال ولتاژ لازم از باطری اصلی ماشین مسافرتی به باطری های کمکی کمپرهای مسافرتی ،

معمولا به  چند متر سیم لازم است. بواسطه اینکه ولتاژ مورد نظر 12 ولت DC  است هر چقدر طول سیم طولانی تر باشد

افت ولتاژ بیشتر و شارژ کمتری برای باطریهای کمکی اتفاق میافتد که به هیچ عنوان مناسب نمی باشد. لذا نکته قابل

توجه جهت محل نصب باطری های کمکی ماشین کمپر طوری باید انتخاب گردد که در کوتاه ترین فاصله از محل باطری

اصلی ماشین قرار گیرند و این فاصله نباید بیشتر از دومتر باشد.

 

 

 

جهت انتقال ولتاژ از مدار و رله فوق به باطری، از سیم حد اقل نمره ۳ صنعتی و داخل لوله نسوز ، استفاده شود .

توجه: مدار مورد نظر در زمان خاموشی ماشین هر گونه ارتباط با باطری اصلی را قطع میکند و هیچگاه از انرژی موجود

در باطری اصلی ماشین، استفاده نمیشود. .

باطری های کمکی کمپرهای مسافرتی با یک کلید اصلی و به اصطلاح قطع کن به جعبه فیوز وصل و از انجا به کلید های

کنترل و بسمت مصرف کننده ها میرود. استفاده از سیم با قطر مناسب و حتی ده در صد بیشتر و عبور تمامی سیمها از

لوله و استفاده از فیوز های مناسب هر گونه خطر گرم شدن سیمها و خطرات ناشی از ان را در ماشین سفری کمپر

کاهش میدهد در برخی ماشین کمپر قابلیت شارژ باطری ها توسط برق و یا سلولهای خورشیدی و حتی ژنراتور

بادی وجود دارد که در صورت نیاز جداگانه باید به هر کدام پرداخت .

همراه داشتن موتور برق کوچک و به اصطلاح کیفی، جهت شارژ باطری و احتمالا استفاده در فواصل دور تر از کمپرهای

مسافرتی ، به عنوان یک منبع زاپاس انرژی مناسب می باشد.

در آخر توصیه میشود که سیم کشی از عوامل اصلی اتش سوزی بوده و دقت در انجام آن سفری راحت و بدور از خطر را

در پی خواهد داشت

دیدگاه های کاربران (0)

نظر خود را بنویسید