1_ مرسدس بنز G کلاس :
این ماشین در ابتدا به عنوان خودرویی نظامی طراحی شده بود اما حالا یکی از رضایتبخشترین آفرودهای دنیاست.
در باطن این خودرو، همچنان شاسی نردبانی را خواهید دید اگر چه سیستم تعلیق جلوی آن کاملا مستقل است و توسط AMG طراحی شده است.
نتیجه این سیستم مستقل تعلیق، چسبندگی بیشتر این خودرو به زمین است و با قفل دیفرانسیل عقب توانسته توانایی های خارج از جاده خود را بهبود ببخشد. سه قفل دیفرانسیل به همراه سیستم چهار چرخ محرک بازگو کننده هدف ساخت G کلاس خواهد بود. نیروبخش این خودرو پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی ۴۱۶ اسب بخاری است. البته نسخه AMG با قدرت ۵۷۷ اسبی حرف اول را میزند.
2_ لندرور رنجرور :
اگر خواهان یک آفرود اشرافی هستید رنجرور گزینهای عالی است.هیچ ماشینی روی کره زمین نیست که به اندازه رنجرور چنین ترکیب تحسین برانگیزی از لوکس بودن و قابلیت های واقعی آفرود ارائه دهد. البته، ماشین های کمی که دارای این ویژگی ها هستند، اما به هیچ وجه یارای رقابت با توانایی های آفرود این خودرو را ندارند. این خودرو با پیشرانههای گوناگونی در دسترس بوده اما گل سرسبد آنها نیروگاه ۸ سیلندر ۵ لیتری سوپرشارژردار ۵۵۷ اسب بخاری است. اگر رنجرور در مسیرهای ناهموار بهتر از مناطق شهری نباشند، به همان اندازه خوب هستند.
3_ تویوتا لندکروزر :
تویوتا لندکروزر یکی از خودروهای جاودانه تاریخ است. تویوتا لندکروز یکی از پرفروش ترین محصولات تویوتا در ایران است که در شاسی های مختلف عرضه شده است و که همه ی نسل های این مدل بسیار سر سخت و مناسب برای آفرود می باشد.این خودرو، هم در سطح جاده و هم خارج جاده خوب عمل می کند و حرفی برای گفتن باقی نمی گذارد.این خودرو را با موتور 2.8 لیتری توربو دیزل تویوتا و سیستم تعلیق بادی تصور کنید و
موتور 2.8 لیتری که می تواند 177 اسب بخار قدرت و 450 نیوتون متر گشتاور تولید کند.این ماشین به لطف تمام ویژگی های بیرون جاده ای الکترونیکی، بزرگ، راحت، لوکس، و قدرتمند است. تویوتا لندکروزر یک شاسی بلند تمام عیار است که توانایی عبور از هر مسیری را دارد.
4_ جیپ رانگلر :
دهههاست که از جیپ رانگلر به واسطه مشخصات خوب چه در بخش فنی و چه ظاهری برای مقاصد آفرود مورد استفاده قرار میگیرد. اما در آخرین ویرایش، این خودرو خیلی بهتر از نسل های قبلی شده است. توانایی های آخرین مدل در سطح جاده به اندازه توانایی های آفرودی بهتر شده است.
رانگلر توانسته است خطوط و نشان های طراحی – از جمله چراغ های دایره ای و خطوط صاف و تخت روی درها – خود را حفظ کند و در عین حال کمی آن ها را به روزتر کرده است. تمامی مدلهای رانگلر به سیستم چهار چرخ محرک، یک جفت اکسل سولید، ارتفاع بالا از سطح زمین و زوایای حمله و فرار قابلتوجه مجهز هستند. اگرچه رانگلر پیش از این هم خودروی توانایی بوده اما نسل کنونی آن قویترین و تواناترین رانگلر تاریخ بوده است. این خودرو در نسخه استاندارد از پیشرانه ۳.۶ لیتری ۶ سیلندر بهره میبرد البته نسخه مجهز به توربو را نیز میتوانید سفارش دهید. به طور کلی این دو نوع پیشرانه تقریبا توان یکسانی دارند اما نسخه توربو مصرف سوخت کمتری را ارائه میدهد.
5_ فورد رپتور :
فورد رپتور براساس خودروهای مسابقات باجا شکل گرفته است. رپتور اندکی از یک رنجر معمولی بزرگتر است اما ابعاد بزرگ تنها مشخصهی این خودرو نیست. فورد رپتور از سیستم تعلیق تقویت شده درکنار کمک فنرهای اسپرت Fox استفاده میکند. سیستم تعلیق این خودرو بهگونهای طراحی شده است که بهترین عملکرد را بدون هیچگونه افزایش وزنی ارائه دهد.پیشرانه ۶ سیلندر توئین توربوی ۴۵۰ اسبی رپتور پرفورمنس قابلتوجهی ایجاد میکند. لاستیکهای ۳۴ اینچی بی اف گوودریچ نیز بهصورت استاندارد در زیر خودرو نصب شده و قفل دیفرانسیل الکترونیکی و دیفرانسیل لغزش محدود تورسن هم وجود دارند. این نوع متفاوتی از یک پیکاپ آفرودر است.همچنین ارتفاع خودرو نیز ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است و یک آفرودر تمام عیار محسوب میشود. اگر بخواهیم از فورد رپتور ایرادی بگیریم باید به پیشرانهی ۲ لیتری توربوی آن اشاره کنیم. همچنین قیمت آن هم کمی بالا است.
6_ سانگ یانگ رکستون :
سانگ یانگ رکستون که از کره جنوبی می آید اگرچه طاهری زیبا ندارد ولی خودرویی مقاوم و جان سخت است.
سانگ یانگ رکستون تواناییهای بالایی دارد و همین، این خودرو را تبدیل به نمونهای ارزشمند کرده است. فضای داخلی رکستون بسیار خوب است و مواردی مانند دندهی کمکی و سیستم چهارچرخ محرک نیز در این خودرو وجود دارند.شاسی رکستون بنا به سنت اس یو وی های واقعی نردبانی است و برای حرکت در مسیرهای آفرود سخت جان است.
حداکثر وزن قابل تحمل این خودرو 3.5 تن است و ظرفیت بار آن وقتی صندلی های عقب خوابیده هستند به دو هزار لیتر می رسد.سیستم تعلیق رکستون از نوع مولتی لینک است که در کنار راحتی سرنشینان، انعطاف پذیری مناسب خودرو، بهترین سیستم تعلیق برای جاده های آفرودی است.
7_ اریل نومد :
اریل نومد خودرویی با سیستم تعلیق توسعه یافته برای خودروهای رالی و نسبت قدرت به وزن ۳۵۰ اسببخار برای هر تن، خیلی میتواند جذاب باشد. اینها دقیقا مشخصات اریل نومد (Ariel Nomad) هستند. در این مدل از سیستم تعلیق دوبل جناغی و کمک فنرهای ساخت Ohlins استفاده شده است. فنرهای این خودرو از نوع دوگانه هستند تا قابلیت کنترل نومد در جادههای خاکی بهتر باشد. سیستم فرمان نیز فاقد هرگونه سیستم کمکی قدرتی است و ترمزها نیز عملکردی خشن و قوی دارند. به این ترتیب نومد توانایی حرکت با سرعت بالا در مسیرهای خاکی را پیدا کرده است و لذت رانندگی بسیار بالایی دارد. این نوع خودروها کاربرد کمی در جهان دارند.
8_ سوزوکی جیمنی :
سوزوکی جیمنی بهعنوان سبک وزنترین خودروی آفرود در جهان معرفی میشود که کاملا صحیح است چون سوزوکی جیمنی تنها ۱۱۰۰ کیلوگرم وزن دارد. این وزن کم در حالی است که جیمنی از شاسی نردبانی، سیستم چهارچرخ محرک و دندهی کمکی بهرهمند است. متاسفانه این خودرو قابلیت قفل دیفرانسیل ندارد. سوزوکی جیمنی در تست های رقابتی که با لندکروزر داشته، چیزی کم نگذاشته و عملکرد بسیار خوبی نشان داده است. سوزوکی جیمنی خودروی بسیار کوچک است و به همین خاطر نیازی به یک پیشرانهی بزرگ ندارد و از یک پیشرانهی تنفس طبیعی با حجم ۱.۵ لیتر زیر کاپوت آن استفاده شده است. انتظار زیادی از این پیشرانه نباید داشت و رفتاری کاملا معمولی دارد و از نظر مصرف سوخت نیز کاملا معمولی است.
نظر خود را بنویسید