کاروان مسافرتی

تقسیم بندی هتل کاروان(خودروی مسافرتی،خودروی کاروان،کاروان مسافرتی)

 

 برای مشاهده گالری کاروان مسافرتی، خودروی تشریفات، خودروی VIP خودروی مسافرتی  کلیک کنید

جهت مشاوره و سفارش لطفا با شماره های زیر تماس حاصل کنید:

02166595692-3

09121120661

______________________________

 

تا حالا فکر کردی دوست داشتی با کی بری سفر ؟

اگر مسافرت با خودرو رو دوست دارید این پست رو نبینید چون عاشقش میشید.

امروز براتون از دل کارخانه گروه صنعتی ایران روور یک ون هیوندای خاص رو

داریم که پر از امکانات جذاب هستش...

 کاروان مسافرتی H350

HYUNDAI H350

 

ون هیوندای

 

 مشاهده ی ویدئو:

آپشن های ون هیوندای (H350)  ایران روور :

 

  • موتور برق بی صدا
  • تخت خواب دو نفره
  • گاز، ماکروفر و یخچال
  • بخاری، کولر و آبگرمکن
  • کابین دوش و پمپ آب
  • سایه بان برقی و پرژکتور
  • اینورتر و پلاگ ورودی برق
  • توالت فرنگی و تخلیه برقی
  • میز ناهار خوری جمع شونده
  • صندلی گردان شاگرد و راننده
  • FAFE BOX ، کمد و جا کفشی
  • مخازن آب سفید، خاکستری و سیاه

 

ون هیوندای

ون هیوندای

 _________________________________________________________________

کاروان مسافرتی جناب آقای سردار آزمون لژیونر خوب تیم ملی ، تجهیز در گروه صنعتی ایران روور

 

___________________________

تجهیز لوکس ترین تویوتا هایس ایران

 

این پروژه یکی از بهترین و با کیفیت ترین پروژه های هایس وی آی پی ،و ماشین های کاروان مسافرتی در ایران می باشد، لطفا ویدیوی توضیح آپشن های این خودروی جذاب را ببینید

 

 


______________________________

 تجهیز ون h350 در گروه صنعتی ایران روور

 

 

______________________________

 

 بررسی ون مسافرتی جک سان ری

این اولین خودروی جک با مجوز اتوکمپینگ در بازار هست

به اولین قسمت از بررسی خودرو های ون موجود در ایران خوش آمدید

در این پست سعی کردیم یک معرفی جامع از خودرو های موجود در ایران که توانایی تبدیل شدن به کاروان های مسافرتی یا خودرو های وی آی پی رو دارن بررسی کنیم
و اطلاعات کامل رو در اختیار شما دوستان قرار دهیم .



در اولین قسمت از این برنامه خودروی جک سانری میهمان ما هستن که در مجموعه ایران روور تجهیز شدن .

 


خودرویی جادار با دو سبک چیدمان داخلی

جک سان ری خودرویی بزرگ است که آرین دیزل آن را در نسخه ون مسافری عرضه می کند. این خودروی مونتاژی که کمپانی جک آن را بر مبنای مرسدس بنز اسپرینتر طراحی کرده است، در دو مدل ۱۴ و ۱۶ نفره در بازار ایران عرضه می شود. با نگاهی به ابعاد و اندازه سان ری، متوجه خواهیم شد که این محصول بیش ترین فضای کابین و ارتفاع داخلی را میان رقبا دارد و افرادی با قد بیش از ۱۸۵ سانتی متر هم می توانند به راحتی در کابین این خودرو حرکت کنند. میدان گردش این محصول آرین دیزل ۱۴ متر است و جرم خالص ۲۸۷۰ کیلوگرم را دارد. همچنین این امکان فراهم است تا سان ری جرم افزوده ای را معادل ۱۲۰۰ کیلوگرم به صورت استاندارد حمل کند.
با نگاهی به ابعاد ون جک سان ری و رقبای کره ای و اروپایی، متوجه خواهیم شد که این خودرو بیش ترین فضای کاربردی را در کلاس خود ارائه می دهد و از سویی دیگر، این امکان را فراهم می کند تا قابلیت های مختلفی برای این ون و مینی بوس تعریف شود.


مشخصات فنی جک سان ری

آرین دیزل سان ری را با پیشرانه ۲۷۴۶ سی سی ۴ سیلندر تولید می کند. این پیشرانه که جزء محصولات کمپانی کامینز است، ۱۴۷ اسب بخار را با گشتاور ۳۵۵ نیوتن متر تولید می کند. نشان کامینز یکی از معروف ترین کمپانی های سازنده پیشرانه خودروهای کار و تجاری است و در زمینه ساخت و مهندسی پیشرانه های درون سوز دیزلی اعتبار بالایی را دارد. در حال حاضر، شاهد هستیم که یکی از معروف ترین سری کدهای موتور کامینز بر روی جک سان ری آرین دیزل نصب شده است. یکی از مزایای این اتفاق، دسترسی راحت به قطعات یدکی این پیشرانه در ایران است و از سویی دیگر، سابقه کار این قوای محرکه دیزلی در ایران نشان می دهد که دوام پیشرانه سان ری طولانی و مناسب است. حداکثر گشتاور این پیشرانه نیز از ۱۸۰۰rpm در اختیار راننده قرار می گیرد و جعبه دنده ۶ سرعته دستی هم وظیفه انتقال قدرت را بر عهده دارد. ظرفیت باک جک سان ری ۸۰ لیتر گازوئیل است و حداکثر سرعت این خودروی تجاری هم ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت اعلام می شود.
کلاچ هیدرولیکی، فرمان هیدرولیکی، ترمزهای جلو و عقب دیسکی، سامانه ABS و EBD و استاندارد آلایندگی یورو ۵ EEV از ویژگی های فنی جک سان ری است.


امکانات جک سان ری

جک سان ری با امکانات مختلفی وارد بازار ایران شده است و شرکت آرین دیزل هم برخی ویژگی ها را در صورت تمایل مشتری بر روی خودرو نصب می کند. این خودروی ۱۴ و ۱۶ نفره به دو کیسه هوا، سیستم تهویه مستقل جلو و عقب، تریم داخلی چرم مصنوعی، صندلی های قابل تنظیم راننده و مسافران، کروز کنترل، سامانه کنترل پایداری و پیشگیری از هرزگردی، کامپیوتر سفر، شیشه ها و آینه های برقی، پله برقی، درِ کشویی بخش مسافران، چراغ روز، تنظیم ارتفاع چراغ، سنسور نور و… مجهز است و در صورت سفارش مشتری،‌ ترمز خفه کن و رادار خطی بر روی سان ری نصب خواهد شد. همچنین این امکان فراهم است تا بر روی این ون کاربردی، درِ کشویی برقی و سیستم صوتی و تصویری حرفه ای بر روی آن نصب شود. از سویی دیگر، با توجه به ابعاد و ویژگی های کابین این خودرو، می توان پس از اخذ مجوزهای لازم کاربری این ون مسافری را به خودروهای کمپر و طبیعت گردی، خودروی مسافرتی و یا حتا خودروهای تشریفاتی تغییر داد.
در حال حاضر، قیمت ون سان ری در نسخه ۱۶ نفره ۹۵۰ میلیون تومان تعیین شده است. با توجه به این که این ون مونتاژی از نظر ابعاد و اندازه با نسخه های خارجی رقابت می کند و از سویی، برخی ویژگی ها مانند ترمز خفه کن، سیستم کنترل پایداری، پله برقی، رادار خطی، کروز کنترل و… بر روی جک سان ری دیده می شود، می تواند با قیمت کم تر از یک میلیارد تومان گزینه ای به صرفه در کنار خودروهای مشابه با قیمتی فراتر از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان باشد.
جک سان ری در کنار این که ابعاد بزرگ تری نسبت به رقبا دارد و همچنین کد فنی معروفی در بخش پیشرانه بر روی آن دیده می شود، با قابلیت های ایمنی بیش تری هم در این خودروی مونتاژی طرف هستیم. در حال حاضر، کم تر رقیبی در بازار ایران با سامانه کنترل پایداری به صورت استاندارد عرضه می شود و رادار خطی و ترمز خفه کن را در اختیار راننده می گذارد.

 

 ______________________________

  کاروان مسافرتی اتو کمپینگ به صورت جدا و مستقل از کابین راننده نبوده و به صورت یک مجموعه واحد می‌باشد. به این خودروها موتور هوم motorhome نیز گفته می‌شود در این مدل از خودروها ترکیب و شکل خودروی موتوردار به گونه‌ای است خودروی اصلی از بخش وسط بریده و حذف شده و کابین به آن متصل می‌شود.
کاروان مسافرتی
در اصطلاح عامیانه به آنها کمپر نیز گفته می‌شود. ساختار کاروان مسافرتی اتو کمپینگ برای یک سفر تفریحی چند روزه با خانواده عالی است. کسانی که از این نوع کاروان‌ها استفاده می‌کنند لذت سفر و ماندن در دل کوه و جنگل را با هیچ چیز دیگر عوض نمی‌‌کنند.

آپشن های کاروان مسافرتی:

کابین دوش و سرویس بهداشتی

لوله کشی کامل و پمپ آب

یخچال و سینک ظرفشویی

گاز دوشعله وکپسول گاز

بخاری و کولر اسپیلت

مخزن آب وفاضلاب

تخت خواب و کمد

تلوزیون و بلندگو

تریم داخلی کامل

پلاک ورودی برق

برقکاری کامل

آبگرمکن

کاروان مسافرتی

کاروان مسافرتی

 ______________________________

  

با کاروان لوکس اسکانیا لذت زندگی در یک خانه متحرک را تجربه کنید

 

 کارخانه ای در هلند اخیرا با تبلیغ کاروانی منحصر بفرد توجه رسانه‌های خودرویی و نشریات را به خود جلب کرده است. این کاروان مسافرتی بر مبنای کامیون اسکانیا R480 ساخته شده و کلیه امکانات و ابزار مورد نیاز را نه تنها برای زندگی معمولی، بلکه برای یک زندگی به اصطلاح لاکچری را در جا داده است.

 

Scania R480

 

 

قسمت کابین این کاروان لاکچری نسبت به نسخه استاندارد اسکانیا R480 متفاوت می باشد و با  بازنگری‌ های که انجام شده، راننده و سرنشین کناری اکنون فضای لوکس‌ تری را در مقابل خود دارند. همینطور امکانات فراوانی ماننددوربین‌ های دید عقب، سیستم مسیریاب و سنسورهای پارک به این خودرو کاروان افزوده شده است. با وجود بازنگری‌ها قسمت خواب دست‌ نخورده و تخت‌های جمع‌ شونده در عقب کابین هنوز وجود دارند.

 

Scania R480

 

 

اما ویژگی‌های شگف انگیز این کاروان از کابین به بعد شروع می‌شود. در پشت کابین و در بدنه آلومینیومی دو بخش کشویی تعبیه شده که با بیرون آمدن آنها از بدنه، فضای آشپزخانه و اتاق نشیمن بسیار افزایش پیدا کرده.

آشپزخانه این کاروان به غیر از امکانات اولیه تمامی لوازم و تجهیزات مورد نیاز را دارا می باشد. برای نمونه 4 اجاق گاز القایی، سینک ظرفشویی فول‌سایز و یخچال فریزر با حجم 185 لیتر برخی از امکانات دیگر آشپزخانه می باشند.

 

Scania R480

 

 

در بخش نشیمن مبل‌های راحتی بزرگ و چندنفره وجود دارد که سرنشینان با نشستن روی آنها در مقابل یک تلوزیون 32 اینچی قرار می‌گیرند. این تلوزیون هم به صورت کشویی طراحی شده و در مواقع لازم از جای خود خارج می‌شود. این کاروان در مجموع سه تلوزیون دارد.

 

در مورد اتاق‌های خواب این کاروان لوکس اطلاعات دقیقی در دست نیست، اما در واقع اتاق کودکان مجزا طراحی شده و تلوزیون و کنسول پلی‌استیشن اختصاصی خود را دارد. آشپزخانه، سرویس بهداشتی نیز تکمیل و فول‌سایز بوده و آب گرم آن از طریق ژنراتورهای دیزلی تامین می‌شود. در روزهای سرد، این ژنراتورها در همکاری با سیستم گرمایش از کف دمای فضای داخلی را تنظیم می‌کنند. برای استحمام و شستشو در بیرون از خودرو هم دوش و سینک خارجی وجود دارد. ماشین لباسشویی و خشک‌کن، مکمل امکانات این کاروان هستند.

 ______________________________________________________

کاروان مسافرتی کلاً به دو گروهِ موتور دار و بدون موتور تقسیم می‌شوند.


1-  خودروهای مسافرتی موتور دار

این‌گونه خودروهای مسافرتی، همان‌طور که از اسمشان پیداست، به طور مستقل دارای موتور کشنده، می‌باشند.

انواع خودروهای مسافرتی موتور دار عبارتند از:


1-1- کاروانهای وانتی (Truck camper)

کاروانهای وانتی به نوعی RV موتور دار می گویند که متشکل از یک پیکاپ و قرارگیری یک اتاقک فایبرگلاسی، پلاستیکی

و یا چوبی در قسمت بار است. اتاقک تعبیه شده در قسمت معمولاً قابل جدا شدن است و با توجه به این ویژگی می‌تواند

برای کسانی مناسب باشد که می‌خواهند با هزینه کم پیکاپ خود را تبدیل به یک خودروی مناسب برای سفر تبدیل کنند.

این دسته از کاروان‎ها اساساً بر روی یک خودروی پیکاپ یا وانت بنا شده‎اند و  قابلیت پیمودن هر نوع مسیری را دارند

به همین دلیل به آنها کاوان چند کاره گفته می‎شود. تجهیزات رفاهی این ماشین های مسافرتی نیز تقریبا مشابه با مدل

کلاس B (بخش 1-2-2)بوده و از این نظر تفاوت چندانی ندارند.
 
2-1- Motorhome

این خودرو  یک ون یا اتوبوس بوده که با تغییر گسترده در شاسی تبدیل به خودرویی بزرگ با مساحت زیاد می‌شوند.

برخی از شرکت‌ها به جای استفاده از یک نوع ون یا اتوبوس، یک خودرو با ظاهری نو طراحی می‌کنند. این خودروها در

سه کلاس A,B,C موجود می‌باشند.


1-2-1-  کاروان‎های کلاس A

این نوع کاروان بر روی شاسی یک اتوبوس یا کامیون یا شاسی مخصوصی که برای آن طراحی می شود ساخته

می شود.


1-1-2-1- کاروان‎های کلاس A اتوبوسی ( bus chassis motorhome)

این دسته از کاروان‎ها بزرگترین مدل این خوانواده هستند که نیازی به کشنده ندارند و خود دارای موتور هستند. این

خودروهای مسافرتی، بیشتر شبیه اتوبوسی هستند که در داخل آن به جای صندلی، تجهیزات رفاهی تعبیه شده باشد.

 این مدل معمولاً دارای اطاق خوابی برای 2 تا 8 نفر، حمام و دستشویی و آشپزخانه‎ای با تجهیزات کامل، از جمله اجاق

گاز، مایکروفر و سینک ظرفشویی است. معمولاً کابین راننده در این کاروان از بخش رفاهی آن مجزا بوده و دارای دو

صندلی برای راننده و سرنشین دوم می‎باشد. در این ماشین مسافرتی بیش از هر چیز دیگری بر روی راحتی و داشتن

امکانات لوکس تاکید شده است و در داخل دارای فضای بسار مجللی می‎باشد.
 
 
2-1-2-1- کاروان‎های کلاس A کامیونی (truck chassis motorhome)

این مدل نیز تجهیزات و امکاناتی کاملا مشابه با کلاس قبلی دارد و تنها تفاوت آن در این است که در این مدل خودروی

اصلی یک کامیون است که به خانه‎ای متحرک تبدیل شده است. در کلاس قبلی خودروی اصلی یک اتوبوس بود.
 
2-2-1- کاروان‎های کلاس B

دسته دیگر کاروان‎ها که نسبت به مدل قبلی کوچکتر هستند و بیشتر بر روی هزینه نگهداری کمتر در آنها تاکید شده،

کاروانهای کلاس B نام دارند. این کلاس نیز نیروی محرکه خود را از موتور می‎گیرد و دارای یک آشپزخانه کوچک به

همراه یک یخچال و تجهیزات مختصری برای آشپزی هستند.
 

3-2-1- کاروان‎های کلاس C

در برخی از این کاروان‎های مسافرتی می‎توان ارتفاع سقف را به دلخواه تنظیم کرد. تجهیزات دیگر این ماشین های مسافرتی شامل

سیستم روشنایی و یک باطری علاوه بر باطری موتور، آبگرمکن، دستشویی سیار و سیستم گرمایشی و سرمایشی

می‎باشند. این مدل روی شاسی تراک ساخته می شود با قسمت راننده به صورت مجزا در قسمت جلو که ممکن است

روی بیس ون یا تراک یا حتی بزرگ تر ساخته شود.
 
 
3-1- Campervan

این ون‌های مسافرتی که بیشتر در اروپا طرفدار دارد در واقع یک ون است که صندلی های قسمت بار آن جمع آوری

شده و وسایل در این بخش چیده می شوند. در برخی از این خودروهای مسافرتی برحسب نیاز تغییرات جزیی در

قسمت بار نیز داده می شود.

خدمات
کاتالوگ آپشن و اکسسوری
دانلود
کاتالوگ تجهیزات آفرود
دانلود