آخرین اخبار

Dodge Ram 2500 HD Power Wagon

Dodge Ram 2500 HD Power Wagon

چنانچه خواستار ترکیب خواص آفرود و Heavy Duty باشید ، این مدل یکی از بهترین گزینه های پیش روی شماست .

برند Power Wagon به وانت های دوج تولید شده بین سال های پس از جنگ جهانی اول تا 1980 اطلاق می شد و

پس از 25 سال وقفه در سال 2005 با Crew Cab  Ram احیا گشت . در چهار گوشه وانت ، فنر لول نصب شده و زیر

کاپوت هم پیشرانه V8 HEMI با 410 اسب بخار قدرت و 581 نیوتن متر گشتاور قرار دارد . شایان توجه اینکه ، امکان

استفاده از پیشرانه دیزلی برای این وانت وجود ندارد ، چون پیشرانه خطی 6/7 لیتری کامینز برای آن بیش از حد

سنگین است .

این محصول تنها با گیربکس 6 دنده اتوماتیک و کمک گیربکس استاندارد دو سرعته ، با ضریب یک به 2/64 و اهرم کنترل

محدوده (رنج ) قدیمی ، عرضه می شود . علیرغم استفاده از فنر لول و میله های ضد غلتش (Anti Roll bar ) جدا شدنی

و همچنین حدود 5 سانتی متر افزایش ارتفاع نسبت به مدل معمولی ، به نظر نمی رسد این وانت توان به چالش کشیدن

ویژگی های آفرود محصولی مثل Ford SVT Raptor را داشته باشد ، هرچند در نوع خود ، یکی از برترین ها به شمار می رود .

از دیگر ویژگی های این قوچ بیابانی می توان به محورهای مستحکم ، ضربه گیرهای مونوتیوب بیل اشتاین و وینچ 5/44 تنی

ساخت Wam اشاره کرد. برخلاف رپتور ، توانایی حمل بار و یدک کشی مدل مورد بحث تغییری نکرده و کماکان با توان حمل

676 کیلوگرم بار و یدک کشیدن 4903 کیلوگرم ، خصلت Heavy Duty خود را به شایستگی حفظ کرده است . با ارتفاع 36/83

سانتی متر از زمین و بیشتر شدن زاویه حمله و فرار سپرها ، نباید ترسی از گذشتن از مسیرهای ناهموار را داشت ، به

طوری که این وانت امکان گذر از آب هایی به عمق 70 سانتی متر را داراست .

 

آفرود

 

دور رینگ های فورج کاری شده رم ، با تایرهای بلند 33 اینچی گودیر پوشانده شده بود . این تایرها حتی زمانی که فشار

باد استاندارد (65  Psi ) را داشتند هم کشش مناسبی برای عبور از سنگلاخ های مسیر آزمایش ایجاد می کردند . در

حالی که قفل دیفرانسیل الکتریکی محورهای جلو و عقب نیز توان آنها را برای چنگ زدن به مسیر سر بالایی افزایش

می داد و پیشرانه هم به خوبی توان لازم را مهیا می کرد . محور قدرتمند عقب از نوع 5 اتصالی بوده و آرایش فوق العاده

محور جلو هم 3 اتصالی است . به این ساختا ر Ram Articulink می گویند . برای امکان انجام کارهای سنگین ، فنرها

همچنان سفت نگاه داشته شده اند . در مقایسه با رم 2500 معمولی ، افزایش ارتفاع و استفاده از تایرهای آفرود ، تنها

باعث افزایش صدای تایرها شده و تقریبا روی مصرف سوخت و شاخص آلایندگی آن تاثیری نداشته است . در کل ،

توانایی های این وانت در عبور از سنگلاخ ها و مسیرهای آفرود قابل قبول بوده و خود را به عنوان انتخابی شایسته برای

علاقمندان به آفرود سواری اثبات کرد.

 

 

منبع : مجله ماشین

خدمات
کاتالوگ آپشن و اکسسوری
دانلود
کاتالوگ تجهیزات آفرود
دانلود